Giáo dục điều dưỡng: các yếu tố liên quan đến tỷ lệ bỏ học

Journal of Advanced Nursing - Tập 65 Số 1 - Trang 149-160 - 2009
Steven Pryjmachuk1, Katherine Easton2, Anne Littlewood3
1Steven Pryjmachuk PhD RN CPsychol
Senior Lecturer (Teaching) School of Nursing, Midwifery & Social Work, The University of Manchester, UK
2Katherine Easton BSc MResResearch AssistantSchool of Nursing, Midwifery & Social Work, The University of Manchester, UK
3Anne Littlewood BA MA MCLIP
Information Officer
School of Nursing, Midwifery & Social Work, The University of Manchester, UK

Tóm tắt

Tóm tắt

Tiêu đề.  Giáo dục điều dưỡng: các yếu tố liên quan đến tỷ lệ bỏ học.

Mục tiêu.  Bài báo này là một báo cáo của một nghiên cứu nhằm xác định các yếu tố có ảnh hưởng đến tỷ lệ hoàn thành của sinh viên trong chương trình trước đăng ký.

Thông tin nền.  Tỷ lệ bỏ học của sinh viên điều dưỡng là một vấn đề quốc tế đang gây lo ngại ở nhiều nơi trên thế giới phát triển bao gồm Australia, Hoa Kỳ và Châu Âu. Tại Vương quốc Anh, tỷ lệ bỏ học của sinh viên điều dưỡng đã trở thành một vấn đề lớn, mặc dù nước này có một trong những tỷ lệ bỏ học chung trong các trường đại học thấp nhất trong thế giới phát triển.

Phương pháp.  Một nghiên cứu theo dõi hồi cứu đã được thực hiện vào năm 2007 sử dụng dữ liệu nhân khẩu học và dữ liệu hoàn thành đã được thu thập định kỳ về bốn nhóm sinh viên điều dưỡng (tổng cộng 1259 sinh viên) học tại một trường đại học lớn ở Anh.

Kết quả.  Sinh viên lớn tuổi khi nhập học có khả năng hoàn thành chương trình hơn so với sinh viên trẻ tuổi, và những người chỉ có các bằng cấp tối thiểu khi nhập học có khả năng hoàn thành thấp hơn so với những người có bằng cấp cao hơn. Có một số bằng chứng cho thấy có nguy cơ cao hơn trong việc từ bỏ khóa học ở sinh viên theo nhánh trẻ em, và nguy cơ cao hơn về việc ngừng học (bị loại khỏi chương trình một cách không tự nguyện) đối với cả sinh viên nam và sinh viên thuộc các nhóm dân tộc thiểu số. Cũng có một số bằng chứng cho thấy tổ chức chăm sóc sức khỏe chịu trách nhiệm về việc bố trí của sinh viên có thể ảnh hưởng đến tỷ lệ hoàn thành.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Baldwin P.J., 1998, Nurses: Training, Work, Health and Welfare – A Longitudinal Study 1994–1998

10.1016/0260-6917(94)90053-1

10.1046/j.1365-2648.2000.01344.x

Buchan J., 2006, From Boom to Bust? The UK Nursing Labour Market Review 2005/6

Coakley A.L., 1999, The search for strategies to reduce nurse wastage, Professional Nurse, 14, 761

10.1046/j.1365-2648.2003.02674.x

Department of Health, 2002, Recruitment and Progression – Minimising Attrition from NHS Funded Pre‐Registration Healthcare Courses

Department of Health, 2006, Managing Attrition Rates for Student Nurses and Midwives: A Guide to Good Practice for Strategic Health Authorities and Higher Education Institutions

Department of Health, 2006, Benchmark Pricing and National Standard Framework Contract. Operational Implementation Guide – Version 15

Educational Policy Institute, 2005, Global Higher Education Rankings: Affordability and Accessibility in Comparative Perspective

Field A., 2005, Discovering Statistics Using SPSS

10.1111/j.2044-8295.1987.tb02260.x

10.1016/S0260-6917(98)80008-7

10.1177/1469787407074115

10.1054/nedt.2000.0525

10.1054/nedt.2001.0724

Hall J.C., 2001, Retention and Wastage in FE and HE

10.1016/0020-7489(94)90017-5

Hill E.G., 2007, Ensuring an Adequate Health Workforce: Improving State Nursing Programs

Hosmer D.W., 1989, Applied Logistic Regression

10.1046/j.1365-2648.1996.01244.x

10.7748/ns2001.08.15.48.33.c3071

Hughes P., 1998, Report on Attrition from Pre‐registration and Nursing and Midwife Courses at the University of Sheffield

Jensen T.P., 2006, Sygeplejerskeuddannelsen – de studerendes vurdering og frafald (The Nursing Programme – Student Assessment and Dropout Rates)

10.1046/j.1365-2648.1997.t01-5-00999.x

10.1046/j.1365-2648.1999.01175.x

10.1054/nedt.1999.0644

10.1016/S0260-6917(03)00063-7

10.1016/0260-6917(89)90041-5

10.1016/0260-6917(91)90146-2

McEvoy C., 1995, The Report of the summative Evaluation of Project 2000 in Northern Ireland

10.1054/nedt.1999.0367

National Audit Office, 2001, Educating and Training the Future Health Professional Workforce for England. Report by the Comptroller and Auditor General

National Audit Office, 2007, Staying the Course: The Retention of Students in Higher Education. Report by the Comptroller and Auditor General

National Nursing and Nursing Education Taskforce, 2005, Mythbusters

National Statistics, 2003, Ethnic Group Statistics: A Guide for the Collection and Classification of Ethnicity Data

National Statistics, 2007, Neighbourhood Statistics

Nursing Standard, 2006, High nursing attrition rates cost UK 57 million (pounds sterling) a year, Nursing Standard, 20, 6, 10.7748/ns.20.23.6.s4

Nursing Standard, 2006, What a waste: Nursing Standard’s investigation into attrition rates from pre‐registration courses produced some startling findings, Nursing Standard, 20, 14, 10.7748/ns.20.23.14.s19

Nursing Standard, 2006, Government data on attrition rates unreliable, experts claim, Nursing Standard, 20, 12, 10.7748/ns.20.47.12.s13

Oermann M.H., 1997, Differences in stress and challenge in clinical practice among ADN and BSN students in varying clinical courses, Journal of Nursing Education, 36, 228, 10.3928/0148-4834-19970501-08

10.1348/135910706X98524

10.1177/1744987106070260

Qualifications and Curriculum Authority, 2004, The Statutory Regulation of External Qualifications in England, Wales and Northern Ireland

Richardson J., 1996, Why won’t you stay?, Nursing Times, 92, 28

10.1016/j.nedt.2004.06.004

Royal College of Nursing, 2004, The Future Nurse: Trends and Predictions for the Nurse Workforce

SPSS Inc, 2003, SPSS for Windows, Version 12

University of Leicester, 2002, Student Psychological Health Project: Undergraduate Student Survey Results – Report of Findings from Research Conducted in 2001 and 1998

10.1016/S0260-6917(02)00116-8

10.1054/nedt.1999.0622