
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA
2525-2674
Việt Nam
Cơ quản chủ quản: N/A
Lĩnh vực:
Các bài báo tiêu biểu
TEACHING TRANSLATION MODULES USING MOODLE: A QUANTITATIVE RESEARCH AT UNIVERSITY OF FOREIGN LANGUAGES, HUE UNIVERSITY
Tập 2 Số 2 - 2019
TESOL instruction has moved from traditional classroom learning to a blended learning environment using Moodle as a supportive learning platform in some universities in Vietnam. Although Moodle has been successful in other disciplines at some universities, none has been used for translation. This paper aims to research the effectiveness of using Moodle in teaching English-Vietnamese translation m...... hiện toàn bộ
#Moodle #quantitative research #teaching translation
TEACHING TRANSLATION MODULES USING MOODLE: A QUANTITATIVE RESEARCH AT UNIVERSITY OF FOREIGN LANGUAGES, HUE UNIVERSITY
Tập 2 Số 2 - Trang - 2019
TESOL instruction has moved from traditional classroom learning to a blended learning environment using Moodle as a supportive learning platform in some universities in Vietnam. Although Moodle has been successful in other disciplines at some universities, none has been used for translation. This paper aims to research the effectiveness of using Moodle in teaching English-Vietnamese translation m...... hiện toàn bộ
#Moodle #quantitative research #teaching translation
NHỮNG YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN VIỆC HỌC TIẾNG ANH CỦA SINH VIÊN VIỆT NAM
Tập 1 Số 2 - Trang - 2019
Bài viết này trình bày về mối quan hệ giữa niềm tin của sinh viên vào khả năng học tiếng Anh thành công, những giá trị mà tiếng Anh sẽ mang lại cho họ ảnh hưởng trên hai yếu tố: (1) kết quả học tập tiếng Anh và (2) việc tham gia các khóa học tiếng Anh dựa trên dữ liệu được thu thập từ 1.207 sinh viên. Bài viết phân tích sự khác nhau giữa sinh viên nam và nữ trên các kết quả đo lường này. Niềm tin...... hiện toàn bộ
#động lực #giá trị #niềm tin vào khả năng #tiếng Anh
NHỮNG YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN VIỆC HỌC TIẾNG ANH CỦA SINH VIÊN VIỆT NAM
Tập 1 Số 2 - 2019
Bài viết này trình bày về mối quan hệ giữa niềm tin của sinh viên vào khả năng học tiếng Anh thành công, những giá trị mà tiếng Anh sẽ mang lại cho họ ảnh hưởng trên hai yếu tố: (1) kết quả học tập tiếng Anh và (2) việc tham gia các khóa học tiếng Anh dựa trên dữ liệu được thu thập từ 1.207 sinh viên. Bài viết phân tích sự khác nhau giữa sinh viên nam và nữ trên các kết quả đo lường này. Niềm tin...... hiện toàn bộ
#động lực #giá trị #niềm tin vào khả năng #tiếng Anh
ĐÁNH GIÁ HIỆN TRẠNG, NGUYÊN NHÂN VÀ ĐỀ XUẤT GIẢI PHÁP PHÁT TRIỂN DU LỊCH SINH THÁI DỰA VÀO CỘNG ĐỒNG TẠI KHU VỰC ĐẦM CHUỒN, TỈNH THỪA THIÊN HUẾ
Tập 4 Số 3 - 2021
Bài nghiên cứu với tiêu đề “Đánh giá hiện trạng, nguyên nhân và đề xuất giải pháp phát triển du lịch sinh thái dựa vào cộng đồng tại khu vực đầm Chuồn, xã Phú An, huyện Phú Vang, tỉnh Thừa Thiên Huế” tập trung khảo sát thực tế về hoạt động du lịch tại khu vực đầm Chuồn nhằm phát triển du lịch theo hướng bền vững, đảm bảo lợi ích của cộng đồng, xóa đói giảm nghèo và bảo vệ bền vững các nguồn tài n...... hiện toàn bộ
#Du lịch sinh thái #cộng đồng #đầm Chuồn
ENGLISH LEARNING NEEDS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS: FACTORS TO CONSIDER IN ESP CURRICULUM DEVELOPMENT
Tập 1 Số 1 - Trang - 2019
Students majoring in Business Administration (hereafter BA) need to maintain good English competence in response to today’s rapid globalization. This study aimed to investigate the BA learners’ needs in learning English as an approach to ESP curriculum. With this objective, the research employed both quantitative and qualitative methods to collect data from 92 BA students and 8 ESP teachers atHue...... hiện toàn bộ
#needs analysis #materials development #English for specific purposes (ESP) #language curriculum
AN INVESTIGATION INTO ENGLISH LANGUAGE LEARNING STRATEGIES EMPLOYED BY THE FIRST YEAR ENGLISH MAJOR STUDENTS AT SCHOOL OF FOREIGN LANGUAGES, THAI NGUYEN UNIVERSITY
Tập 3 Số 1 - 2019
The study investigates language learning strategies (LLSs) employed by first year English major students at School of Foreign Languages (SFL), Thai Nguyen University (TNU) and examines differences in the use of LLSs among students with different language learning experiences measured by years of learning English. Two data collection instruments used are a questionnaire adapted from the Strategy I...... hiện toàn bộ
#Language learning #language learning experiences #language learning strategies
ENGLISH LEARNING NEEDS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS: FACTORS TO CONSIDER IN ESP CURRICULUM DEVELOPMENT
Tập 1 Số 1 - 2019
Students majoring in Business Administration (hereafter BA) need to maintain good English competence in response to today’s rapid globalization. This study aimed to investigate the BA learners’ needs in learning English as an approach to ESP curriculum. With this objective, the research employed both quantitative and qualitative methods to collect data from 92 BA students and 8 ESP teachers atHue...... hiện toàn bộ
#needs analysis #materials development #English for specific purposes (ESP) #language curriculum
PHÂN TÍCH ĐẶC ĐIỂM THÀNH NGỮ LIÊN QUAN ĐẾN GIÁO DỤC TRONG TIẾNG HÁN
Tập 5 Số 1 - 2021
Thành ngữ tiếng Hán vẫn là nguồn dữ liệu hết sức phong phú và đã được rất nhiều học giả chuyên tâm nghiên cứu. Dù vậy, thành ngữ liên quan đến phạm vi giáo dục hiện nay vẫn chưa có công trình khoa học nào đề cập và tách thành một mảng riêng để nghiên cứu. Nhằm giúp người đọc có thể hiểu thêm đặc điểm ngôn ngữ và văn hóa về phương pháp đào tạo, dạy dỗ của người Trung Quốc được thể hiện qua thành n...... hiện toàn bộ
#Thành ngữ #giáo dục #tiếng Hán
EFFICIENCY OF THE ‘MEMRISE’ MOBILE APPLICATION IN VOCABULARY LEARNING OF EFL STUDENTS
Tập 5 Số 1 - 2021
The study looked at the efficiency of the Memrise vocabulary learning tool in EFL students’ lexical resource through reading comprehension performance, in this case, the third-year students, Department of English, University of Foreign Languages, Hue University. This is an experimental research with the participation of 40 third-year EFL students who were equally divided into the experiment and ...... hiện toàn bộ
#Memrise #vocabulary #experiment #reading-comprehension skills