URANS simulations for a free-running container ship: Part 2. Added powerJournal of Hydrodynamics, Ser. B - Tập 33 Số 3 - Trang 448-467 - 2021
Kim, Dong-Hwan, Sanada, Yugo, Sadat-Hosseini, Hamid, Stern, Frederick
Part 2 reports the validation, local force and local flow study results for the
free-running added power simulations whose conditions are the same as the
self-propulsion test except for the increased propeller rotational speed and the
presence of wave. When targeting the same mean Froude number in the wave
condition, the propeller requires the increased propeller rotational speed for
the operation... hiện toàn bộ
Về khai triển Rayleigh cho sóng nước phi tuyến dài Dịch bởi AI Journal of Hydrodynamics, Ser. B - Tập 31 - Trang 1115-1126 - 2019
Wooyoung Choi
Chúng tôi xem xét các sóng dài phi tuyến mạnh trên bề mặt của một lớp chất lỏng
đồng nhất. Bằng cách điều chỉnh công thức cho phương pháp phổ bậc cao (HOS) cho
sóng trong nước có độ sâu hữu hạn, chúng tôi trình bày một hệ thống phi tuyến
bậc cao hơn cho độ cao bề mặt và thế năng vận tốc trên bề mặt tự do nhằm mô tả
sự tiến triển hai chiều của các sóng dài có biên độ lớn. Kết quả cho thấy hệ
thống ... hiện toàn bộ
#sóng dài phi tuyến #phương pháp phổ bậc cao #độ cao bề mặt #thế năng vận tốc #cấu trúc Hamilton
An iterative time-marching scheme for the investigation of hydrodynamic interaction between multi-ships during overtakingJournal of Hydrodynamics, Ser. B - Tập 33 - Trang 468-478 - 2021
Ming-Xin Li, Zhi-Ming Yuan, Longbin Tao
An iterative time-marching scheme is developed to investigate the hydrodynamic
interactions between multiple ships. Such an unsteady interactive effect could
be magnified in restricted waterways, e.g., a channel or harbor area. To the
author’s knowledge, nearly all the research on the ship-to-ship interaction
neglecting the free surface effects. The free surface is usually treated as a
rigid wall.... hiện toàn bộ
Local scour by multiple slit-type energy dissipatersJournal of Hydrodynamics, Ser. B - Tập 32 - Trang 1221-1224 - 2020
Li Yao, Jian-hua Wu
Energy dissipation and scour control are all the key issues for the design of
hydraulic structures. On the basis of the high energy dissipation for the
multiple slit-type energy dissipaters (M-STED) developed by the authors, in this
work, the characteristics of the scour hole for the M-STED were experimentally
investigated through three sets of those physical models with five cases and a
scour hol... hiện toàn bộ