Ý Nghĩa Của Sự Gắn Kết Nhân Viên

Industrial and Organizational Psychology - Tập 1 Số 1 - Trang 3-30 - 2008
William H. Macey1, Benjamin Schneider2
1Valtera Corporation
2Valtera Corporation and University of Maryland

Tóm tắt

Ý nghĩa của sự gắn kết nhân viên còn mơ hồ trong cả giới nghiên cứu học thuật và giữa những người thực hành mà sử dụng thuật ngữ này trong các cuộc trò chuyện với khách hàng. Chúng tôi chỉ ra rằng thuật ngữ này được sử dụng vào các thời điểm khác nhau để chỉ về các trạng thái tâm lý, đặc điểm, và hành vi cũng như các yếu tố đi trước và kết quả của chúng. Dựa trên các tài liệu liên quan đa dạng, chúng tôi đưa ra một loạt các đề xuất về (a) sự gắn kết trạng thái tâm lý; (b) sự gắn kết hành vi; và (c) sự gắn kết đặc điểm. Ngoài ra, chúng tôi đưa ra các đề xuất liên quan đến tác động của các thuộc tính công việc và vai trò lãnh đạo như là tác động chính đến sự gắn kết trạng thái và hành vi, cũng như các yếu tố điều hòa mối quan hệ giữa 3 khía cạnh của sự gắn kết. Chúng tôi kết thúc với những suy nghĩ về việc đo lường 3 khía cạnh của sự gắn kết và các yếu tố tiềm năng, đặc biệt là việc đo lường thông qua các cuộc khảo sát nhân viên.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

10.1037/0021-9010.91.1.97

10.1037/0021-9010.90.6.1217

Burke, . (2005). Employee engagement. Retrieved May 4, 2005, from www.burke.com/EOS/prac_EmployeeEngagement.htm

Bass, 1990, Transformational leadership development: Manual for the Multifactor Leadership Questionnaire

Van Dyne, 1994, Organizational citizenship behavior: Construct redefinition, measurement, and validation, Academy of Management Journal, 37, 765, 10.2307/256600

10.1037/0033-2909.120.2.235

10.1037/0021-9010.89.2.311

Frese, 2001, Research in organizational behavior, 23, 133

Locke, 1976, Handbook of industrial and organizational psychology, 1297

Spreitzer, 1995, Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation, Academy of Management Journal, 38, 1442, 10.2307/256865

Larsen, 2002, Emotions in the workplace, 64

Fleming, 2005, Manage your human sigma, Harvard Business Review, 83, 106

10.1037/0021-9010.71.3.492

Organ, 2006, Organizational citizenship behavior: Its nature, antecedents, and consequences, 10.4135/9781452231082

Warr, 1999, Well-being: The foundations of hedonic psychology, 392

Kahn, 1990, Psychological conditions of personal engagement and disengagement at work, Academy of Management Journal, 33, 692, 10.2307/256287

10.1002/job.322

Parks, 1994, Trends in organizational behavior, 1, 111

Shirom, 2003, Research in organizational stress and well-being, 3, 135

10.1037/0021-9010.86.2.326

10.1037/0021-9010.89.4.599

Staw, 2004, Personality and organizations, 163

10.1348/096317904322915892

McGregor, 1960, The human side of enterprise

Nakamura, 2002, Handbook of positive psychology, 89

Holland, 1997, Making vocational choices: A theory of vocational personalities and work environments

2003, Working today: Understanding what drives employee engagement

10.1111/j.1744-6570.1995.tb01781.x

10.1207/s15327043hup1801_1

Campbell, 1990, Handbook of industrial and organizational psychology, 1, 687

Erickson, T. J . (2005). Testimony submitted before the U.S. Senate Committee on Health, Education, Labor and Pensions, May 26.

10.1037/0021-9010.81.4.358

10.1080/135943299398410

10.1111/j.0963-7214.2004.00316.x

Mowday, 1982, Employee-organization linkages: The psychology of commitment, absenteeism, and turnover

10.1111/j.1744-6570.2005.00301.x

10.1002/job.4030140202

10.1037/0033-2909.125.1.3

10.1111/j.1744-6570.2003.tb00755.x

10.1037/0021-9010.67.3.341

Moorman, 2005, Handbook of organizational justice, 355

Campbell, 1976, Handbook of industrial and organizational psychology, 63

10.1037/0021-9010.87.1.52

Larsen, 1992, Problems and promises with the circumplex model of emotion, Review of Personality and Social Psychology, 13, 25

10.1177/014920630002600304

10.1207/s15327043hup1002_2

10.1177/0013164403251331

Meyer, 1997, Commitment in the workplace: Theory, research and application, 10.4135/9781452231556

10.1023/A:1015630930326

10.1177/001872679204500402

Ilgen, 1999, The changing nature of work performance: Implications for staffing, motivation, and development, 1

Bernthal, P . (2004). Measuring employee engagement. Retrieved May 4, 2005, from www.ddiworld.com/pdf/ddi_MeasuringEmployeeEngagement_wp.pdf

10.1016/S1053-4822(99)00042-X

10.1037/0021-9010.81.5.525

10.1177/0013164405282471

Schiemann, 2006, Getting action from organizational surveys, 76

10.1037/0021-9010.88.4.620

10.1037/0021-9010.87.4.698

10.1037/0033-2909.125.5.601

10.1037/0033-2909.131.2.241

10.1111/j.1467-6486.2004.00422.x

Wellins, R. , & Concelman, J . (2005a). Creating a culture for engagement. Workforce Performance Solutions (www.wpsmag.com). Retrieved July 19, 2005, from www.ddiworld.com/pdf/wps_engagement_ar.pdf

Macey, 2006, Getting action from organizational surveys, 53

10.1037/0021-9010.85.4.612

10.1037/h0055617

10.1111/j.1744-6570.1995.tb01780.x

Morrison, 1999, Taking charge at work: Extra-role efforts to initiate workplace change, Academy of Management Journal, 42, 403, 10.2307/257011

Van Dyne, 2004, The employment relationship: Examining psychological and contextual perspectives, 181, 10.1093/oso/9780199269136.003.0009

10.1037/0022-3514.76.3.482

Buckingham, 1999, First, break all the rules

10.1037/h0021692

Wellins, R. , & Concelman, J . (2005b). Personal engagement: Driving growth at the see-level. Retrieved April 29, 2005, from www.ddiworld.com/pdf/ddi_personalengagement_ar.pdf

Miller, 2002, The psychology of work: Theoretically based empirical research, 205

Corporate Executive Board. (2004). Driving performance and retention through employee engagement. Retrieved September 13, 2005, from www.corporateleadershipcouncil.com/Images/CLC/PDF/CLC12KADBP.pdf

Harter, 2003, Flourishing: The positive person and the good life, 205

Frese, 1996, Personal initiative at work: Differences between East and West Germany, Academy of Management Journal, 39, 37, 10.2307/256630

10.1111/j.1744-6570.1987.tb00609.x

10.1037/0021-9010.90.2.399

10.1037/0021-9010.80.4.532

10.1037/0021-9010.83.2.150

10.1037/0021-9010.89.6.991

10.1037/0033-2909.108.2.171

Hackman, 1980, Work redesign

Hewitt Associates LLC. (2005). Employee engagement. Retrieved April 29, 2005, from http://was4.hewitt.com/hewitt/services/talent/subtalent/ee_engagement.htm

10.1146/annurev.psych.52.1.397

10.1037/0021-9010.87.2.268

Bono, 2003, Self-concordance at work: Toward understanding the motivational effects of transformational leaders, Academy of Management Journal, 46, 554, 10.2307/30040649

10.1287/orsc.4.4.577

10.2307/259060

10.1037/0021-9010.90.4.774

10.1037/0033-2909.129.6.914

Harter, 2006, Getting action from organizational surveys, 33

10.1037/0022-3514.54.6.1063

10.1037/0021-9010.83.6.835

10.2307/2392147

10.1016/S1053-4822(02)00045-1

Kanfer, 1990, Handbook of industrial and organizational psychology, 1, 75

Weiss, 2003, Personality at work, 121

Kelley, 1927, Interpretation of educational measurements

Kraut, 2006, Getting action from organizational surveys

10.1037/0021-9010.76.2.299

10.1111/j.1744-6570.2001.tb00234.x

Dvir, 2002, Impact of transformational leadership on follower development and performance: A field experiment, Academy of Management Journal, 45, 735, 10.2307/3069307

10.1207/S15327043HUP1701_6

10.1146/annurev.psych.53.100901.135156

10.1016/j.jvb.2005.01.003

10.1037/0021-9010.88.3.518

10.1037/0003-066X.55.1.68

10.2307/3094827

10.1037/0022-3514.86.1.96

10.2307/258915