Không Để Đứa Trẻ Nào Bị Bỏ Rơi và Cải Cách Trung Học Phổ Thông

HARVARD EDUCATIONAL REVIEW - Tập 76 Số 4 - Trang 642-667 - 2006
Linda Darling‐Hammond1
1Stanford University

Tóm tắt

Mặc dù Không Để Đứa Trẻ Nào Bị Bỏ Rơi (NCLB) nhằm mục đích thu hẹp khoảng cách thành tích giữa các nhóm chủng tộc và tầng lớp, một số quy định chính của nó lại mâu thuẫn với các cải cách đang thành công trong việc cải cách các trường trung học lớn, toàn diện, vốn đã thất bại trong việc phục vụ học sinh da màu và học sinh có thu nhập thấp tại các khu vực đô thị. Trong khi các trường nhỏ, được cấu trúc lại đang cải thiện tỷ lệ tốt nghiệp và tỷ lệ vào đại học, các quy định về trách nhiệm của NCLB tạo ra các động lực trái ngược khuyến khích tỷ lệ bỏ học và đuổi học cao hơn đối với các học sinh có thành tích thấp (đặc biệt là những học sinh đang học tiếng Anh), tạo ra những rào cản trong việc tuyển dụng giáo viên cho phép cá nhân hóa tốt hơn, và làm nản lòng các phương pháp đánh giá hiệu suất nhằm phát triển khả năng tư duy và biểu diễn bậc cao hơn. Trong bài viết này, Linda Darling-Hammond đề xuất những điều chỉnh cụ thể cho NCLB có thể giúp đạt được mục tiêu cung cấp giáo dục chất lượng cao, công bằng cho tất cả học sinh bằng cách tuyển dụng các giáo viên có trình độ cao và định nghĩa chính xác về các giáo viên đó; bằng cách suy nghĩ lại các chỉ số trách nhiệm để tính toán tiến bộ hàng năm đầy đủ sao cho các trường có động lực giữ học sinh ở lại trường thay vì đuổi họ ra ngoài; và bằng cách khuyến khích việc sử dụng các bài đánh giá hiệu suất có thể thúc đẩy công việc trí tuệ đầy tham vọng.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Advocates for Children. (2002, November 21). Pushing out at-risk students: An analysis of high school discharge figures; joint report by AFC and the Public Advocate. Retrieved September 25, 2006, from http://www.advocatesforchildren.org/pubs/pushout-11-20-02.html http://www.advocatesforchildren.org/pubs/pushout-11-20-02.html

American Association for Employment in Education. (2000). Teacher supply and demand in the United States: 2000 report. Evanston, IL: Author.

Braddock, J. H., & McPartland, J. M. (1993). The education of early adolescents. Review of Research in Education, 19, 135–170.

Clotfelter, C., Ladd, H., Vigdor, J., & Diaz, R. (2003, February). Do school accountability systems make it more difficult for low-performing schools to attract and retain high quality teachers? Paper presented at the annual meeting of the American Economic Association, Washington, DC.

Darling-Hammond, L. (1997). The right to learn: A blueprint for creating schools that work. San Francisco: Jossey-Bass.

Darling-Hammond, L. (2000). Teacher quality and student achievement. Educational Policy Analysis Archives, 8(1). Retrieved October 18, 2006, from http://epaa.asu.edu/ epaa/v8n1 http://epaa.asu.edu/ epaa/v8n1

Darling-Hammond, L., Ancess, J., & Ort, S. (2002). Reinventing high school: Outcomes of the coalition campus school project. American Educational Research Journal, 39, 639–673.

Darling-Hammond, L., & Bransford, J. (2005). Preparing teachers for a changing world: What teachers should learn and be able to do (Report of the National Academy of Education's Committee on Teacher Education). San Francisco: Jossey-Bass.

Darling-Hammond, L., Holtzman, D., Gatlin, S., & Heilig, J. (2005). Does teacher preparation matter? Evidence about teacher certification, Teach For America, and teacher effectiveness. Education Policy Analysis Archives, 13(42). Retrieved October 18, 2006, from http://epaa.asu.edu/epaa/v13n42 http://epaa.asu.edu/epaa/v13n42

Darling-Hammond, L., & Sykes, G. (2003). Wanted: A national teacher supply policy for education; The right way to meet the "highly qualified teacher" challenge. Educational Policy Analysis Archives, 11(33). Retrieved October 18, 2006, from http://epaa. asu.edu/epaa/v11n33/ http://epaa. asu.edu/epaa/v11n33/

Ferris, J. S., & West, E. G. (2002). Economies of scale, school violence, and the optimal size of schools. Carleton Economic Paper 02-01. Retrieved November 13, 2006, from http:// www.carleton.ca/economics/cep/cep02-01.pdf http:// www.carleton.ca/economics/cep/cep02-01.pdf

Figlio, D. N., & Getzler, L. S. (2002, April). Accountability, ability, and disability: Gaming the system? (Working Paper No. 9307). Cambridge, MA: National Bureau of Economic Research. Retrieved November 13, 2006, from http://www.nber.org/papers/ w9307 http://www.nber.org/papers/ w9307

Gottfredson, D. (1985). School size and school disorder (Report No. 360). Baltimore: Center for the Social Organization of Schools.

Green, G., & Stevens, W. (1988). What research says about small schools, Rural Educators 10(1), 9–14.

Haney, W. (2000). The myth of the Texas miracle in education. Education Policy Analysis Archives, 8(41). Retrieved November 13, 2006, from http://epaa.asu.edu/epaa/v8n41/ http://epaa.asu.edu/epaa/v8n41/

Haney, W. (2002). Lake Woebeguaranteed: Misuse of test scores in Massachusetts, Part I. Educational Policy Analysis Archives, 10(24). Retrieved November 13, 2006, from http://epaa.asu.edu/epaa/v10n24/ http://epaa.asu.edu/epaa/v10n24/

Heubert, J., & Hauser, R. (Eds.). (1999). High stakes: Testing for tracking, promotion, and graduation (A report of the National Research Council). Washington, DC: National Academy Press.

Howley, C. B., & Howley, A. A. (2004). School size and the influence of socioeconomic status on achievement: Confronting the threat of size bias in national data sets. Education Policy Analysis Archives, 12(52). Retrieved November 13, 2006, from http://epaa. asu.edu/epaa/v12n52/ http://epaa. asu.edu/epaa/v12n52/

Jacob, B. A. (2002). The impact of high-stakes testing on student achievement: Evidence from Chicago. Working paper, Harvard University, Cambridge, MA.

Lee, V. E., Bryk, A. S., & Smith, J. B. (1993). The organization of effective secondary schools. In L. Darling-Hammond (Ed.), Review of research in education (Vol. 19, pp. 171–268). Washington, DC: American Educational Research Association.

Leung, A. & Ferris, J. S. (2002). School size and youth violence. Ottawa, Canada: Carleton University (Carleton Economic Paper, 02–10).

National Academy of Education. (2005). A good teacher in every classroom: Preparing the highly qualified teachers our children deserve. San Francisco: Jossey-Bass.

National Center for Education Statistics. (2000). Characteristics of the 100 largest public elementary and secondary school districts in the United States: 1998–1999 (NCES 2000-345). Washington, DC: U.S. Department of Education.

National Commission on Teaching and America's Future. (2003). No dream denied: A pledge to America's children. Washington, DC: Author.

Newmann, F. M., & Wehlage, G. G. (1995). Successful school restructuring: A report to the public and educators. Madison, WI: Center on Organization and Restructuring of Schools.

Packer, J. (2004, July 28). No Child Left Behind and adequate yearly progress fundamental flaws: A forecast for failure. Paper presented at the Center for Education Policy Forum on Ideas to Improve the Accountability Provisions, Washington, DC.

Spellings, M. (2005, October 21). Letter to chief state school officers regarding the "highly qualified teacher" provisions of the No Child Left Behind Act (NCLB) and elements the department will use in determining if states are in compliance. Retrieved January 20, 2006, from http://www.ed.gov/policy/elsec/guid/secletter/051021.html http://www.ed.gov/policy/elsec/guid/secletter/051021.html

Tracey, C. (2005). Listening to teachers: Classroom realities and NCLB. In G. L. Sunderman, J. S. Kim & G. Orfield, NCLB meets school realities (pp. 81–104). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.

Wehlage, G. G., Smith, G. & Lipman, P. (1992). Restructuring urban schools: The new futures experience. American Educational Research Journal, 29(1), 51–93.

Wheelock, A. (2003). School awards programs and accountability in Massachusetts: Misusing MCAS scores to assess school quality. Retrieved October 18, 2006, from http://www. fairtest.org/arn/Alert%20June02/Alert%20Full%20Report.html http://www. fairtest.org/arn/Alert%20June02/Alert%20Full%20Report.html