Những Nhận Thức và Kiến Thức của Giáo Viên Dự Bị và Tại Chức Về Giảng Dạy Đọc Sớm
Tóm tắt
Một kết luận chính từ thập kỷ qua về nghiên cứu trẻ em có hiệu suất đọc kém là việc giảng dạy có hệ thống và sớm về nhận thức âm vị và sự tương ứng giữa chữ cái và âm thanh cải thiện kỹ năng đọc và chính tả sớm, đồng thời giảm số lượng học sinh đọc dưới cấp độ lớp. Để dạy đọc cho học sinh có nguy cơ và học sinh mắc khuyết tật học tập, giáo viên cần có sự nhận thức tích cực về vai trò của việc giảng dạy có hệ thống và rõ ràng, cũng như kiến thức về cấu trúc ngôn ngữ tiếng Anh. Mục đích của nghiên cứu này là xem xét sự nhận thức và kiến thức của giáo viên chính quy ở hai cấp độ chuyên môn đối với việc giảng dạy đọc sớm cho học sinh có nguy cơ thất bại trong đọc. Thật không may, các phát hiện của chúng tôi tương tự như những gì mà Moats đã tìm ra vào năm 1994: Nhiều giáo viên giáo dục chính quy, cả ở cấp độ dự bị và tại chức, không đủ chuẩn bị cho nhiệm vụ đầy thách thức này.
Từ khóa
#giáo dục đọc #nhận thức giáo viên #giảng dạy sớm #học sinh có nguy cơ #khuyết tật học tậpTài liệu tham khảo
Adams, M.J., 1995, American Educator, 19, 7
American Federation of Teachers., 1999, Teaching reading IS rocket science: What expert teachers of reading should know and be able to do
Beck, I., 1995, American Educator, 19, 8
Blachman, B.A. (2000). Phonological awareness. In M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, P. D. Pearson, & R. Barr (Eds.), Handbook of reading research (Vol. 3., pp. 251-284). Mahwah, NJ: Erlbaum .
Bos, C.S., 1997, Project RIME: Reading instructional methods of efficacy (Performance Report 2)
Brady, S., 1999, Perspectives, 25, 1
Brady, S., 1997, Informed instruction for reading success: Foundations for teacher preparation. A position paper of the International Dyslexia Association
California State Department of Education., 1999, The California state framework for teaching language arts
Chard, D.J., 1999, Perspectives, 25, 10
Ehri, L.C. (1998). Grapheme-phoneme knowledge is essential for learning to read words in English. In J. L. Metsala & L. C. Ehri (Eds.), Word recognition in beginning literacy (pp. 3-40). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Hall, S., 1999, Straight talk about reading: How parents can make a difference during the early years
International Reading Association., 1997, The role of phonics in reading instruction
International Reading Association., 1998, Phonemic awareness and the teaching of reading
Kleinbaum, D.G., 1988, Applied regression analysis and other multivariable methods
Lerner, J., 1997, Learning disabilities: Theories, diagnosis, and teaching strategies
Liberman, I.Y., Shankweiler, D. & Liberman, A.M. (1989). The alphabetic principle and learning to read. In D. Shankweiler & I. Y. Liberman (Eds.), Phonology and reading disability: Solving the reading puzzle (pp. 1-33). Ann Arbor: University of Michigan Press.
Lyon, G.R., 1998, Educational Leadership, 3, 14
Lyon, G.R., 1999, The NICHD research program in reading development, reading disorders, and reading instruction
McCutchen, D., Journal of Learning Disabilities
National Reading Panel., 2000, Teaching children to read: An evidence based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction
Podhajski, B., 2000, Their World, 35
Pressley, M., 1998, Reading instruction that works: The case for balanced teaching
Rath, L.K., 1994, The phonemic awareness of reading teachers: Examining aspects of knowledge. Unpublished doctoral dissertation
Snow, C.E., 1998, Preventing reading difficulties in young children
Spear-Swerling, L., Paper presented at the 6th annual meeting of the Society for Scientific Study of Reading
Stainthorp, R., Paper presented at the 6th annual meeting of the Society for Scientific Study of Reading
Texas Education Agency., 1996, The Texas reading initiative
Torgesen, J.K. & Burgess, S.R. (1998). Consistency of reading-related phonological processes throughout early childhood: Evidence from longitudinal-correlational and instructional studies. In J. C. Metsala & L. C. Ehri (Eds.), Word recognition in beginning reading (pp. 161-188). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Troyer, S.J., 1990, Reading Improvement, 27, 34