Sản Xuất Hydro Bền Vững

American Association for the Advancement of Science (AAAS) - Tập 305 Số 5686 - Trang 972-974 - 2004
John A. Turner1
1National Renewable Energy Laboratory, Golden, CO 80401-3393, USA

Tóm tắt

Nhận diện và xây dựng một hệ thống năng lượng bền vững có lẽ là hai trong số những vấn đề quan trọng nhất mà xã hội hôm nay phải đối mặt. Thay thế sự kết hợp mang năng lượng hiện tại bằng một nhiên liệu bền vững là một trong những thành phần chính của hệ thống đó. Hydro như một phương tiện mang năng lượng, chủ yếu được tách chiết từ nước, có thể giải quyết các vấn đề về bền vững, phát thải môi trường, và an ninh năng lượng. Các vấn đề liên quan đến con đường sản xuất hydro được thảo luận tại đây. Hệ thống năng lượng trong tương lai cần tiền và năng lượng để xây dựng. Với việc Hoa Kỳ có nguồn cung cấp hạn chế của cả hai, những quyết định khó khăn cần phải được đưa ra về con đường phía trước, và con đường này cần phải được theo đuổi với nỗ lực liên tục và tập trung.

Từ khóa

#hydro #bền vững #năng lượng #phát thải môi trường #an ninh năng lượng #sản xuất hydro #hệ thống năng lượng

Tài liệu tham khảo

For the purpose of this discussion I use the following definition of the hydrogen economy: the production storage distribution and use of hydrogen as an energy carrier.

Jules Verne The Mysterious Island (available at http://www.literature-web.net/verne/mysteriousisland 1874).

P. Hoffmann The Forever Fuel: The Story of Hydrogen (Westview Press Boulder CO 1981).

D. Gregory, Sci. Am.228, (no. 1), 13 (January 1973).

Basic Research Needs for the Hydrogen Economy available at http://www.sc.doe.gov/bes/reports/files/NHE_rpt.pdf (current U.S. production is about 9 million tons of hydrogen per year).

10.1063/1.1825268

10.1063/1.1712502

G. Richard ILEA Leaf Winter 2002 (available at www.ilea.org/leaf/richard2002.html).

Energy Information Administration unpublished file data of the Coal Reserves Data Base (February 2004) available at http://www.eia.doe.gov/pub/international/iea2002/table82.xls.

A. Steinfeld Solar Energy in press (available online 3 February 2004).

Nuclear Production of Hydrogen Second Information Exchange Meeting–Argonne Illinois USA 2-3 October 2003 (Organisation for Economic Cooperation and Development Paris) (available at http://oecdpublications.gfi-nb.com/cgi-bin/OECDBookShop.storefront/EN/product/662004021P1).

10.1016/S0360-3199(01)00177-X

J. A. Turner, Science285, 5428 (1999).

J. Ivy Summary of Electrolytic Hydrogen Production: Milestone Completion Report available at www.osti.gov/servlets/purl/15007167-aF4rPu/native/.

In any discussion concerning the efficiency of electrolyzers it is appropriate to use the higher heating value to calculate the efficiency. This corresponds to the isothermal potential (1.47 V = 39 kWh/kg) and represents the assumption that all the energy needed to split water comes from the electricity.

These figures are from the Energy Information Administration available at www.eia.doe.gov/cneaf/electricity/epm/tablees1a.html.

For an estimate of the amount of water needed for hydrogen-powered fuel cell vehicles we will assume a vehicle fuel economy of 60 miles per kg of H 2 that vehicle miles traveled = 2.6 × 10 12 miles/year (found at www.bts.gov/publications/national_transportation_statistics/2002/html/table_automobile_profile.html) and that 1 gallon of water contains 0.42 kg of H 2 . Total water required for the U.S. fleet = (2.6 × 10 12 miles/year)(1 kg of H 2 /60 miles)(1 gal H 2 O/0.42 kg of H 2 ) = 1.0 × 10 11 gallons of H 2 O/year. This represents the water used directly for fuel. If one considers all water uses along the chain; for example from construction of wind farms to the electrolysis systems (life cycle assessment) then the total water use would be in the range of 3.3 × 10 11 gallons H 2 O/year.

This is a life cycle analysis (M. Mann and M. Whitaker unpublished data). The United States used about 126 billion gallons of gasoline in 2001 [see link in ( 17 )].

See http://water.usgs.gov/pubs/circ/2004/circ1268/.

10.1016/S0360-3199(02)00110-6

10.1126/science.280.5362.425

10.1038/35104607

10.1038/414589a

10.1016/S0360-3199(00)00039-2

Contributions by D. Sandor for careful manuscript edits and by J. Ivy for Fig. 1 are gratefully acknowledged.