Nhu cầu thuộc về của học sinh trong cộng đồng trường học

Review of Educational Research - Tập 70 Số 3 - Trang 323-367 - 2000
Karen F. Osterman1
1Hofstra U, Foundations, Leadership, & Policy Studies, Hempstead, NY, US

Tóm tắt

Định nghĩa cảm giác cộng đồng như một cảm giác về sự thuộc về trong một nhóm, bài viết này xem xét các nghiên cứu về cảm giác chấp nhận của học sinh trong cộng đồng trường học để trả lời ba câu hỏi: Cảm giác thuộc về này có quan trọng trong bối cảnh giáo dục không? Học sinh hiện tại có trải nghiệm trường học như một cộng đồng không? Và các trường học ảnh hưởng đến cảm giác cộng đồng của học sinh như thế nào? Về mặt khái niệm, bài xem xét phản ánh một góc nhìn nhận thức xã hội về động lực. Khung lý thuyết này cho rằng cá nhân có các nhu cầu tâm lý, rằng việc thỏa mãn những nhu cầu này ảnh hưởng đến cảm nhận và hành vi, và rằng các đặc điểm của bối cảnh xã hội ảnh hưởng đến cách thức mà các nhu cầu này được đáp ứng. Sự quan tâm ở đây là các trường học, như các tổ chức xã hội, giải quyết điều được định nghĩa là một nhu cầu tâm lý cơ bản, nhu cầu trải nghiệm sự thuộc về. Các phát hiện cho thấy trải nghiệm chấp nhận của học sinh ảnh hưởng đến nhiều khía cạnh khác nhau của hành vi của họ nhưng các trường học lại áp dụng các thực hành tổ chức mà bỏ qua và có thể thực sự làm suy yếu trải nghiệm tư cách thành viên của học sinh trong một cộng đồng hỗ trợ.

Từ khóa

#cảm giác cộng đồng #sự thuộc về #trường học #động lực #chấp nhận của học sinh

Tài liệu tham khảo

AlemanAMMUnderstanding and investigating female friendship's educative value1997Unpublished manuscript

Allen J, 1995, Journal of Curriculum and Supervision, 10, 286

Altenbaugh RJ, 1995, Caring for kids: A critical study of urban school leavers

10.3102/00346543064002287

Anderson R, 1976, Journal of Personalitv and Social Psychology, 34, 915, 10.1037/0022-3514.34.5.915

Arhar JM, 1993, Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association

Battistich V, 1997, American Journal of Public Health, 87, 1997, 10.2105/AJPH.87.12.1997

Battistich V, 2000, Journal of Primary Prevention, 21, 75, 10.1023/A:1007057414994

10.3102/00028312032003627

Battistich V, 1991, Handbook of moral behavior and development: Application, 3, 1

Baumeister RF, 1995, Psychological Bulletin, 117, 497, 10.1037/0033-2909.117.3.497

10.1177/0272431695015004005

Brown BB, 1987, Journal of Personality and Social Psychology, 52, 47, 10.1037/0022-3514.52.1.47

Bryk A, 1988, The high school as community: Contextual influences and consequences for students and teachers

10.1177/0272431685053007

Coie J, 1990, Peer rejection in childhood, 365

10.1177/0743554895101004

Connell JP, 1991, Self processes and development, 23

Covington MV, 1992, Making the grade: A self-worth perspective on motivation and school reform, 10.1017/CBO9781139173582

deCharms R, 1968, Personal Causation

deCharms R, 1976, Enhancing motivation: Change in the classroom

Deci EL, 1991, Educational Psychologist, 26, 325, 10.1207/s15326985ep2603&4_6

Dewey J, 1958, Experience and education

Eccles JS, 1993, American Psychologist, 48, 90, 10.1037/0003-066X.48.2.90

Elliott DS, 1974, Delinquency and dropout

10.3102/00346543059002117

Freese S, 1999, Teacher Caring and Student Engagement

10.1177/0013161X98034003003

10.3102/00346543057004415

Gamoran A, 1992, Student engagement and achievement in American secondary schools, 40

10.1177/0272431693013001002

Goodenow C, 1993, Psychology in the Schools, 30, 79, 10.1002/1520-6807(199301)30:1<79::AID-PITS2310300113>3.0.CO;2-X

Goodenow C, 1993, Journal of Experimental Education, 62, 60, 10.1080/00220973.1993.9943831

Goodlad JI, 1984, A place called school

10.1177/07399863960181007

Green KD, 1980, Child Development, 51, 1149, 10.2307/1129556

Grolnick WS, 1989, Journal of Educational Psychology, 81, 143, 10.1037/0022-0663.81.2.143

Grolnick WS, 1991, Journal of Educational Psychology, 83, 508, 10.1037/0022-0663.83.4.508

Hargreaves A, 1996, Schooling for change: Reinventing education for early adolescents

Hymel S, 1990, Peer rejection in childhood

10.3102/00346543053001005

Johnson J, 1997, Getting by: What American teenagers really think about their schools

JohnsonLLutzowJStrothoffMZannisCReducing negative behavior by establishing helping relationships and a community identity program1995Rockford III

Johnson SM, 1990, Teachers at work: Achieving success in our schools

Jones F, 1996, ASCD Education Update, 38, 2

Jones MG, 1994, The Elementary School Journal, 95, 169, 10.1086/461797

Jules V, 1991, Adolescence, 26, 931

Kagan DM, 1990, Educational Psychologist, 25, 105, 10.1207/s15326985ep2502_1

Kinderman TA, 1993, Developmental Psychology, 29, 970, 10.1037/0012-1649.29.6.970

10.1177/0013161X97033003002

Kunc N, 1992, Restructuring for caring and effective education

Ladd GW, 1990, Child Development, 61, 1081, 10.2307/1130877

Leithwood K, 1995, Making schools smarter

Leithwood K, 1996, Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association

10.1177/0013161X99355002

Leithwood K, 1997, Paper presented at the annual meeting of the University Council for Educational Administration

Lieberman A, 1988, Building a professional culture in schools

Lipman P, 1998, Race, class, and power in school restructuring

Little JW, 1982, AERJ, 19, 325

Maehr ML, 1996, Transforming school cultures

McMillan DW, 1986, Journal of Community Psychology, 14, 6, 10.1002/1520-6629(198601)14:1<6::AID-JCOP2290140103>3.0.CO;2-I

McNamara BE, 1997, Keys to dealing with bullies

Moore S, 1991, Sex Roles, 25, 521, 10.1007/BF00290061

Newmann FM, 1981, Harvard Educational Review, 51, 546, 10.17763/haer.51.4.xj67887u87l5t66t

Newmann FM, 1992, Student engagement and achievement in American secondary schools

Noddings N, 1992, The challenge to care in schools: An alternative approach to education

Oakes J, 1985, Keeping track

Oser FK, 1986, Handbook of research on teaching, 3, 917

Osterman KF, 1995, School climate: A report

Osterman K, 1997, Paper presented at the Annual Conference of the New England Educational Research Organization

Parker JG, 1987, Psychological Bulletin, 102, 357, 10.1037/0033-2909.102.3.357

Phelps JD, 1990, A study of the interrelationships between cooperative team learning, learning preference, friendship patterns, gender, and achievement of middle school students

Pietrucha CA, 1996, Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association

Radke-Yarrow M, 1984, Development and maintenance of prosocial behavior, 81, 10.1007/978-1-4613-2645-8_6

Resnick M, 1997, JAMA, 278, 823, 10.1001/jama.1997.03550100049038

Rosenholtz SJ, 1989, Teacher's workplace: The social organization of schools

Ryan RM, 1991, Multidisciplinary perspectives on the self, 203

Ryan RM, 1995, Journal of Personality, 63, 397, 10.1111/j.1467-6494.1995.tb00501.x

Ryan RM, 1989, Child Development, 60, 340, 10.2307/1130981

Ryan RM, 1991, Journal of Experimental Education, 60, 49, 10.1080/00220973.1991.10806579

Ryan RM, 1991, Advances in motivation and achievement: Goals and self-regulatory processes, 7, 115

10.1177/027243169401400207

Schmuck RA, 1997, Group processes in the classroom, 7

Schwartz F, 1981, Anthropology & Education Quarterly, 99, 10.1525/aeq.1981.12.2.05x1887o

Shakeshaft C, 1997, Educational Leadership, 55, 22

Shakeshaft C, 1998, Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association

Sharan S, 1990, Cooperative learning: Theory and research, 173

Siskin L, 1995, The subjects in question, 1

Sletta O, 1996, British Journal of Educational Psychology, 66, 431, 10.1111/j.2044-8279.1996.tb01210.x

Solomon D, 1997, Social Psychology of Education, 1, 235, 10.1007/BF02339892

Solomon D, 2000, Social Psychology of Education, 41, 3, 10.1023/A:1009609606692

Solomon D, 1996, American Journal of Community Psychology, 24, 719, 10.1007/BF02511032

10.1177/001440296903500901

Taylor AF, 1989, Journal of Clinical Child Psychology, 18, 360, 10.1207/s15374424jccp1804_10

Urdan TC, 1997, Contemporary Educational Psychology, 22, 165, 10.1006/ceps.1997.0930

Watson M, 1997, International Journal of Educational Research, 27, 571, 10.1016/S0883-0355(97)00055-4

Wehlage GG, 1989, Reducing the risk: Schools as communities of support

Weiner B, 1990, Journal of Educational Psychology, 82, 616, 10.1037/0022-0663.82.4.616

Wentzel KR, 1997, Journal of Educational Psychology, 89, 411, 10.1037/0022-0663.89.3.411

Wentzel KR, 1998, Journal of Educational Psychology, 90, 202, 10.1037/0022-0663.90.2.202

Wentzel KB, 1995, Child Development, 66, 754, 10.2307/1131948

Wentzel KR, 1997, Child Development, 68, 1198

Wertsch JV, 1985, Vygotsky and the social formation of mind

Wideen MF, 1994, The struggle for change: The story of one school

10.1177/089124167400300306

Wong MM, 1991, Journal of Personality and Social Psychology, 60, 154, 10.1037/0022-3514.60.1.154