Sức mạnh của phản hồi

Review of Educational Research - Tập 77 Số 1 - Trang 81-112 - 2007
John Hattie1, Helen Timperley1
1University of Auckland

Tóm tắt

Phản hồi là một trong những yếu tố có ảnh hưởng mạnh mẽ nhất đến việc học và thành tích, nhưng tác động này có thể là tích cực hoặc tiêu cực. Sức mạnh của phản hồi thường được đề cập trong các bài viết về việc học và giảng dạy, nhưng thật bất ngờ khi có rất ít nghiên cứu gần đây điều tra một cách có hệ thống về ý nghĩa của nó. Bài viết này cung cấp một phân tích khái niệm về phản hồi và xem xét các bằng chứng liên quan đến tác động của nó đối với việc học và thành tích. Bằng chứng cho thấy rằng mặc dù phản hồi nằm trong số những yếu tố ảnh hưởng chính, loại phản hồi và cách thức đưa ra phản hồi có thể mang lại hiệu quả khác nhau. Sau đó, một mô hình về phản hồi được đề xuất nhằm xác định những đặc điểm và hoàn cảnh cụ thể làm cho nó hiệu quả, và một số vấn đề thường gây khó khăn, bao gồm thời điểm đưa ra phản hồi và tác động của phản hồi tích cực và tiêu cực, được thảo luận. Cuối cùng, phân tích này được sử dụng để đề xuất các cách mà phản hồi có thể được sử dụng để nâng cao hiệu quả của nó trong lớp học.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Airasian PW, 1997, Classroom assessment, 3

10.1086/461632

Alton-Lee A, 1998, Inclusive instructional design: Theoretical principles emerging from the Understanding Learning and Teaching Project

10.1016/0030-5073(83)90156-3

10.1037/0033-2909.106.3.410

10.1037/0003-066X.37.2.122

Bandura A, 1986, Social foundations of thought and action: A social cognitive theory

10.1080/00220671.1991.10702818

10.3102/00346543061002213

10.1037/0022-3514.81.6.1014

Bennett N, 1989, A good start? Four year olds in infant schools

10.1037/0022-3514.36.4.405

10.1080/0969595980050102

10.1016/0959-4752(95)00012-R

Bond L, 2000, Certification system of the National Board for Professional Teaching Standards: A construct and consequential validity study

10.1037/h0043368

Breakwell GM, 1983, Threatened identities, 3

10.1037/0022-3514.37.10.1732

10.1016/0092-6566(87)90014-6

10.3102/00346543051001005

Brunit S, 2000, Social Psychology of Education, 3, 277

10.1080/01443410120101215

10.3102/00346543065003245

10.1037/0022-0663.79.4.474

10.1111/j.2044-8279.1988.tb00874.x

10.1037/0022-3514.50.2.281

10.1037/0022-3514.48.5.1097

10.2307/3586751

10.1037/0022-0663.89.3.441

Carroll A, 2001, Advances in psychology research, 4, 101

10.1007/978-1-4612-5887-2

10.1037/0033-2909.92.1.111

10.1037/0033-295X.97.1.19

10.1007/BF02319855

Clarke S, 2003, Assessing formative assessment

Craven RG, 1997, Dissertation Abstracts International, A (Humanities and Social Sciences), 58, 1577

10.1037/0022-0663.83.1.17

10.1037/0033-295X.108.3.593

10.3102/00346543058004438

10.1037/0033-2909.125.6.627

10.1007/978-1-4899-2271-7

10.2307/259209

10.1006/obhd.1995.1043

10.1177/004005999402600414

10.3102/00346543053002159

10.1037/0012-1649.14.3.268

10.1016/0749-5978(88)90046-5

10.1016/0749-5978(85)90006-8

10.2307/256353

10.1037/0022-0663.77.2.162

Elwell WC, 1994, Journal of Instructional Psychology, 21, 322

10.1037/0021-9010.62.5.624

Frost PJ, 1976, Organizational Behavior and Human Performance, 16, 250, 10.1016/0030-5073(76)90016-7

10.3102/00346543055001009

Goethals GR, 1986, Relative deprivation and social comparison: The Ontario Symposium, 4, 135

Goethals GR, 1991, Social comparison research: Contemporary theory and research, 149

10.1037/0003-066X.35.7.603

10.1037/0022-3514.37.8.1352

10.1037/0022-3514.47.2.287

10.1080/0969595980050107

Hattie JA, 1992, Self-concept

10.3102/00346543066002099

Hattie JA, 1995, Handbook on self-concept, 421

10.1037/0021-9010.74.6.951

10.1002/1099-1727(200023)16:3<151::AID-SDR191>3.0.CO;2-0

Janoff-Bulman R, 1982, Expectations and actions, 207

10.1037/0022-0663.83.2.221

10.1037/0022-3514.57.4.707

10.1086/223404

10.1080/00224545.1968.9924852

10.1177/0146167201276009

10.1037/0033-2909.119.2.254

10.1111/1467-8721.ep10772989

10.3102/00346543047002211

10.1007/BF01320096

10.1016/0361-476X(85)90025-6

10.3102/00346543058001079

10.1037/0022-0663.82.2.232

Latham GP, 1986, Generalizing from laboratory to field settings, 101

Lee TW, 1989, Goal concepts in personality and social psychology, 291

Locke EA, 1984, Goal setting: A motivational technique that works

Locke EA, 1990, A theory of goal setting and task performance

10.3102/00028312019004559

10.1037/0022-3514.35.2.63

10.1037/0022-0663.79.3.280

10.1037/0022-0663.82.1.107

Marton F, 1993, International Journal of Educational Research, 19, 277

10.1080/00220671.1992.9941131

10.1037/0022-0663.74.6.888

10.1037/0022-0663.71.2.259

10.1037/0022-3514.54.4.679

Moin AK, 1986, Relative effectiveness of various techniques of calculus instruction: A meta-analysis

10.1111/j.1467-6494.1984.tb00350.x

10.1037/0022-3514.75.1.33

10.1016/0030-5073(79)90001-1

10.1016/0273-2297(81)90019-8

Nelson-Le Gall S, 1985, American Educational Research Association, 12, 55

10.1086/461747

Okun MA, 1977, Adolescence, 12, 373

10.1037/h0041940

10.1287/mnsc.39.12.1439

Paris SG, 1996, Handbook of educational psychology, 117

10.1177/074193259001100604

10.1016/0749-5978(89)90034-4

10.1037/0022-0663.88.1.87

10.2224/sbp.1988.16.2.147

10.1037/0022-0663.89.2.329

10.1007/BF00117714

Säljö R, 1979, Learning in the learner’s perspective—I. Some commonsense conceptions

10.1006/ceps.1993.1003

10.1080/10862969109547746

Sharp P, 1985, Behavioral Approaches with Children, 9, 109

10.1111/j.1745-3992.1996.tb00817.x

10.1037/0022-006X.45.5.784

10.1007/BF00304265

10.1177/002246698501900409

10.1037/0022-3514.42.2.314

Steinberg L, 1996, Beyond the classroom: Why school reform has failed and what parents need to do

10.1016/0749-5978(89)90041-1

10.1037/h0032158

10.1037/0022-0663.70.3.378

Suls J, 1987, Journal of Personality and Social Psychology, 59, 229

Swann WB, 1985, The self and social life, 100

10.1037/0022-3514.43.1.59

10.1037/0022-3514.54.2.268

10.1177/000494419003400202

10.1006/ceps.1993.1026

Tenenbaum G, 1989, Journal of Research and Development in Education, 22, 53

Tesser A, 1983, Social psychological perspectives on the self, 2, 1

10.1016/S0959-4752(96)80730-4

10.2307/1423535

Thompson T, 1999, Underachieving to protect self-worth: Theory research and interventions

10.1348/000709901158442

Timperley H, 2005, Literacy professional development project

Timperley HS, 2002, The sustainability of professional development in literacy

10.1037/0022-3514.32.6.1004

10.1016/0022-1031(80)90003-7

Van-Dijk D, 2001, Paper presented at the 16th annual convention of the Society for Industrial and Organizational Psychology

Walberg HJ, 1982, Contemporary Education Review, 1, 1

Watkins D, 1992, Psychologia, 35, 101

10.1080/0144341910110102

Weiner B, 1974, Achievement motivation and attribution theory

10.1016/B978-0-12-741950-3.50008-2

Weiner B, 1977, Review of research in education, 4, 179

10.1006/jecp.1999.2552

Wilkinson SS, 1981, Dissertation Abstracts International, 41, 3998

Winne PH, 1994, International encyclopaedia of education, 2, 5738

Wood RE, 1987, Impact of conceptions of ability on self-regulatory mechanisms and complex decision-making

10.1002/tea.3660200103

10.1016/B978-012109890-2/50031-7