Những gì bạn chạm vào, chạm đến bạn: Ảnh hưởng của các thuộc tính xúc giác đối với ấn tượng sản phẩm của người tiêu dùng
Tóm tắt
Từ khóa
#thuộc tính xúc giác #ấn tượng sản phẩm #nhu cầu chạm vào #tính cách thương hiệuTài liệu tham khảo
Atkinson J., 1982, Psychobiology of the human newborn, 191
Batra R., 1993, Brand equity and adversiting: advertising's role in builing strong brands, 83
Batra R., 2016, The psychology of design: Creating consumer appeal
Chang W.‐C., 2007, Exploring types and characteristics of product forms, International Journal of Design, 1
Fraser T., 2004, Designer's color manual: The complete guide to color theory and application
Hayes A. F., 2018, Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: a regression‐based approach
Healy A. F., 2003, Handbook of Psychology: Experimental Psychology
Klatzky R. L., 2003, Experimental psychology, 147
Krishna A., 2010, Sensory marketing: Research on the sensuality of products
Lindström M., 2005, Brand sense: Build powerful brands through touch, taste, smell, sight, and sound
Mahnke F. H., 1996, Color, environment, and human response
Mandler G., 1982, Affect and cognition: The seventeenth annual Carnegie symposium on cognition, 3
Peck J., 2011, Does touch matter? Insights from haptic research in marketing in sensory marketing: A confluence of psychology, neuroscience and consumer behavior research
Sparke P., 2004, An introduction to design and culture: 1900 to the present