Kiến thức và Giảng dạy: Nền tảng của Cải cách mới

HARVARD EDUCATIONAL REVIEW - Tập 57 Số 1 - Trang 1-23 - 1987
Lee S. Shulman

Tóm tắt

Lee S. Shulman xây dựng nền tảng cho cải cách giảng dạy dựa trên một quan niệm về giảng dạy nhấn mạnh đến sự hiểu biết và lập luận, sự biến đổi và sự phản ánh. "Sự nhấn mạnh này là hợp lý," ông viết, "bởi sự kiên quyết mà theo đó nghiên cứu và chính sách đã trắng trợn bỏ qua những khía cạnh của giảng dạy trong quá khứ." Để trình bày và biện minh cho quan điểm này, Shulman trả lời bốn câu hỏi: Các nguồn gốc của cơ sở tri thức cho giảng dạy là gì? Làm thế nào để có thể khái niệm hóa những nguồn này? Các quá trình lý luận và hành động sư phạm là gì? và Những hệ quả cho chính sách giảng dạy và cải cách giáo dục là gì? Các câu trả lời — được thông tin bởi triết học, tâm lý học và số lượng ngày càng tăng của nghiên cứu tình huống dựa trên những người thực hành trẻ tuổi và có kinh nghiệm — đi xa hơn nhiều so với những giả định và sáng kiến cải cách hiện tại. Kết quả đối với những người thực hành giáo dục, học giả và nhà hoạch định chính sách là sự chuyển hướng lớn trong cách giảng dạy được hiểu và giáo viên được đào tạo và đánh giá.Bài báo này đã được chọn cho số đặc biệt tháng 11 năm 1986 về "Giáo viên, Giảng dạy, và Đào tạo Giáo viên", nhưng xuất hiện ở đây do những yêu cầu cấp bách của việc xuất bản.

Từ khóa

#Giảng dạy #Cải cách giáo dục #Tri thức #Tư duy sư phạm #Chính sách giáo dục #Đào tạo giáo viên

Tài liệu tham khảo

Baxter, J. (in preparation). Teacher explanations in computer programming: A study of knowledge transformation. Unpublished doctoral dissertation in progress, Stanford University.

Brodkey, J. J. (1986). Learning while teaching: Self-assessment in the classroom. Unpublished doctoral dissertation, Stanford University.

Carnegie Task Force on Teaching as a Profession. (1986). A nation prepared: Teachers for the 21st Century. Washington, DC: Carnegie Forum on Education and the Economy.

Gudmundsdottir, S. (in preparation). Knowledge use among experienced teachers: Four case studies of high school teaching. Unpublished doctoral dissertation in progress, Stanford University.

Hashweh, M. Z. (1985). An exploratory study of teacher knowledge and teaching: The effects of science teachers' knowledge of subject-matter and their conceptions of learning on their teaching. Unpublished doctoral dissertation, Stanford University.

The Holmes Group (1986). Tomorrow's teachers: A report of the Holmes Group. East Lansing, MI: Author.

Marton, F. (1986). Towards a pedagogy of content. Unpublished manuscript, University of Gothenburg, Sweden.

Petrie, H. (1986, May). The liberal arts and sciences in the teacher education curriculum. Paper presented at the Conference on Excellence in Teacher Preparation through the Liberal Arts, Muhlenberg College, Allentown, PA.

Richert, A. (in preparation). Reflex to reflection: Facilitating reflection in novice teachers. Unpublished doctoral dissertation in progress, Stanford University.

Rosenshine, B. (1986, April). Unsolved issues in teaching content: A critique of a lesson on Federalist Paper No. 10. Paper presented at the meeting of the American Educational Research Association, San Francisco, CA.

Shulman, L. S., & Sykes, G. (1986, March). A national board for teaching?: In search of a bold standard (Paper commissioned for the Task Force on Teaching as a Profession, Carnegie Forum on Education and the Economy).

Sykes, G. (1986). The social consequences of standard-setting in the professions (Paper commissioned for the Task Force on Teaching as a Profession, Carnegie Forum on Education and the Economy).

Wilson, S. M., Shulman, L. S., & Richert, A. (in press). "150 different ways" of knowing: Representations of knowledge in teaching. In J. Calderhead (Ed.), Exploring teacher thinking. Sussex, Eng.: Holt, Rinehart & Winston.