IDENTIFYING LEARNING STYLES OF STUDENTS IN DEVELOPING LISTENING SKILL IN ENGLISH CLASSES
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 1 Số 2 - Trang - 2019
Nguyễn Thị Diệu Hiền
The project “Identifying learning styles of students in developing listening skill in English classes” has been carried out with a view to provide the effectiveness of teaching and learning listening skill for students. Qualitative and quantitative methods were used to collect and analyze questionnaire, observation, interview with 90 students of grade 11 and 10 teachers from English classes, whic...... hiện toàn bộ
#benefits #identification #learning styles #listening skill
STUDENTS’ PERCEPTIONS TOWARDS THE DEVELOPMENT OF LEARNING AUTONOMY VIA PROJECT-BASED LEARNING: A CASE STUDY OF ENGLISH MAJORED STUDENTS AT CAN THO UNIVERSITY
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 5 Số 2 - 2021
Nguyen Thi Bich Nhi
The current study investigated third-year English-majored students’ perceptions towards the development of learning autonomy through implementing a fifteen-week project in one class. This research also aimed to explore the challenges students encountered in project-based learning. The data were collected by means of questionnaire and analyzed using descriptive statistics. The study results showed ...... hiện toàn bộ
#Project based learning #students’ perceptions #learning autonomy development
TEACHERS’ PERCEPTIONS OF USING BRAINSTORMING ACTIVITIES IN ENGLISH CLASSES AT SOME PRIMARY SCHOOLS IN HUE CITY
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 6 Số 1 - Trang - 2023
Huynh Nhat Uyen, Le Pham Hoai Huong, Le Chau Kim Khanh
This study explored teachers’ perceptions of using brainstorming activities in English classes at some primary schools in Hue City, a city in Central Vietnam. The sample of the study consisted of fifty primary school English teachers. Data collected from the questionnaire and interview were analyzed, synthesized, and interpreted both quantitatively and qualitatively. The findings of the study reve...... hiện toàn bộ
#Brainstorming #primary schools #teaching English #young learners
EXPLORING TEACHER AGENCY IN USING THE NEW ENGLISH TEXTBOOKS IN UPPER SECONDARY SCHOOLS IN HUE CITY
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - - 2023
Truong Thai Mai Anh
This research paper investigates the role of teacher agency in the implementation of new English textbooks for Vietnamese high school students, especially focusing on teachers’ reflection on the practical use of these textbooks. The study was conducted at four high schools located in Hue City. The primary objective was to examine how teachers exercised their agency in implementing the I Learn Smar...... hiện toàn bộ
#Teacher agency #new English textbooks #practical use #Vietnamese high school students
PHẢN HỒI CỦA SINH VIÊN VỀ HOẠT ĐỘNG VIẾT HỢP TÁC
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 4 Số 3 - 2021
Dương Phước Quý Châu
Viết hợp tác là thuật ngữ mô tả hoạt động viết cặp hoặc nhóm mà trong đó các thành viên phải hợp tác cùng nhau từ đầu đến cuối để tạo ra một bài viết chung. Mặc dù hiệu quả của hoạt động viết hợp tác đã được nhiều học giả trên thế giới chứng minh, hiện vẫn có rất ít đề tài ở Việt Nam nghiên cứu về chủ đề này. Do vậy, nghiên cứu này được tiến hành tại hai lớp Viết tiếng Anh dành cho sinh viên chuy...... hiện toàn bộ
#Viết hợp tác #tương tác giữa người học #ý kiến phản hồi
L2 MOTIVATIONAL SELF SYSTEM: A STUDY OF VIETNAMESE UNIVERSITY STUDENTS
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 6 Số 2 - 2023
Bui Hong Ha
This paper aims to investigate Vietnamese university learners’ L2 motivation using L2 Motivational Self-System theory. There are 129 students from 11 universities in Ho Chi Minh City participating in this study. The two main instruments used in this research are an online questionnaire and online interviews. The main findings can be summarized in two points. Firstly, although having a vivid percep...... hiện toàn bộ
#L2 Motivational System #L2 learning
SUITABLE USE OF VIETNAMESE VOCATIVES AND REQUEST STRUCTURES: EFFECTIVE COMMUNICATION STRATEGIES AMONG STUDENT YOUTH LEADERS
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 3 Số 3 - 2020
Dong Thanh Hai
The researcher, at his position as a lecturer and a secretary of the youth union, tries to investigate how the way people use words and structures influences the effectiveness of communication. In this case, he would like to know how using correct vocatives and imperative structures results in making requests to members of the youth union at his college, most of whom are students. The study was c...... hiện toàn bộ
#Vocatives #requests #imperative structures
ADVANTAGES AND CHALLENGES OF THE CEFR-ALIGNED LEARNING OUTCOME IMPLEMENTATION FOR NON-ENGLISH MAJOR STUDENTS AT HUE UNIVERSITY
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 2 Số 3 - 2019
Lê Thị Thanh Hải
The study was carried out to explore the issues related to the CEFR-aligned learning outcome implementation for non-English major students at Hue University. Its focus was on the advantages and challenges during the implementation process perceived by general English teachers. Qualitative approach was chosen with the data being collected by means of in-depth interview. Ten general English teacher...... hiện toàn bộ
#CEFR #learning outcome #language policy implementation
KHẢ NĂNG ĐÀO TẠO NHÂN LỰC TRUYỀN THÔNG VĂN HÓA PHÁP NGỮ TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ, ĐẠI HỌC HUẾ
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 6 Số 2 - 2023
Hoàng Thị Thu Hạnh
Ngành truyền thông, đặc biệt là truyền thông văn hóa, ngày càng trở nên quan trọng. Truyền thông văn hóa có vai trò quan trọng đối với khu vực miền Trung Việt Nam, vùng đất giàu văn hóa, lịch sử, vì nó cho phép tiếp cận hai yếu tố cần được phát huy theo hướng vừa bảo tồn vừa phát triển. Truyền thông văn hóa giúp nhiều đối tượng tiếp cận được nhằm mục tiêu kép: phát triển tri thức và phát triển kin...... hiện toàn bộ
#Đào tạo định hướng nghề nghiệp #Truyền thông văn hóa #Pháp ngữ
PHẢN HỒI CỦA SINH VIÊN VỀ VIỆC ỨNG DỤNG PHẦN MỀM SCHOOLOGY ĐỂ ĐÁNH GIÁ QUÁ TRÌNH KỸ NĂNG NGHE
TẠP CHÍ KHOA HỌC NGÔN NGỮ VÀ VĂN HÓA - Tập 3 Số 3 - 2020
Lê Thị Hồng Phương, Trần Thị Thanh Thảo
Nhiều nghiên cứu hiện nay về những biến đổi từ mô hình lớp học truyền thống sang lớp học kết hợp đã được thực hiện và thu nhận được nhiều kết quả ý nghĩa trên nhiều phương diện khác nhau. Vì vậy, nhận thức được những lợi ích của các công cụ công nghệ, và vai trò của đánh giá quá trình đối với giáo dục, bài báo này trình bày kết quả khảo sát phản hồi của sinh viên khoa Tiếng Anh tại Đại học Ngoại ...... hiện toàn bộ
#Đánh giá quá trình #hệ thống quản lý học trực tuyến #phương pháp học tập kết hợp