Những Nhận Thức và Kiến Thức của Giáo Viên Dự Bị và Tại Chức Về Giảng Dạy Đọc Sớm

Journal of Learning Disabilities - Tập 34 Số 5 - Trang 472-482 - 2001
Nancy Mather1, Candace S. Bos2, Nalan Babür3
1Department of Special Education, Rehabilitation, and School Psychology at the University of Arizona in Tucson
2University of Texas at Austin
3University of Arizona in Tucson

Tóm tắt

Một kết luận chính từ thập kỷ qua về nghiên cứu trẻ em có hiệu suất đọc kém là việc giảng dạy có hệ thống và sớm về nhận thức âm vị và sự tương ứng giữa chữ cái và âm thanh cải thiện kỹ năng đọc và chính tả sớm, đồng thời giảm số lượng học sinh đọc dưới cấp độ lớp. Để dạy đọc cho học sinh có nguy cơ và học sinh mắc khuyết tật học tập, giáo viên cần có sự nhận thức tích cực về vai trò của việc giảng dạy có hệ thống và rõ ràng, cũng như kiến thức về cấu trúc ngôn ngữ tiếng Anh. Mục đích của nghiên cứu này là xem xét sự nhận thức và kiến thức của giáo viên chính quy ở hai cấp độ chuyên môn đối với việc giảng dạy đọc sớm cho học sinh có nguy cơ thất bại trong đọc. Thật không may, các phát hiện của chúng tôi tương tự như những gì mà Moats đã tìm ra vào năm 1994: Nhiều giáo viên giáo dục chính quy, cả ở cấp độ dự bị và tại chức, không đủ chuẩn bị cho nhiệm vụ đầy thách thức này.

Từ khóa

#giáo dục đọc #nhận thức giáo viên #giảng dạy sớm #học sinh có nguy cơ #khuyết tật học tập

Tài liệu tham khảo

Adams, M.J., 1995, American Educator, 19, 7

American Federation of Teachers., 1999, Teaching reading IS rocket science: What expert teachers of reading should know and be able to do

Beck, I., 1995, American Educator, 19, 8

Blachman, B.A. (2000). Phonological awareness. In M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, P. D. Pearson, & R. Barr (Eds.), Handbook of reading research (Vol. 3., pp. 251-284). Mahwah, NJ: Erlbaum .

10.1007/BF01027275

Bos, C.S., 1997, Project RIME: Reading instructional methods of efficacy (Performance Report 2)

Bos, C.S., 1999, Learning Disabilities Research & Practice, 14, 215, 10.1207/sldrp1404_3

Brady, S., 1999, Perspectives, 25, 1

Brady, S., 1997, Informed instruction for reading success: Foundations for teacher preparation. A position paper of the International Dyslexia Association

California State Department of Education., 1999, The California state framework for teaching language arts

Chard, D.J., 1999, Perspectives, 25, 10

10.2307/748023

Ehri, L.C. (1998). Grapheme-phoneme knowledge is essential for learning to read words in English. In J. L. Metsala & L. C. Ehri (Eds.), Word recognition in beginning literacy (pp. 3-40). Mahwah, NJ: Erlbaum.

10.1037/0022-0663.88.1.3

Hall, S., 1999, Straight talk about reading: How parents can make a difference during the early years

International Reading Association., 1997, The role of phonics in reading instruction

International Reading Association., 1998, Phonemic awareness and the teaching of reading

10.1037/0022-0663.80.4.437

10.2307/1510520

Kleinbaum, D.G., 1988, Applied regression analysis and other multivariable methods

Lerner, J., 1997, Learning disabilities: Theories, diagnosis, and teaching strategies

Liberman, I.Y., Shankweiler, D. & Liberman, A.M. (1989). The alphabetic principle and learning to read. In D. Shankweiler & I. Y. Liberman (Eds.), Phonology and reading disability: Solving the reading puzzle (pp. 1-33). Ann Arbor: University of Michigan Press.

Lyon, G.R., 1998, Educational Leadership, 3, 14

Lyon, G.R., 1999, The NICHD research program in reading development, reading disorders, and reading instruction

10.1177/002221949703000601

McCutchen, D., Journal of Learning Disabilities

10.1207/sldrp1404_3

10.1007/BF02648156

National Reading Panel., 2000, Teaching children to read: An evidence based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction

10.1177/002248719004100308

10.1207/sldrp1404_2

10.1207/SLDRP1501_5

Podhajski, B., 2000, Their World, 35

Pressley, M., 1998, Reading instruction that works: The case for balanced teaching

Rath, L.K., 1994, The phonemic awareness of reading teachers: Examining aspects of knowledge. Unpublished doctoral dissertation

10.2307/748203

Snow, C.E., 1998, Preventing reading difficulties in young children

Spear-Swerling, L., Paper presented at the 6th annual meeting of the Society for Scientific Study of Reading

Stainthorp, R., Paper presented at the 6th annual meeting of the Society for Scientific Study of Reading

Texas Education Agency., 1996, The Texas reading initiative

10.1207/SLDRP1501_6

Torgesen, J.K. & Burgess, S.R. (1998). Consistency of reading-related phonological processes throughout early childhood: Evidence from longitudinal-correlational and instructional studies. In J. C. Metsala & L. C. Ehri (Eds.), Word recognition in beginning reading (pp. 161-188). Hillsdale, NJ: Erlbaum.

10.1177/002221949402700503

Troyer, S.J., 1990, Reading Improvement, 27, 34

10.1037/0022-0663.88.4.601