Emerald

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Diary
Emerald - Tập 24 Số 1 - 2010
Can leading be learned?
Emerald - Tập 20 Số 6 - Trang 24-25 - 2006
Purpose

The paper aims to review the latest management developments across the globe and pinpoint practical implications from cutting‐edge research and case studies.

Design/methodology/approach

This briefing is prepared by an independent writer who adds their own impartial comments and places the articles in context.

Findings

The article describes the course run by Lilly Research Laboratories and goes into detail about the reasons for involving senior leaders in the development of future leaders. Very good points are made and the importance of leadership development cannot be ignored. The article offers advice on how to encourage leadership development within one's own organization and uses a friendly tone which makes the article very easy to read.

Practical implications

The paper provides strategic insights and practical thinking that have influenced some of the world's leading organizations.

Originality/value

The briefing saves busy executives and researchers hours of reading time by selecting only the very best, most pertinent information and presenting it in a condensed and easy‐to digest format.

Feature articles Maximizing transfer of learning from management education programs
Emerald - Tập 18 Số 4 - Trang 4-6 - 2004
Clinton O.Longenecker

Formal management education, ranging from seminars and workshops to comprehensive MBA programs, is readily available and is viewed as a primary tool for management development. Yet, critics often cite that the transfer of learning of knowledge and practices from the classroom to workplace can be very limited.

A talent development framework: tackling the puzzle
Emerald - Tập 24 Số 1 - Trang 13-16 - 2010
Mark E.Haskins, George R.Shaffer
Purpose

The purpose of this paper is to present a concise, robust talent development framework for summarizing and guiding the organizational activities pertaining to having the right people, at the right time, getting the right type of talent development experiences.

Design/methodology/approach

This paper is the result of over 40 combined years of advising and working with executive education corporate clients on the assessment of talent development needs and plans.

Findings

Four challenges underpin any approach taken to develop an organization's talent. Talent building endeavors should be business driven, future focused, integrated, and deliver measurable results. In response to these challenges, and based on our work with a number of corporate clients, we have created the talent development framework (TDF). It provides a lens through which to view, organize, and monitor talent development activities.

Practical implications

The experience‐based framework presented here is immediately useful to those responsible for developing and enhancing organizational talent.

Originality/value

The organizational endeavors pertaining to the monitoring, managing, and motivating of talent development are numerous and varied in their foci, timing, and purpose. This article presents an organizing framework for “seeing all the pieces” and how they fit together, and apply to various organizational populations for different purposes. As such, it provides a codified, organized approach to talent development.

Lãnh đạo thúc đẩy học tập tổ chức: hai mặt của đồng tiền Dịch bởi AI
Emerald - - 2011
UmaJogulu
Mục đích

Mục đích của bài báo này là để chứng minh cách lãnh đạo có khả năng vừa tác động tích cực đến các quy trình học tập vừa cản trở học tập tổ chức một cách tiêu cực.

Thiết kế/phương pháp/cách tiếp cận

Đây là một bài báo lý thuyết kết hợp phân tích tài liệu về lãnh đạo và học tập tổ chức. Lập luận tập trung vào lãnh đạo chuyển biến và trách nhiệm trong việc tạo ra một văn hóa học tập trong tổ chức.

Kết quả

Có một niềm tin phổ biến rằng các nhà lãnh đạo có quyền kiểm soát và ảnh hưởng đơn lẻ khi thiết lập các quy trình học tập tổ chức. Tuy nhiên, cách tiếp cận từ trên xuống để tạo điều kiện và thực hiện học tập trong các tổ chức không phải lúc nào cũng là phương pháp hiệu quả vì học tập nên là một thực hành hợp tác. Do đó, việc hoàn toàn dựa vào các nhà lãnh đạo để khởi xướng và duy trì các quy trình học tập có thể phản tác dụng.

Ý nghĩa thực tiễn

Lãnh đạo tốt và hiệu quả là chìa khóa cho học tập tổ chức. Học tập là phương pháp duy nhất bền vững để đạt được lợi thế cạnh tranh cho các tổ chức hiện đại do sự biến đổi nhanh chóng của các yếu tố môi trường. Các công ty có khát vọng sống sót lâu dài phải tạo điều kiện, thông qua lãnh đạo của họ, "khát khao học hỏi" ở giữa các thành viên của họ.

Sự độc đáo/gía trị

Kiến thức trong lĩnh vực liên kết lãnh đạo với học tập còn thiếu. Kiến thức này rất quan trọng vì các nhà lãnh đạo đóng vai trò trung tâm trong khuôn khổ học tập và họ cũng cung cấp các hướng dẫn cần thiết để tổ chức tích hợp và duy trì các quy trình học tập thông qua chính sách và thực hành.

When knowledge adds up to nothing
Emerald - Tập 17 Số 1 - Trang 32-35 - 2003

Knowledge management has been around for many years now, but is its apparent longevity automatically representative of universal success? Charles Lucier, Chief Knowledge Officer at international management and technology consulting firm Booz‐Allen and Hamilton would argue not. He has suggested that up to 84 percent of all knowledge management programs fail.

It's the employees, stupid!
Emerald - - 2013
Purpose

This paper aims to review the latest management developments across the globe and pinpoint practical implications from cutting‐edge research and case studies.

Design/methodology/approach

This briefing is prepared by an independent writer who adds their own impartial comments and places the articles in context.

Findings

What makes a good college sports program? Well, in essence, the proof of the pudding has to be in pennants won, surely? Well, yes and no. That is one factor, but if a college is to fulfil its purpose of preparing elite individuals for their life ahead ‐ whether athletically or intellectually ‐ then surely a better measure would be their success in later life. After all, this is how university rankings seek to balance the different charms of a Harvard or a Yale.

Practical implications

The paper provides strategic insights and practical thinking that have influenced some of the world's leading organizations.

Originality/value

The briefing saves busy executives and researchers hours of reading time by selecting only the very best, most pertinent information and presenting it in a condensed and easy‐to digest format.

Tổng số: 252   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10