Journal of Marketing Research
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Một mô hình được đề xuất nhằm biểu diễn sự thỏa mãn của người tiêu dùng như một hàm của kỳ vọng và sự không xác nhận kỳ vọng. Sự thỏa mãn, đến lượt nó, được cho là ảnh hưởng đến sự thay đổi thái độ và ý định mua hàng. Kết quả từ một nghiên cứu thực địa hai giai đoạn ủng hộ mô hình này đối với cả người tiêu dùng và không người tiêu dùng vắc-xin cúm.
In a store-within-a-store arrangement, retailers essentially rent out retail space to manufacturers and give them complete autonomy over retail decisions, such as pricing and in-store service. This intriguing retailing format appears in an increasing number of large department stores worldwide. The authors use a theoretical model to investigate the economic incentives a retailer faces when deciding on this arrangement. The retailer's trade-off is between channel efficiency and interbrand competition, moderated by returns to in-store service and increased store traffic. The retailer cannot credibly commit to the retail prices and service levels that the manufacturers effect in an integrated channel, so it decides instead to allow them to set up stores within its store. Thus, the stores-within-a-store phenomenon emerges when a powerful retailer, ironically, gives manufacturers autonomy in its retail space. An extension of the model to the case of competing retailers shows that the store-within-a-store arrangement can moderate interstore competition.
Supplier personnel often emphasize outcomes and behaviors in personal communications with distributors, thereby signaling important product-market objectives and advocating specific distributor actions. The authors’ purpose is to enhance the understanding of outcome- and behavior-based coordination efforts of supplier personnel in relationships with distributors. The authors use primary data from a national survey of industrial distributors to test the conceptual framework. Empirical results suggest that a supplier's use of such coordination efforts is affected by environmental uncertainty, supplier familiarity with distributor markets, supplier replaceability, and supplier resource constraints, as well as by distributor experience and distributor value added.
The authors test a model of the relationships among environmental uncertainty, just-in-time (JIT) selling, and dimensions of organizational structure. The results show that uncertainty is antecedent to JIT selling and that JIT selling predicts performance control, specialization, and scheduling decentralization. JIT selling is unrelated to face-to face integration and operations decentralization.
Although masculinity and femininity are personality traits relevant to brands, their measurement and contribution to branding theory and practice have not been examined. This article describes the development and validation of a two-dimensional scale measuring masculine and feminine brand personality that is discriminant with regard to existing brand personality dimensions and scales measuring masculinity and femininity as human personality traits. This scale is applied to show that (1) spokespeople in advertising shape masculine and feminine brand personality perceptions; (2) brand personality-self-concept congruence in terms of masculine and feminine brand personality and consumers’ sex role identity positively influences affective, attitudinal, and behavioral brand-related consumer responses; and (3) masculine and feminine brand personality lends itself to the creation of brand fit in a brand extension context, which in turn leads to more positive brand extension evaluations and increased purchase intentions with regard to the extension.
Các tác giả nghiên cứu ảnh hưởng của các đánh giá của người tiêu dùng đến doanh số tương đối của sách tại Amazon.com và Barnesandnoble.com. Các tác giả phát hiện rằng (1) các đánh giá đều rất tích cực tại cả hai trang web, nhưng có nhiều đánh giá hơn và đánh giá dài hơn tại Amazon.com; (2) sự cải thiện trong các đánh giá của một cuốn sách dẫn đến sự gia tăng trong doanh số tương đối tại trang web đó; (3) đối với hầu hết các mẫu trong nghiên cứu, tác động của các đánh giá một sao lớn hơn tác động của các đánh giá năm sao; và (4) bằng chứng từ dữ liệu về độ dài đánh giá cho thấy rằng khách hàng đọc nội dung đánh giá thay vì chỉ dựa vào các thống kê tổng hợp.
Các tác giả phác thảo một mô hình được cập nhật cho việc phát triển thang đo mà tích hợp phân tích nhân tố xác nhận để đánh giá tính đơn độ. Dưới mô hình này, tương quan giữa mục và tổng cũng như phân tích nhân tố khám phá được sử dụng để cung cấp các thang đo sơ bộ. Tính đơn độ của mỗi thang đo sau đó được đánh giá đồng thời với phân tích nhân tố xác nhận. Sau khi việc đo lường đơn độ đạt yêu cầu chấp nhận, độ tin cậy của mỗi thang đo được đánh giá. Bằng chứng bổ sung cho tính hợp lệ của cấu trúc ngoài việc thiết lập đơn độ sau đó có thể được cung cấp bằng cách nhúng các tập chỉ báo đơn độ vào một mạng lưới định danh được xác định bởi mô hình cấu trúc hoàn chỉnh.
Một yếu tố quan trọng trong sự tiến hóa của một nền tảng kiến thức cơ bản trong lĩnh vực tiếp thị, cũng như để cải thiện thực tiễn tiếp thị, là sự phát triển các biện pháp tốt hơn đối với các biến mà các nhà tiếp thị làm việc. Trong bài viết này, một cách tiếp cận được phác thảo để đạt được mục tiêu này, và những phần của cách tiếp cận này được minh họa thông qua một thước đo mức độ hài lòng trong công việc.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 10