Chiêu mộ sinh viên vào các khóa thực tập tích hợp dài hạn ở nông thôn: một nghiên cứu định tính về kinh nghiệm của các nhà giáo dục y khoa trên nhiều châu lục

Janani Pinidiyapathirage1, Robert Heffernan1, Brendan Carrigan1, Sherrilyn Walters1, Lara Fuller2, Kay Brumpton1
1Rural Medical Education Australia, 190 Hume Street, Toowoomba, QLD, 4350, Australia
2Rural Community Clinical School, School of Medicine, Deakin University, Geelong, Australia

Tóm tắt

Tóm tắt Giới thiệu Nhiều hệ thống y tế gặp khó khăn trong việc cung cấp một lực lượng lao động y tế nông thôn bền vững và hiệu quả. Có chứng cứ cho thấy các Khóa Thực Tập Tích Hợp Dài Hạn (LIC) đặt sinh viên học viên vào các môi trường cộng đồng nông thôn đã tác động tích cực đến việc cung cấp dịch vụ chăm sóc sức khỏe ở nông thôn. Việc tuyển dụng và gắn bó của sinh viên trong các LIC nông thôn gặp nhiều thách thức đáng kể. Nghiên cứu này đã khám phá các phương pháp thực hành tốt nhất trong việc tuyển dụng và hỗ trợ sự chuyển giao của sinh viên y khoa vào các LIC nông thôn. Phương pháp Nghiên cứu được tiến hành trong Hội nghị Liên minh các Khóa Thực Tập Tích Hợp Dài Hạn năm 2021, một sự kiện ảo được tổ chức bởi Đại học Stellenbosch, Nam Phi. Các tham dự viên gồm có các đại biểu tham dự Phiên Học Tập Tự Sắp Xếp (PeArLS) mang chủ đề ‘Những bí quyết thành công’. Phiên họp đã được ghi âm với sự đồng ý của các tham dự viên và các bản ghi đã được phiên âm chính xác. Dữ liệu được tải lên phần mềm NVivo và được mã hóa và phân tích bằng cách so sánh liên tục. Các chủ đề và mẫu hình nổi bật đã được xác định.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Worley P, et al. A typology of longitudinal integrated clerkships. Med Educ. 2016;50(9):922–32.

Adams J, et al. Reflective writing as a window on medical students’ professional identity development in a longitudinal integrated clerkship. Teach Learn Med. 2020;32(2):117–25.

Hense H, et al. Implementing longitudinal integrated curricula: systematic review of barriers and facilitators. Med Educ. 2021;55(5):558–73.

Norris TE, et al. Longitudinal integrated clerkships for medical students: an innovation adopted by medical schools in Australia, Canada, South Africa, and the United States. Acad Med. 2009;84(7):902–7.

Brown MEL, Anderson K, Finn GM. A narrative literature review considering the development and implementation of longitudinal integrated clerkships, including a practical guide for application. J Med Educ Curric Dev. 2019;6:2382120519849409.

Somporn P, Ash J, Walters L. Stakeholder views of rural community-based medical education: a narrative review of the international literature. Med Educ. 2018;52(8):791–802.

Thistlethwaite JE, et al. A review of longitudinal community and hospital placements in medical education: BEME guide no. 26. Med Teach. 2013;35(8):e1340-1364.

O’Sullivan BG, et al. A review of characteristics and outcomes of Australia’s undergraduate medical education rural immersion programs. Hum Resour Health. 2018;16(1):1–10.

Kitchener S, et al. Longlook: initial outcomes of a longitudinal integrated rural clinical placement program. Aust J Rural Health. 2015;23(3):169–75.

Daly M, et al. Longitudinal integrated rural placements: a social learning systems perspective. Med Educ. 2013;47(4):352–61.

Roberts C, et al. Social learning in a longitudinal integrated clinical placement. Adv Health Sci Educ Theory Pract. 2017;22(4):1011–29.

Carrigan B, et al. Connectivity is the key to longer rural placement: retaining students on rural longitudinal integrated clerkships. Med Teach. 2023:1–7.

Wolcott MD, et al. Using design thinking to explore rural experiential education barriers and opportunities. J Med Educ Curric Dev. 2021;8:2382120521992333.

Isaac V, et al. FRAME Survey Report October 2020. Federation of Rural Australian Medical Educators; 2020.

Eley DS, et al. Toward a global understanding of students who participate in rural primary care longitudinal integrated clerkships: considering personality across 2 continents. J Rural Health. 2014;30(2):164–74.

Eley DS, Young L, Przybeck TR. Exploring the temperament and character traits of rural and urban doctors. J Rural Health. 2009;25(1):43–9.

Eley DS, et al. Tolerance of ambiguity, perfectionism and resilience are associated with personality profiles of medical students oriented to rural practice. Med Teach. 2017;39(5):512–9.

The Consortium of Longitudinal Integrated Clerkships. About. 2022. Available from: https://clicmeded.com/about/. Cited 2022 25 September.

The Consortium of Longitudinal Integrated Clerkships. Core elements. 2022. Available from: https://clicmeded.com/. Cited 25 Sept 2022.

Walton E, et al. What matters in learning communities for inclusive education: a cross-case analysis. Prof Dev Educ. 2019;48(5):1–15.

Vescio V, Ross D, Adams A. A review of research on the impact of professional learning communities on teaching practice and student learning. Teach Teach Educ. 2008;24(1):80–91.

Grove RW. An analysis of the constant comparative method. Int J Qual Stud Educ. 1988;1(3):273–9.

Davidson A, et al. Validating an obstetrics and gynaecology longitudinal integrated clerkship curriculum at the University of Toronto: a four-year review. J Obstet Gynaecol Can. 2021;43(3):372–5.

Brown MEL, et al. Not all who wander are lost: evaluation of the Hull York medical school longitudinal integrated clerkship. Educ Prim Care. 2021;32(3):140–8.

Dutchen S. Academy Accolades, David Hirsh is inaugural Thibault Academy Associate Professor. 2018. Available from: https://hms.harvard.edu/news/academy-accolades. Cited 2022 Oct 25.

Bartlett M, et al. The do’s, don’ts and don’t knows of establishing a sustainable longitudinal integrated clerkship. Perspect Med Educ. 2020;9(1):5–19.

Bartlett M, et al. Dundee’s longitudinal integrated clerkship: drivers, implementation and early evaluation. Educ Prim Care. 2019;30(2):72–9.

Ellaway R, et al. Twelve tips for designing and running longitudinal integrated clerkships. Med Teach. 2013;35(12):989–95.

Prideaux D, Worley P, Bligh J. Symbiosis: a new model for clinical education. Clin Teach. 2007;4(4):209–12.

Schrewe B, et al. The contextual curriculum: learning in the matrix, learning from the matrix. Acad Med. 2018;93(11):1645–51.

Laven G, Wilkinson D. Rural doctors and rural backgrounds: how strong is the evidence? A systematic review. Aust J Rural Health. 2003;11(6):277–84.

Kerr A, et al. Early longitudinal community pharmacy placements: connection, integration and engagement. Res Social Adm Pharm. 2021;17(7):1313–20.

Eley DS, et al. The personalities of most medical students are suited to rural practice: implications for rural education program recruitment. Med Teach. 2019;41(10):1160–7.

Allitt M, Frampton S. Beyond ‘born not made’: challenging character, emotions and professionalism in undergraduate medical education. Med Humanit. 2022;48(4):461–70.

Powis D, et al. Why is it so hard to consider personal qualities when selecting medical students? Med Teach. 2020;42(4):366–71.

Dube TV, et al. Transition processes through a longitudinal integrated clerkship: a qualitative study of medical students’ experiences. Med Educ. 2015;49(10):1028–37.

Chou CL, et al. Workplace learning through peer groups in medical school clerkships. Med Educ Online. 2014;19:25809.

Couper I, Worley PS, Strasser R. Rural longitudinal integrated clerkships: lessons from two programs on different continents. Rural Remote Health. 2011;11(2):1665.