
Emerald
ESCI-ISI SCOPUS (1970,1989-2023)
0955-534X
Cơ quản chủ quản: Emerald Group Publishing Ltd.
Các bài báo tiêu biểu
Mục đích của bài báo này là cung cấp một cái nhìn tổng quan đầy đủ, nhưng ngắn gọn, về các yếu tố cần cân nhắc và các chỉ số cần thiết cho phân tích mô hình phương trình cấu trúc sử dụng phương pháp tối thiểu bình phương (PLS-SEM) và báo cáo kết quả. Những cân nhắc sơ bộ được tóm tắt trước tiên, bao gồm lý do chọn PLS-SEM, kích thước mẫu được khuyến nghị trong các bối cảnh đã chọn, giả định phân phối, sử dụng dữ liệu thứ cấp, sức mạnh thống kê và nhu cầu cần kiểm tra độ phù hợp. Tiếp theo, các chỉ số cũng như những quy tắc cần tuân thủ để đánh giá kết quả PLS-SEM sẽ được đề cập. Ngoài việc trình bày các tiêu chí đánh giá PLS-SEM đã được thiết lập, cái nhìn tổng quan này còn bao gồm các hướng dẫn mới sau: PLSpredict (tức là, một phương pháp mới để đánh giá khả năng dự đoán ngoài mẫu của mô hình), các chỉ số so sánh mô hình, và một số phương pháp bổ sung để kiểm tra tính ổn định của kết quả.
Bài báo này cung cấp cái nhìn tổng quan về các chỉ số đã được đề xuất trước đây và gần đây cũng như các quy tắc áp dụng để đánh giá kết quả nghiên cứu dựa trên ứng dụng của PLS-SEM.
Hầu hết các chỉ số đã áp dụng trước đây để đánh giá kết quả PLS-SEM vẫn còn phù hợp. Tuy nhiên, các nhà nghiên cứu cần phải nắm vững về các chỉ số và phương pháp được đề xuất gần đây (ví dụ: tiêu chí so sánh mô hình) và khi nào, cũng như cách áp dụng chúng để mở rộng phân tích của mình.
Các phát triển phương pháp học liên quan đến PLS-SEM đang nhanh chóng xuất hiện. Các chỉ số được báo cáo trong bài báo này hữu ích cho các ứng dụng hiện tại, nhưng luôn cần phải cập nhật với những phát triển mới nhất trong phương pháp PLS-SEM.
Theo ánh sáng của các nghiên cứu và phát triển phương pháp gần đây trong lĩnh vực PLS-SEM, các hướng dẫn sử dụng phương pháp cần được mở rộng và cập nhật liên tục. Bài báo này là bản tóm tắt hiện tại và toàn diện nhất về phương pháp PLS-SEM và các chỉ số được áp dụng để đánh giá các giải pháp của nó.
Value as a research topic within marketing is not new. The purpose of this research note is to examine how value fits within marketing in the twenty‐first century. Specifically, the emergence of service‐dominant logic has brought the concept of co‐creation of value to the forefront. This paper comments on previous definitions of research and offers insight to stimulate future theoretical developments and serve as an aid in future research.
The paper represents a conceptual overview of previous research and offers some logical derivatives of value from the previous work and from the emergence of a service‐dominant logic in marketing.
Since the paradigm shift toward service‐dominant logic, few researchers have examined value as it specifically relates to marketing theory and practice. Value as a key outcome variable is typically overshadowed by other constructs such as satisfaction, word‐of‐mouth, and loyalty.
Key value axioms are derived from both theory and past research as a guide for future research. These value axioms predict how consumers' derive value, how society and value are intertwined, and how previously studied aspects of value, such as utilitarian and hedonic value, fit into the value equation. Further, a framework for the future study of value is presented which encompasses the key “get” components as well as the key “give” components. The material hopefully clarifies some aspects about value and directs future research.
The purpose of this paper is to identify and explore important value‐creation initiatives in buyer‐seller relationships (BSRs).
Following a literature review and the presentation of an appropriate conceptual framework, an exploratory study of 14 BSRs in a variety of European industries is undertaken using in‐depth semi‐structured interviews with key informants.
The findings justify a distinction being drawn between two types of value‐creation initiatives: those that are important in transaction‐based arrangements (in which efficiency is paramount); and those that are important in interaction‐based relationships (in which effectiveness is paramount). Of the ten value‐creation initiatives identified in the literature review, seven were found to be of importance in the BSRs of the present sample.
Despite genuine attempts to select a heterogeneous sample, most of the data did come from sellers. Future studies could look more deeply into buyer data to explore these issues in BSRs.
The paper provides managers with practical guidance on the selection of appropriate value‐creation initiatives in various types of BSRs.
The paper reports the first known empirical study of value‐creation initiatives in BSRs.
Observes that, until recently, the European car industry has focused its efforts almost entirely within the boundaries of its domestic markets. Since the rise of the Japanese car industry and those of emerging economies such as Malaysia and Korea, the Europeans have found that the levels of competition in the world market have intensified. Examines how European car companies have responded to global challenges both at home and abroad. The main responses of the European producers in the home market, albeit late, have been to reduce costs, shed labour, rationalise plants, raise productivity and improve their relationships with suppliers in attempts to boost efficiency. Outside Europe, in the search for global status, they have sought new markets, entered into joint ventures and opened new plants worldwide. Nonetheless, Europe remains the weakest of the triad car producers.
The purpose of this paper is to highlight the importance of the organisation identity construct by briefly considering the intellectual development of the organisation identity research field since “emergence”, and introducing previously unreported empirical studies pursued from within the framework provided by organisation identity theory (OIT).
Mixed methods, qualitative and quantitative designs characterise the seven empirical (field) studies that explored the definitional parameters, existential nature and relevance of organisation identity. Observations are bolstered through conceptual and methodological triangulation across studies.
Organisation identity (OI) is usually articulated in fairly general terms and empirical research is scarce. In the seven studies reported here, OI is substantially reified and operationalised as the sense of organisational identity (SoI) and the fact of organisational identity (FoI). The studies consistently affirm the existential nature of OI as defined and demonstrate the relevance of OI for contemporary scholars and managers in the relationship of OI with organisational performance.
Apart from being a source of stability for organisations during transition and change, organisation identity will increasingly become a significant consideration in performance, competitive strategy, talent attraction and retention, and organisational sustainability. An identity‐centric managerial approach that suggests that management consciously address OI, is proposed.
Over the past two decades, conceptual contributions on OI proliferated while empirical studies were rare and generally lacked theoretical coherence. The paper reports on one of the few coherent and systematic approaches to researching OI. It offers a brief account of a series of purposeful, theory‐informed studies since 1999. Unlike previous research, these studies are all empirical in nature and pursued from within the same theory frame (OIT). The studies consistently reveal organisation identity as a significant multifunctional organisational construct.
The purpose of this study is to examine the models which are used to analyse organisations as evolutionary adaptations to their environment.
This study uses empirical data on the survival of business organisations in the Canakkkale region of Turkey to investigate the probability that they will cease to exist in any period of their operation.
There are indications of the effects predicted by both approaches; companies face heightened risk of death in three stages of their life.
The number of companies in the study is small, and consequently the results have to be viewed with caution.
This study shows how information about actual organisations can be used effectively.