Tổ Chức Lại Lớp Học: Các Điều Kiện Để Nhóm Nhỏ Hiệu Quả

Review of Educational Research - Tập 64 Số 1 - Trang 1-35 - 1994
Élizabeth G. Cohen1
1Stanford University

Tóm tắt

Tiến xa hơn câu hỏi chung về hiệu quả của việc học nhóm nhỏ, bài tổng quan khái niệm này đề xuất các điều kiện trong đó việc sử dụng các nhóm nhỏ trong lớp học có thể mang lại hiệu quả. Tổng quan này bao gồm những nghiên cứu gần đây thao tác các đặc điểm khác nhau của việc học hợp tác cũng như các nghiên cứu về mối quan hệ tương tác trong các nhóm nhỏ với kết quả học tập. Phân tích phát triển các giả thuyết liên quan đến các loại diễn ngôn có tính chất sản sinh loại học tập khác nhau, cũng như các giả thuyết liên quan đến cách thức tương tác mong muốn có thể được nuôi dưỡng. Trong khi sự trao đổi thông tin và giải thích hạn chế là đủ cho việc học theo kiểu thông thường trong công việc hợp tác, thì sự trao đổi mở hơn và thảo luận chi tiết hơn là cần thiết cho việc học khái niệm với các nhiệm vụ nhóm và các vấn đề không cấu trúc. Hơn nữa, các chỉ dẫn nhiệm vụ, sự chuẩn bị của học sinh và vai trò của giáo viên rất phù hợp để hỗ trợ tương tác trong các nhiệm vụ học tập thông thường có thể dẫn đến việc hạn chế cuộc thảo luận trong các nhiệm vụ ít cấu trúc hơn nơi mà mục tiêu là học khái niệm. Nghiên cứu được tổng hợp cũng cho thấy rằng cần phải giải quyết vấn đề về địa vị trong các nhóm nhỏ tham gia vào các nhiệm vụ nhóm với các vấn đề không cấu trúc. Với một trọng tâm vào nhiệm vụ và tương tác, phân tích này cố gắng đi xa khỏi các cuộc tranh luận về phần thưởng nội tại và ngoại tại cũng như sự phụ thuộc vào mục tiêu và nguồn lực mà đã đặc trưng cho nghiên cứu trong học tập hợp tác.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Aaronson E, 1978, The jigsaw classroom

Abrami PC, 1992, Contemporary Educational Psychology, 17, 1, 10.1016/0361-476X(92)90060-C

Barnes D, 1977, Communication and learning in small groups

Berger JB, 1966, Sociological theories in progress, 1, 29

Berger JB, 1972, American Sociological Review, 37, 241, 10.2307/2093465

10.3102/0091732X015001225

Brown A, 1986, Guided cooperative learning and individual knowledge acquisition

Chambers B, 1991, Journal of Educational Psychology, 83, 140, 10.1037/0022-0663.83.1.140

Chang GL, 1987, Paper presented at the meeting of the International Oracy Convention

Cohen BP, 1987, Interdependence, interaction and productivity

Cohen BP, 1991, Advances in group processes, 8, 205

Cohen EG, 1982, Annual Review of Sociology, 8, 109, 10.1146/annurev.so.08.080182.001233

Cohen EG, 1984, Instructional groups in the classroom: Organization and processes, 171

Cohen EG, 1988, Paper presented at the convention of the International Association for the Study of Cooperation in Education

Cohen EG, 1991, McGill Journal of Education, 26, 7

Cohen EG, 1983, Learning to think in math and science: Improving local education for minority children

Cohen EG, 1981, Interdependence and management in bilingual classrooms

Cohen EG, 1988, Status generalization: New theory and research, 27

Cohen EG, 1989, Sociology of Education, 62, 75, 10.2307/2112841

Davidson N, 1985, Learning to cooperate, cooperating to learn

Dembo M, 1987, Journal of Educational Psychology, 79, 415, 10.1037/0022-0663.79.4.415

Deutsch M, 1962, Nebraska symposium on motivation, 275

Ehrlich DE, 1991, Moving beyond cooperation: Developing science thinking in interdependent groups

Fletcher B, 1985, Educational Review, 37, 252, 10.1080/0013191850370305

Harwood D, 1989, British Educational Research Journal, 15, 177, 10.1080/0141192890150206

Hertz-Lazarowitz R, 1989, International Journal of Educational Research, 13, 113, 10.1016/0883-0355(89)90020-7

Hoffman DE, 1973, Students’ expectations and performance in a simulation game

10.2190/T26C-3FTH-RNYP-TV30

Huber G, 1990, Cooperative learning: Theory and research, 151

10.3102/00028312022002237

Johnson D, 1990, Cooperative learning: Theory and research, 23

10.3102/00346543053001005

Johnson D, 1984, Groups in contact: The psychology of desegregation, 187, 10.1016/B978-0-12-497780-8.50015-2

Johnson D, 1990, Journal of Social Psychology, 129, 507, 10.1080/00224545.1990.9924613

Johnson D, 1990, Journal of Social Psychology, 13, 507, 10.1080/00224545.1990.9924613

Johnson DW, 1981, Psychological Bulletin, 89, 47, 10.1037/0033-2909.89.1.47

10.2190/YNV2-QRB2-HUCN-DGJK

Leal A, 1985, Sex inequities in classroom interaction: An evaluation of an intervention

Leechor C, 1988, How high achieving and low achieving students differentially benefit from working together in cooperative small groups

10.3102/00028312023003476

Lockheed ME, 1983, Journal of Educational Psychology, 75, 877, 10.1037/0022-0663.75.6.877

McAuliffe T, 1991, Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association

Miller N, 1985, Journal of Social Issues, 41, 63, 10.1111/j.1540-4560.1985.tb01129.x

Miller N, 1990, Cooperative learning: Theory and research, 39

Navarrete C, 1985, Problem resolution in small group interaction: A bilingual classroom study

Newmann F, 1991, Phi Delta Kappan, 72, 458

Newmann F, 1987, Effects of cooperative learning on achievement in secondary schools: A summary of research

Noddings N, 1989, Elementary School Journal, 89, 607, 10.1086/461595

Nystrand M, 1986, The structure of written discourse: Studies of reciprocity between readers and writers, 10.1163/9789004653160

Nystrand M, 1991, Small groups in English: When do they help students and how are they best used?

Oakes J, 1990, Making the best of schools: A handbook for parents, teachers, and policymakers

Okebukola PA, 1985, Science Education, 69, 501, 10.1002/sce.3730690406

10.1080/00461520.1987.9653051

Perrow C, 1967, American Sociological Review, 32, 194, 10.2307/2091811

Peterson P, 1985, Journal of Educational Psychology, 77, 299, 10.1037/0022-0663.77.3.299

Rosenholtz SH, 1981, Effect of task arrangements and management systems on engagement of low-achieving students

Rosenholtz SJ, 1985, Status, rewards, and influence, 445

10.3102/00028312017001075

10.3102/00028312025004573

Ross J, 1990, Journal of Curriculum Studies, 22, 149, 10.1080/0022027900220204

Salomon G, 1989, International Journal of Educational Research, 13, 89, 10.1016/0883-0355(89)90018-9

Schwartz DL, 1991, Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association

10.3102/00346543050002241

Sharan S, 1984, Cooperative learning in the classroom: Research in desegregated schools

Sharan S, 1988, Language and learning in the cooperative classroom, 10.1007/978-1-4612-3860-7

Siann G, 1986, British Journal of Educational Technology, 17, 133, 10.1111/j.1467-8535.1986.tb00503.x

10.3102/00346543050002315

Slavin R, 1983, Cooperative learning

Slavin R, 1983, Psychological Bulletin, 94, 429, 10.1037/0033-2909.94.3.429

Slavin R, 1987, Child Development, 58, 1161, 10.2307/1130612

Smith K, 1981, Journal of Educational Psychology, 73, 651, 10.1037/0022-0663.73.5.651

Spurlin JE, 1984, Cognition and Instruction, 1, 451, 10.1207/s1532690xci0104_3

Stevenson BJ, 1982, An analysis of the relationship of student-student consultation to academic performance in differentiated classroom settings

10.3102/00028312019002259

Tammivaara JS, 1982, Sociology of Education, 55, 212, 10.2307/2112673

Tudge J, 1990, Vygotsky and education: Instructional implications and applications of sociohistorical psychology

Tudge J, 1991, Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association

Underwood G, 1990, Educational Research, 32, 44, 10.1080/0013188900320105

Vedder P, 1985, Cooperative learning: A study on processes and effects of cooperation between primary school children

Vygotsky L, 1978, Mind in society

Webb N, 1983, Educational Psychologist, 18, 33, 10.1080/00461528309529259

Webb N, 1984, Journal of Educational Psychology, 76, 1076, 10.1037/0022-0663.76.6.1076

Webb N, 1984, Journal of Educational Psychology, 76, 33, 10.1037/0022-0663.76.1.33

Webb N, 1991, Journal of Research in Mathematics Education, 22, 366, 10.2307/749186

Webb N, 1992, Interaction in cooperative groups: The theoretical anatomy of group learning, 102

10.3102/00028312023002243

Webb N, 1984, The social context of instruction: Group organization and group processes, 153

Webster M, 1983, American Journal of Sociology, 89, 140, 10.1086/227836

Widaman KF, 1987, Journal of School Psychology, 25, 355, 10.1016/0022-4405(87)90037-9

10.3102/00028312019001107

Yager S, 1985, The effects of structured oral discussion during a set of cooperative learning lessons on student achievement and attitude

Yager S, 1985, Journal of Educational Psychology, 77, 60, 10.1037/0022-0663.77.1.60

Yueh J, 1988, Journal of Computer-Based Instruction, 15, 18

Zack M, 1988, Paper presented at the meeting of the International Association for the Study of Cooperation in Education