NỀN KINH TẾ XU HÌNH: MỘT THẬP KỶ SAU

Journal of Applied Behavior Analysis - Tập 15 Số 3 - Trang 431-445 - 1982
Alan E. Kazdin1
1Western Psychiatric Institute and Clinic, University of Pittsburgh School of Medicine

Tóm tắt

Trong thập kỷ qua, nền kinh tế xu hình đã mở rộng rộng rãi trong các quần thể và hành vi trong điều trị, phục hồi chức năng, giáo dục và các thiết lập cộng đồng. Nghiên cứu kết quả cũng đã mở rộng để bao gồm các đánh giá chương trình quy mô lớn và các nghiên cứu so sánh cũng như kết hợp của nền kinh tế xu hình. Trong một đánh giá trước đây (Kazdin & Bootzin, 1972), một số trở ngại đã được xác định cho việc áp dụng hiệu quả nền kinh tế xu hình. Những trở ngại này bao gồm xác định các quy trình nhằm nâng cao hiệu quả chương trình, đào tạo nhân viên, vượt qua sự kháng cự của khách hàng và thúc đẩy sự duy trì lâu dài và chuyển giao đào tạo. Bài báo hiện tại thảo luận về những tiến bộ gần đây trong nghiên cứu và đánh giá tiến trình về các vấn đề chính được xác định trước đó. Các vấn đề mới đã trở nên nổi bật trong thập kỷ qua liên quan đến việc mở rộng nền kinh tế xu hình đến các thiết lập thể chế. Các yêu cầu để duy trì tính chính trực của điều trị, khả năng tích hợp nền kinh tế xu hình trong các ràng buộc thể chế hiện có, và khả năng phổ biến quy trình trên quy mô lớn là những vấn đề chính có thể quyết định tương lai của nền kinh tế xu hình.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Jones R. R. Weinrott M. R. &Howard J. R.The national evaluation of the teaching‐family model. Final report to the National Institute of Mental Health Center for Studies in Crime and Delinquency June 1981.

10.1016/0005-7967(71)90043-X

10.1901/jeab.1965.8-357

10.1901/jaba.1968.1-13

Ayllon T., 1968, The token economy: A motivational system for therapy and rehabilitation

Ayllon T., 1979, Correctional rehabilitation and management: A psychological approach

10.1901/jaba.1968.1-91

10.1901/jaba.1977.10-375

10.1016/S0005-7894(75)80186-9

10.1016/S0005-7894(82)80046-4

10.1111/j.1939-0025.1976.tb01227.x

10.1002/1520-6807(197801)15:1<72::AID-PITS2310150114>3.0.CO;2-Q

10.1901/jaba.1975.8-373

10.1901/jaba.1979.12-363

Bushell D., 1978, Handbook of applied behavior analysis: Social and instructional processes

10.1016/0005-7916(73)90074-8

10.1007/BF01321878

10.1016/B978-0-08-017833-2.50013-3

Fairweather G. W., 1977, Experimental methods for social policy research

10.1901/jaba.1980.13-505

Feingold L., 1972, Advances in behavior therapy

Ferguson J. M., 1980, The comprehensive handbook of behavior medicine, Volume 3: Extended applications and issues

10.1016/S0005-7894(78)80083-5

10.1037/h0076605

10.1001/archpsyc.1978.01770360055006

10.1016/0005-7916(77)90007-6

Glenwick D., 1980, Behavioral community psychology: Progress and prospects

10.1037/h0076900

10.1016/S0005-7894(82)80066-X

Hemsley D. R., 1978, Limitations of operant procedures in the modification of schizophrenic functioning: The possible relevance of studies of cognitive disturbance, Behavioural Analysis and Modification, 2, 165

10.1016/0005-7916(77)90061-1

Hussian R. A., 1981, Geriatric psychology: A behavioral perspective

Jackson D. A., 1976, Behavior analysis in education: Self‐control and reading

10.1177/001440297704300708

10.1007/978-1-4613-4121-5

10.1016/S0005-7894(80)80050-5

Kazdin A. E., 1980, Behavior modification in applied settings

Kazdin A. E., Failures in behavior therapy

10.1901/jaba.1972.5-343

10.1016/S0005-7894(77)80200-1

10.1177/014544558041006

10.1016/S0005-7894(80)80037-2

10.1901/jaba.1982.15-1

Kirigin K. A., 1979, Progress in behavior therapy with delinquents

Liberman R. P., 1979, Trends in behavior therapy

10.1007/BF01321875

Lloyd K. E., 1980, Helping in the community: Behavioral applications

10.1007/BF01321879

Martin R., 1975, Legal challenges to behavior modification: Trends in schools, corrections and mental health

10.1192/bjp.133.2.179

McLaughlin T. F., 1977, The comparative effects of token‐reinforcement with and without a response cost contingency with special education children, Educational Research Quarterly, 2, 34

McLaughlin T. F., Model implementation and classroom achievement in the Northern Cheyenne Behavior Analysis Follow Through project, Child and Family Behavior Therapy

10.1016/0005-7967(72)90004-6

10.1016/S0005-7894(77)80262-1

10.1016/S0005-7894(75)80058-X

10.1037/0022-006X.46.6.1340

10.1016/S0005-7894(77)80182-2

Moran E. L., 1977, In‐program evaluation of a community correctional agency of high‐risk offenders, Corrective and Social Psychiatry, 23, 48

10.1016/0005-7916(76)90073-2

O'Leary K. D., 1978, Handbook of applied behavior analysis: Social and instructional processes

10.1037/h0031311

Paul G. L., 1977, Psychosocial treatment of chronic mental patients: Milieu versus social‐learning programs

10.1901/jaba.1973.6-541

10.1007/BF01321876

10.1007/BF01321877

10.1037/h0037630

10.1016/S0005-7894(73)80117-0

10.1037/h0036268

10.3102/00028312015002325

10.1177/0193841X7800200404

10.1007/BF00917797

Scheirer M. A., 1981, Program implementation: The organizational context

Sechrest L., 1979, Evaluation studies: Review annual

Stoffelmayr B. E., 1979, The comparison of token economy and social therapy in the treatment of hard‐core schizophrenic patients, Behavioural Analysis and Modification, 3, 3

10.1901/jaba.1977.10-349

Tharp R. G., 1969, Behavior modification in the natural environment

10.3102/00028312011001019

10.1016/0005-7916(74)90101-3

10.1016/S0005-7894(76)80221-3

10.2307/3479877

10.1007/BF00881244

10.1016/S0005-7894(73)80072-3

10.1901/jaba.1978.11-203

10.1007/BF01555232

10.1097/00006842-197808000-00003

10.1080/00332747.1976.11023902