Đo Lường Kiến Thức Toán Học Để Giảng Dạy Phân Số Với Các Đơn Vị Được Vẽ
Tóm tắt
Nghiên cứu gần đây đã sử dụng các mô hình lý thuyết phản hồi mục truyền thống (IRT) để đo lường kiến thức toán học để giảng dạy (MKT). Một số nghiên cứu (ví dụ: Hill, 2007; Izsák, Orrill, Cohen, & Brown, 2010), tuy nhiên, đã báo cáo những phân nhóm khi đo lường MKT của giáo viên trung học cơ sở, và những nhóm này vi phạm một giả định chính của các mô hình IRT. Nghiên cứu này điều tra tính hữu ích của một phương pháp thay thế gọi là
Từ khóa
#Kiến thức toán học để giảng dạy #mô hình hỗn hợp Rasch #giáo viên trung học cơ sở #toán học phân số #lý thuyết phản hồi mụcTài liệu tham khảo
Armstrong B. E., 1995, Providing a foundation for teaching mathematics in the middle grades, 85
Ball D. L., 2000, Multiple perspectives on mathematics teaching and learning, 83
Ball D. L., 2001, Handbook of research on teaching, 4
Behr M. J., 1992, Handbook of research on mathematics teaching and learning, 296
Brown R. E., 2009, Community building in mathematics professional development
2010, Common core state standards for mathematics
Elmore R. F., 2002, Bridging the gap between standards and achievement: The imperative for professional development in education
Graeber A. O., 1988, Journal of Mathematical Behavior, 7, 263
Greer B., 1992, Handbook of research on mathematics teaching and learning, 276
Hall R., 2000, Handbook of research design in mathematics and science education, 647
Harel G., 1995, Hiroshima Journal of Mathematics Education, 3, 31
Hill H. C., 2008, Journal for Research in Mathematics Education, 39, 372, 10.5951/jresematheduc.39.4.0372
Hill H. C., 2007, Second handbook of research on mathematics teaching and learning, 111
Izsák A., 2008, Journal for Research in Mathematics Education, 39, 33
Lappan G., 2002, Connected mathematics series
Lappan G., 2006, Connected mathematics 2
Lord F. M., 1980, Applications of item response theory to practical testing problems
Ma L., 1999, Knowing and teaching elementary mathematics: Teachers' understanding of fundamental mathematics in China and the United States, 10.4324/9781410602589
2000, Principles and standards for school mathematics
Orrill J., 2003, Fraction bars [Computer software]
Rizvi N. F., 2007, International Education Journal, 8, 377
Rupp A. A., 2010, Diagnostic measurement: Theory, methods, and applications
Schwartz J. L., 1988, Research agenda for mathematics education: Vol. 2. Number concepts and operations in the middle grades, 41
Sowder J. T., 1998, Middle-grade teachers' mathematical knowledge and its relationship to instruction: A research monograph
Steffe L. P., 1988, Research agenda for mathematics education: Vol. 2. Number concepts and operations in the middle grades, 119
Steffe L., 1994, The development of multiplicative reasoning in the learning of mathematics, 3
Vergnaud G., 1983, Acquisition of mathematics concepts and processes, 127
Vergnaud G., 1988, Research agenda for mathematics education: Vol. 2. Number concepts and operations in the middle grades, 141