Nội dung được dịch bởi AI, chỉ mang tính chất tham khảo
Khoảng Cách Giữa Các Phương Pháp Hiện Tại và Lý Tưởng Đối Với Các Hoạt Động Chuyên Môn Cốt Lõi: Một Nghiên Cứu Phương Pháp Trộn Lẫn Về Các Cử Nhân Gần Đây Từ Trường Y
Tóm tắt
Vào năm 2014, Hiệp hội Các Trường Y Hoa Kỳ (AAMC) đã phát triển danh sách các Hoạt Động Chuyên Môn Cốt Lõi (Core EPAs) nhằm tối ưu hóa quá trình chuyển tiếp từ trường y đến đào tạo nội trú. Trong những năm tới, các trường y sẽ bắt đầu triển khai chương trình giảng dạy tập trung vào việc hướng dẫn và đánh giá các Hoạt Động Chuyên Môn Cốt Lõi. Mục tiêu của nghiên cứu phương pháp trộn lẫn này là để xem xét quan điểm của các cử nhân y khoa gần đây, nhằm mô tả sự chuẩn bị mà họ cảm nhận được cho mỗi kỹ năng dựa trên Core EPA và xác định các yếu tố dự đoán tiềm năng đóng góp vào những cảm nhận đó. Bốn mươi bốn cư trú viên năm thứ nhất từ một hệ thống bệnh viện duy nhất (đại diện cho 29 trường y khác nhau) đã hoàn thành một bảng hỏi và 15 cư trú viên đã tham gia các buổi thảo luận nhóm. Người tham gia được yêu cầu đánh giá mức độ chuẩn bị tổng thể của họ cho từng Core EPA và mô tả việc hướng dẫn và đánh giá được cung cấp trong suốt thời gian học y. Các phản hồi đã được khám phá thêm thông qua ba buổi thảo luận nhóm. Những người tham gia cảm thấy chuẩn bị tốt nhất cho các Core EPA nhấn mạnh các kỹ năng liên quan đến lịch sử và khám lâm sàng (Core EPAs 1, 5 và 6) và ít chuẩn bị hơn đối với các kỹ năng như nhập đơn thuốc và đơn đặt hàng (Core EPA 4), thực hiện chuyển giao (Core EPA 8), và xác định các lỗi hệ thống (Core EPA 13). Sự chuẩn bị được cảm nhận có tương quan cao với sự hiện diện của đào tạo sớm và chính thức, cơ hội trải nghiệm, và các phương pháp đánh giá rõ ràng. Dựa trên kết quả của những dữ liệu này và các nguyên tắc thiết kế chương trình giảng dạy tích hợp, các tác giả đề xuất một phương pháp dọc để tập trung nỗ lực phát triển chương trình giảng dạy cho các Core EPA.
Từ khóa
#Core EPAs #Hoạt động chuyên môn cốt lõi #Đào tạo y khoa #Đánh giá #Chương trình giảng dạy y khoa.Tài liệu tham khảo
Irby DM, Cooke M, O’Brien BC. Calls for reform of medical education by the Carnegie Foundation for the advancement of teaching: 1910 and 2010. Acad Med. 2010;85:220–7.
Frenk J, Chen L, Bhutta ZA, et al. Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent world. Lancet. 2010;376:1923–58.
McGaghie WC, Milller GE, Sajid AW, Telder TV. Competency-based curriculum development in medical education: an introduction. Public Health Pap. 1978;68:11–91.
McGaghie WC, Barsuk JH, Wayne DB. Mastery learning with deliberate practice in medical education. Acad Med. 2015;90:1575.
ten Cate O. Entrustability of professional activities and competency-based training. Med Educ. 2005;39:1176–7.
Englander R, Aschenbrener CA, Call SA, et al. Core entrustable professional activities for entering residency (UPDATED). https://www.mededportal.org/icollaborative/resource/887. Updated 2014. Accessed 11 Nov 2014.
ten Cate O, Snell L, Carraccio C. Medical competence: the interplay between individual ability and the health care environment. Med Teach. 2010;32:669–75.
Mulder H, ten Cate O, Daalder R, Berkvens J. Building a competency-based workplace curriculum around entrustable professional activities: the case of physician assistant training. Med Teach. 2010;32:e453–459.
Fessler HE, Addrizzo-Harris D, Beck JM, et al. Entrustable professional activities and curricular milestones for fellowship training in pulmonary and critical care medicine: report of a multisociety working group. Chest. 2014;146:813–4.
Boyce P, Spratt C, Davies M, McEvoy P. Using entrustable professional activities to guide curriculum development in psychiatry training. BMC Med Educ. 2011;23:96.
Lyss-Lerman P, Teherani A, Aagaard E, Loeser H, Cooke M, Harper G. What training is needed in the fourth year of medical school? Views of residency program directors. Acad Med. 2009;84:823–9.
Hall K, Schneider B, Abercrombie S, et al. Hitting the ground running: medical student preparedness for residency training. Ann Fam Med. 2011;9:375.
Association of American Medical Colleges. Medical schools to test guidelines for preparing medical students for residency training. https://www.aamc.org/newsroom/newsreleases/403960/09122014.html. Updated 2014. Accessed 11 Nov 2014.
Hughes MT. Step 2: targeted needs assessment. In: Kern DE, Thomas PA, Hughes MT, editors. Curriculum development for medical education: a six-step approach. 2nd ed. 2009. p. 27–42.
Chen HC, van der Broek WE, ten Cate O. The case for use of entrustable professional activities in undergraduate medical education. Acad Med. 2015;90:431–6.
Wijnen-Meijer M, ten Cate OT, van der Schaaf M, Borleffs JC. Vertical integration in medical school: effect on the transition to postgraduate training. Med Educ. 2010;44:272–9.
Lindeman BM, Sacks BC, Lipsett PA. Graduating students’ and surgery program directors’ views of the Association of American Medical Colleges core entrustable professional activities for entering residency: where are the gaps? J Surg Educ. 2015;72(6):e184–92.
Nelson B, Englander R, Touchie C, Sondheimer H. Improving the UME to GME transition: identifying the gaps between expectations and performance of entering residents. Paper presented at the AAMC Medical Education Meeting, Chicago, USA, 2014.
Association of American Medical Colleges. 2015 graduation questionnaire survey. https://www.aamc.org/download/440552/data/2015gqallschoolssummaryreport.pdf. Accessed February 19, 2015.
Creswell JW, Plano Clark VL. Designing and conducting mixed methods research. 2nd ed. Los Angeles: SAGE Publications; 2011.
VCU. http://www.annualreports.vcu.edu/medical/financials/index.html. Updated 2013. Accessed 18 May 2015.
Patton MQ. Qualitative research and evaluation methods. 3rd ed. Thousand Oaks: Sage; 2002.
Glaser BG, Strauss F. The discovery of grounded theory: strategies for qualitative research. Piscataway: Transaction; 1999.
Association of American Medical Colleges. Curriculum inventory report: number of medical schools including topic as an independent course or part of an integrated course. Topic: Clinical skills. https://www.aamc.org/initiatives/cir/406466/06b.html. Updated 2015. Accessed 11 May 2015.
Liston BW, Tartaglia KM, Evans D, Walker C, Torre D. Handoff practices in undergraduate medical education. J Gen Intern Med. 2014;29:765–9.
Santen SA, Rademacher N, Heron SL, Khandelwal S, Hauff S, Hopson L. How competent are emergency medicine interns for level 1 milestones: who’s responsible? Acad Emerg Med. 2013;20:736–9.
Hammoud MM, Dalrymple JL, Christner JG, et al. Medical student documentation in electronic health records: a collaborative statement from the alliance for clinical education. Teach Learn Med. 2012;24:257–66.
Eva KW, Regehr G. Exploring the divergence between self-assessment and self-monitoring. Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2011;16:311–29.
Fink LD. Creating significant learning experiences: an integrated approach to designing college courses. San Francisco: Jossey-Bass; 2003.
Hirsh DA, Ogur B, Thibault GE, Cox M. “Continuity” as an organizing principle for clinical education reform. N Engl J Med. 2007;356:858–66.
Miller G. The assessment of clinical skills/competence/performance. Acad Med. 1990;65:S63–67.
McGaghie WC, Issenberg IB, Cohen ER, Barsuk JH, Wayne DB. Medical education featuring mastery learning with deliberate practice can lead to better health for individuals and populations. Acad Med. 2011;86:e8–9.
Liaison Committee on Medical Education. Functions and structures of a medical school. http://www.lcme.org/publications.htm. Updated 2015. Accessed 4 Nov 2015.
Stalmeijer RE, Dolmans DH, Snellen-Balendong HA, van Santen-Hoeufft M, Wolfhagen IH, Scherpbier AJ. Clinical teaching based on principles of cognitive apprenticeship: views of experienced clinical teachers. Acad Med. 2013;88:861–5.
Woolley NN, Jarvis Y. Situated cognition and cognitive apprenticeship: a model for teaching and learning clinical skills in a technologically rich and authentic learning environment. Nurse Educ Today. 2007;27:73–9.
Merriam SB, Caffarella RS, Baumgartner LM. Learning in adulthood: a comprehensive guide. 3rd ed. San Francisco: Jossey-Bass; 2007.
Kolb DA. Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs: Prentice Hall; 1984.
Dornan T, Boshuizen H, King N, Scherpbier A. Experience-based learning: a model linking the processes and outcomes of medical students’ workplace learning. Med Educ. 2007;41:84–91.
Callahan CA, Hojat M, Gonnella JS. Volunteer bias in medical education research: an empirical study of over three decades of longitudinal data. Med Educ. 2007;41:746–53.