Đo Lường Kiến Thức Toán Học Để Giảng Dạy Phân Số Với Các Đơn Vị Được Vẽ

Journal for Research in Mathematics Education - Tập 43 Số 4 - Trang 391-427 - 2012
Andrew Izsák1, Erik Jacobson1, Zandra de Araujo1, Chandra Hawley Orrill2
11 The University of Georgia
22 University of Massachusetts Dartmouth

Tóm tắt

Nghiên cứu gần đây đã sử dụng các mô hình lý thuyết phản hồi mục truyền thống (IRT) để đo lường kiến thức toán học để giảng dạy (MKT). Một số nghiên cứu (ví dụ: Hill, 2007; Izsák, Orrill, Cohen, & Brown, 2010), tuy nhiên, đã báo cáo những phân nhóm khi đo lường MKT của giáo viên trung học cơ sở, và những nhóm này vi phạm một giả định chính của các mô hình IRT. Nghiên cứu này điều tra tính hữu ích của một phương pháp thay thế gọi là mô hình hỗn hợp Rasch cho phép tồn tại các phân nhóm. Mô hình đã được áp dụng vào hiệu suất của giáo viên trung học cơ sở trong các bài kiểm tra trước và sau khóa đào tạo chuyên môn kéo dài 42 giờ tập trung vào các mô hình được vẽ cho các phép toán phân số. Kết quả từ mô hình tâm lý lượng giác và bằng chứng từ các buổi phỏng vấn ghi hình và các buổi đào tạo chuyên môn cho thấy có 2 phân nhóm giáo viên trung học cơ sở, 1 nhóm có khả năng lý luận tốt hơn với các cấu trúc đơn vị 3 cấp và 1 nhóm bị giới hạn ở các cấu trúc đơn vị 2 cấp. Tuy nhiên, một số giáo viên dễ phân loại hơn những người khác.

Từ khóa

#Kiến thức toán học để giảng dạy #mô hình hỗn hợp Rasch #giáo viên trung học cơ sở #toán học phân số #lý thuyết phản hồi mục

Tài liệu tham khảo

Armstrong B. E., 1995, Providing a foundation for teaching mathematics in the middle grades, 85

Baker F. B., 2004, Item response theory: Parameter estimation techniques, 2, 10.1201/9781482276725

10.2307/749140

Ball D. L., 2000, Multiple perspectives on mathematics teaching and learning, 83

10.1177/0022487108324554

Ball D. L., 2001, Handbook of research on teaching, 4

10.1002/tea.20145

10.2307/40645421

Behr M. J., 1992, Handbook of research on mathematics teaching and learning, 296

10.2307/749663

10.2307/749118

Brown R. E., 2009, Community building in mathematics professional development

2010, Common core state standards for mathematics

10.2307/20532527

10.2307/3594138

10.2307/749384

Elmore R. F., 2002, Bridging the gap between standards and achievement: The imperative for professional development in education

Graeber A. O., 1988, Journal of Mathematical Behavior, 7, 263

10.2307/749100

Greer B., 1992, Handbook of research on mathematics teaching and learning, 276

10.1080/07370008.2010.511565

10.1016/j.jmathb.2009.04.004

Hall R., 2000, Handbook of research design in mathematics and science education, 647

Hambleton R. K., 1985, Item response theory: Principles and application, 10.1007/978-94-017-1988-9

Harel G., 1995, Hiroshima Journal of Mathematics Education, 3, 31

10.2307/3202950

10.2307/30128035

Hill H. C., 2008, Journal for Research in Mathematics Education, 39, 372, 10.5951/jresematheduc.39.4.0372

10.1086/428763

Hill H. C., 2007, Second handbook of research on mathematics teaching and learning, 111

10.1080/07370000701798529

10.1086/648979

Izsák A., 2008, Journal for Research in Mathematics Education, 39, 33

Lappan G., 2002, Connected mathematics series

Lappan G., 2006, Connected mathematics 2

10.1017/CBO9780511611186

Lord F. M., 1980, Applications of item response theory to practical testing problems

Ma L., 1999, Knowing and teaching elementary mathematics: Teachers' understanding of fundamental mathematics in China and the United States, 10.4324/9781410602589

2000, Principles and standards for school mathematics

10.1207/s15327833mtl0104_2

10.1016/S0732-3123(02)00086-X

Orrill J., 2003, Fraction bars [Computer software]

Rizvi N. F., 2007, International Education Journal, 8, 377

10.1177/014662169001400305

Rost J., 1997, Handbook of modern item response theory, 449, 10.1007/978-1-4757-2691-6_26

Rupp A. A., 2010, Diagnostic measurement: Theory, methods, and applications

10.1111/j.1949-8594.2010.00021.x

Schwartz J. L., 1988, Research agenda for mathematics education: Vol. 2. Number concepts and operations in the middle grades, 41

10.1080/07370008.2010.487961

10.2307/1175860

10.2307/749346

Sowder J. T., 1998, Middle-grade teachers' mathematical knowledge and its relationship to instruction: A research monograph

Steffe L. P., 1988, Research agenda for mathematics education: Vol. 2. Number concepts and operations in the middle grades, 119

Steffe L., 1994, The development of multiplicative reasoning in the learning of mathematics, 3

10.1016/S0732-3123(02)00075-5

10.1016/S0732-3123(03)00022-1

10.1207/s15327833mtl0602_4

10.2307/749817

10.2307/749137

10.2307/749339

10.2307/749707

10.1016/S0732-3123(99)00025-5

10.1016/j.jmathb.2003.12.006

Vergnaud G., 1983, Acquisition of mathematics concepts and processes, 127

Vergnaud G., 1988, Research agenda for mathematics education: Vol. 2. Number concepts and operations in the middle grades, 141

Wilkins J. L. M., 2011, Journal for Research in Mathematics Education, 42, 386, 10.5951/jresematheduc.42.4.0386