Các yếu tố thể chế ảnh hưởng đến kết quả sinh học trong quản lý rừng

Journal of Policy Analysis and Management - Tập 28 Số 1 - Trang 122-146 - 2009
Eric A. Coleman1
1Indiana University School of Public and Environmental Affairs

Tóm tắt

Tóm tắt

Mặc dù có sự quan tâm lớn đến tác động của các chính sách đa dạng ảnh hưởng đến các kết quả sinh lý học trong rừng, nhưng việc thu thập một mẫu đáng kể qua thời gian về các khu rừng dưới các cấu trúc thể chế khác nhau là điều khó khăn. Bài viết này phân tích dữ liệu từ 46 khu rừng tọa lạc tại sáu quốc gia qua thời gian. Tại các khu rừng áp dụng chính sách bảo tồn, việc theo dõi và xử phạt tích cực bởi các cộng đồng địa phương có liên quan đến điều kiện rừng tích cực. Những khu rừng cho phép nhóm người sử dụng khai thác, có thể là điều ngược lại với trực giác, cũng cho thấy có mối liên hệ với điều kiện rừng tích cực. Tuy nhiên, điều kiện tại các khu rừng do cộng đồng quản lý không khác biệt về mặt thống kê so với các khu rừng do chính phủ hoặc tư nhân quản lý. Điều này ngụ ý rằng các cộng đồng địa phương có thể đóng một vai trò quan trọng trong việc đạt được các điều kiện rừng tích cực nhưng trách nhiệm quản lý đầy đủ không cần phải được trao hoàn toàn để đạt được những kết quả này. © 2009 bởi Hiệp hội Phân tích và Quản lý Chính sách Công.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

10.1016/S0305-750X(01)00063-8

Agrawal A., 2001, People and forests: Communities, institutions, and governance, 27

10.1016/j.worlddev.2005.07.013

10.1177/0010414001034001003

10.1057/9780312299736

10.1177/1070496502250435

10.1002/pam.20229

10.1126/science.268.5210.520

10.1002/pam.20304

10.1177/1354066106069321

Berkes F., 2003, Navigating social‐biophysical systems: Building resilience for complexity and change

Berkes F., 1998, Linking social and biophysical systems: Management practices and social mechanisms for building resilience

10.1016/j.worlddev.2005.11.023

10.1177/0010414003251173

10.1073/pnas.0630443100

Butler H. N., 1996, Pollution, externalities, and the matching principle, Yale Law and Policy Review/Yale Journal on Regulation Symposium: Constructing a New Federalism, 14, 23

10.1017/CBO9780511811241

10.1016/j.forpol.2004.03.006

10.1016/S0305-750X(00)00055-3

Cropper M., 1994, The interaction of population growth and environmental quality, American Economic Review, 84, 250

Culas R. J., 2007, Deforestation and the environmental Kuznets curve: An institutional perspective, Biophysical Economics, 61, 429

De Soto H., 2000, The mystery of capital: Why capitalism triumphs in the West and fails everywhere else

10.1126/science.1091015

10.1017/S0003055405051695

10.1257/aer.90.4.980

10.1038/415137a

Folke C. Pritchard L. Berkes F. Colding J. &Svedin U.(1998).The problem of fit between ecosystems and institutions. Working Paper 2.

10.1016/S0167-7187(96)01028-4

Frey B. S., 1997, The cost of price incentives: An empirical analysis of motivation crowding‐out, American Economic Review, 87, 746

10.1111/1540-6237.00079

10.7551/mitpress/5286.001.0001

10.1016/j.worlddev.2004.07.013

Greene W. H., 2003, Econometric analysis

Gwartney J., 2006, Economic freedom of the world: 2006 annual report

Data retrieved fromwww.freetheworld.com.

10.1126/science.162.3859.1243

10.1126/science.1141588

Hayes T., 2005, Conserving the world's forests: Are protected areas the only way?, Indiana Law Review, 38, 595

10.1126/science.1127333

Husch B., 2003, Forest mensuration

10.1080/03056240601000911

Kaplan D., 2000, Structural equation modeling: Foundations and extensions

10.1080/089419200750035575

10.1515/9781400821211

10.4337/9781847205476

10.3200/ENVT.49.9.18-27

Levitt S., 2005, Freakonomics: A rogue economist explores the hidden side of everything

Long J. S., 1997, Regression models for categorical and limited dependent variables

Low B. S., 2003, Navigating nature's dynamics, 83

10.1016/j.worlddev.2004.02.002

McGinnis M. D., 1992, Proceedings of a Conference Global Climate Change: Social and Economic Research Issues, 45

McKean M., 2000, People and forests: Communities, institutions, and governance

10.1038/415424a

National Research Council, 1986, Proceedings of the Conference on Common Property Resource Management

National Research Council, 2002, The drama of the commons

Olson M., 1965, The logic of collective action: Public goods and the theory of groups, 10.4159/9780674041660

10.1177/0010414003257098

10.1017/CBO9780511807763

10.2307/1962889

Ostrom E., 1998, Protection of global biodiversity: Converging strategies, 149

Ostrom E., 2005, Understanding institutional diversity

10.3998/mpub.9739

10.1073/pnas.0701886104

10.1073/pnas.0607962103

10.2307/1964229

Ostrom V., 1987, The political theory of a compound republic: Designing the American experiment

Ostrom V., 1991, The meaning of American federalism: Constituting a self‐governing society

10.3998/mpub.15021

Ostrom V., 1988, Local government in the United States

10.1080/08941920500323260

10.1038/nature02978

Regev U., 1998, Biological and economic foundations of renewable resource exploitation, Biophysical Economics, 26, 277

10.1111/j.1465-7295.2007.00051.x

10.1016/j.jeem.2004.10.001

Simon H. A., 1981, The sciences of the artificial

Sterner T., 2003, Policy instruments for environmental and natural resource management

Taylor M.(2002).Whose agenda? Reassessing the role community‐based natural resource management in Botswana. Mimeo.

Terborgh J., 1999, Requiem for nature

Tucker C. M., 2005, Seeing the forests and the trees: Human‐environment interactions in forest ecosystems, 81, 10.7551/mitpress/6140.003.0008

Uphoff N. T.(1998).Community‐based natural resource management: Connecting micro and macro processes and people with their environments. Keynote for international workshop on Community‐Based Natural Resource Management Economic Development Institute World Bank Washington DC.

Varughese G., 2000, People and forests: Communities, institutions, and governance, 193, 10.7551/mitpress/5286.003.0014

Wade R., 1994, Village republics: Economic conditions for collective action in South India

10.1016/S0305-750X(03)00017-2