Moodle: Mười Năm Qua

Moshe Roth1
1Ben‐Gurion University of the Negev

Tóm tắt

Tóm tắtKhi Moodle (và các công cụ giảng dạy trực tuyến tương tự) bước vào thập kỷ thứ hai, điều quan trọng là phải tìm hiểu cách mà chúng trở nên phổ biến trong số giáo viên và sinh viên. Nghiên cứu này nhằm trả lời câu hỏi: Liệu sinh viên và giáo viên có sử dụng Moodle đến mức tối đa không? Một bảng hỏi gồm hai phần đã được thiết kế để khảo sát cách sử dụng Moodle của sinh viên và giáo viên. Kết quả cho thấy rằng cả sinh viên lẫn giáo viên đều không tận dụng hết những lợi ích mà Moodle cung cấp.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

S. Jones and S. Fox, “Generations Online in 2009,” Pew Internet and American Life Project, Washington DC, 2009.

A. Al-Ajlan and H. Zedan, “Why Moodle,” in Future Trends of Distributed Computing Systems, 2008, FTDCS’08, 12th IEEE International Workshop on, pp. 58-64, IEEE, 2008.

(2015). Internet Users (per 100 people) in Israel. [Online] Available: http://www.tradingeconomics.com/israel/internet-users-per-100-people-wb-data.html

(2013). Israel No. 2 in World for Internet Usage. [Online] Available: http://www.israel21c.org/news/israel-no-2-in-world-for-internet-usage/

D. Shamah (2012). Study:Young Online Israelis ‘Hyper-connected,’ Adults Not Far Behind. [Online] Available: http://www.timesofisrael.com/study-young-on-line-israelis-hyper-connected-adults-not-far-behind/

J. Cole, Using Moodle, Sebastopol: O’Reilly, 2005.

C. Romero, S. Ventura, and E. Garcia, “Data Mining in Course Management Systems: Moodle case study and tutorial,” Comput. and Educ., Vol. 51, pp. 368-384, Aug. 2008.

F.D. Davis, “Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology,” MIS Quart., Vol. 13, pp. 319-339, Sept. 1989.

H. Lou, W. Luo, and D. Strong, “Perceived Critical Mass Effect on Groupware Acceptance,” European J. of Inform. Syst., Vol. 9, pp. 91-102, Jun. 2000.

E.W.T Ngai, J.K.L. Poon, and Y.H.C. Chan, “Empirical Examination of the Adoption of WebCT using TAM,” Comput. and Educ., Vol. 48, pp. 250-267, Feb. 2007.

R.A. Sanchez and A.D. Hueros, “Motivational Factors that Influence the Acceptance of Moodle using TAM,” Comput. in Human Behavior, Vol. 26, pp. 1632-1640, Nov. 2010.

J.W. Moon and Y.G. Kim, “Extending the TAM for a World-Wide-Web Context,” Inform. and Manage., Vol. 38, pp. 217-230, Feb. 2001.

H-H. Hsu, “The Acceptance of Moodle: an empirical study based on UTAUT,” Creative Educ., Vol. 3, pp. 44-46, Dec. 2012.

T. Escobar- Rodriguez and P. Monge-Lozano, “The Acceptance of Moodle Technology by Business Administration Students,” Comput. and Educ., Vol. 58, pp. 1085-1093, May 2012.

K. Brandl, “Are You Ready to “Moodle?”, Language Learning and Tech., Vol. 9, pp. 16-23, May 2005.

M. DeSchryver, P. Mishra, M Koehleer, and A. Francis, “Moodle vs. Facebook: does using Facebook for discussions in an online course enhance perceived social presence and student interaction?”, in Soc. for Inform Tech. and Teacher Educ. Int. Conference, Vol. 2009, No. 1, pp. 329-336, 2009.

S. Rahm-Barnett, “Thinking Out Loud: engaging eLearners in your thought process…and other amazing mind reading tricks,” presented at the 4th annual Heartland eLearning Conference, Edmond, OK, 2013.