Applied Psychology
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
How shall we all live together?: Meta‐analytical review of the mutual intercultural relations in plural societies projectAbstract Living together in culturally plural societies poses numerous challenges for members of ethnocultural groups and for the larger society. An important goal of these societies is to achieve positive intercultural relations among all their peoples. Successful management of these relations depends on many factors including a research‐based understanding of the ... ... hiện toàn bộ
Applied Psychology - Tập 71 Số 3 - Trang 1014-1041 - 2022
Constructing and Expanding a Framework: Opportunities for Developing Acculturation ResearchReading the seven commentaries has provided me with an opportunity to reflect further on many of the issues confronting researchers and practioners in the field of migration studies. Because the area is so complex, it is not surprising that there is great diversity in coverage and in perspectives. However, many of the points made are similar in that they all suggest emphasis, elaboration, ... ... hiện toàn bộ
Applied Psychology - Tập 46 Số 1 - Trang 62-68 - 1997
Immigration, Acculturation, and AdaptationLa psychologie interculturelle a montré qu'il existait des rapports étroits entre le contexte culturel et le développement comportemental de l'individu. Cette relation établie, l'effort des recherches interculturelles a de plus en plus porté sur ce qu'il advenait des individus quand ils tentaient de refaire leur vie dans une culture différente de leur culture d'origine. Les conséquences ps... ... hiện toàn bộ
Applied Psychology - Tập 46 Số 1 - Trang 5-34 - 1997
Immigrant Youth: Acculturation, Identity, and AdaptationCet article présente plusieurs des principaux résultats d’une grande étude internationale sur l’acculturation et l’adaptation de jeunes immigrés (âgés de 13 à 18 ans) qui se sont implantés dans treize pays (N = 5,366); il y est adjoint un échantillon de jeunes nationaux (N = 2,631). La recherche s’appuyait sur trois questions centrales:... ... hiện toàn bộ
Applied Psychology - Tập 55 Số 3 - Trang 303-332 - 2006
Immigrants' Perceptions of Host Attitudes and Their Reconstruction of Cultural GroupsThe acculturation of immigrants does not take place in a social vacuum; it occurs and unfolds itself within the context of intragroup and intergroup relations that provide at times the support and at times the challenge for the reconstruction of selves and identities. In his comprehensive and integrative review, John Berry points to the importance of contextual “societal” factors (subsumed... ... hiện toàn bộ
Applied Psychology - Tập 46 Số 1 - Trang 34-38 - 1997
A Theory of Cultural Values and Some Implications for Work
Applied Psychology - Tập 48 Số 1 - Trang 23-47 - 1999
Social Identity, Health and Well‐Being: An Emerging Agenda for Applied Psychology
Applied Psychology - Tập 58 Số 1 - Trang 1-23 - 2009
The Influence of Regulatory Focus on Risky Decision‐MakingAlthough studies show that regulatory focus influences decision making and risk taking, theories of risky decision making typically conflate different regulatory orientations and the related distinctions between the positive and negative risks associated with acts of omission and commission. In contrast, we argue that different regulatory orientations influence risk perception and risk pro... ... hiện toàn bộ
Applied Psychology - Tập 57 Số 2 - Trang 335-359 - 2008
Ảnh Hưởng của Văn Hóa, Cộng Đồng và Bản Thân Tích Hợp trong Quá Trình Căng Thẳng: Thúc Đẩy Lý Thuyết Bảo Tồn Tài Nguyên Dịch bởi AI Lý thuyết Bảo tồn Tài nguyên (COR) dự đoán rằng việc mất tài nguyên là yếu tố chính trong quá trình căng thẳng. Việc thu được tài nguyên được mô tả là ngày càng quan trọng trong bối cảnh mất mát. Bởi vì tài nguyên cũng được sử dụng để ngăn chặn sự mất mát tài nguyên, ở mỗi giai đoạn của quá trình căng thẳng, con người sẽ ngày càng dễ bị tổn thương trước những hậu quả tiêu cực của căng thẳn... ... hiện toàn bộ
Applied Psychology - Tập 50 Số 3 - Trang 337-421 - 2001
Self-Regulation in the Classroom: A Perspective on Assessment and Intervention
Applied Psychology - Tập 54 Số 2 - Trang 199-231 - 2005
Tổng số: 25
- 1
- 2
- 3