Tập trung vào Phản hồi Hình thành

Review of Educational Research - Tập 78 Số 1 - Trang 153-189 - 2008
Valerie J. Shute1
1Educational Psychology and Learning Systems Department, Florida State University, Tallahassee, FL, US

Tóm tắt

Bài báo này xem xét tổng hợp nghiên cứu về phản hồi, với trọng tâm là phản hồi hình thành—được định nghĩa là thông tin được truyền đạt cho người học nhằm mục đích điều chỉnh suy nghĩ hoặc hành vi của họ để cải thiện việc học. Theo các nhà nghiên cứu, phản hồi hình thành cần phải không đánh giá, hỗ trợ, kịp thời và cụ thể. Phản hồi hình thành thường được trình bày như một thông tin cho người học để phản ứng lại một hành động mà người học đã thực hiện. Nó xuất hiện dưới nhiều dạng khác nhau (ví dụ: xác minh độ chính xác của câu trả lời, giải thích câu trả lời đúng, gợi ý, ví dụ đã thực hiện) và có thể được thực hiện vào nhiều thời điểm khác nhau trong quá trình học (ví dụ: ngay sau khi có câu trả lời, sau khi đã trôi qua một khoảng thời gian). Cuối cùng, một số biến đã được chỉ ra là có tương tác với sự thành công của phản hồi hình thành trong việc thúc đẩy việc học (ví dụ: đặc điểm cá nhân của người học và các khía cạnh của nhiệm vụ). Tất cả những vấn đề này đều được thảo luận. Bài đánh giá này kết thúc với các hướng dẫn để tạo ra phản hồi hình thành.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Albertson LM, 1986, Journal of Instructional Psychology, 13, 55

10.1007/3-540-45108-0_33

10.1207/s15327809jls0402_2

10.2307/256219

10.1016/S0149-2063_03_00079-5

10.2190/9LMD-3U28-3A0G-FTQT

10.1300/J075v07n03_05

10.1016/0749-5978(91)90022-L

10.1037/0022-3514.45.5.1017

10.3102/00346543061002213

10.1037/0021-9010.73.2.199

Baron RA, 1993, Justice in the workplace: Approaching fairness in human resource management, 155

10.1207/s15324834basp1102_2

10.1111/j.1745-3984.1987.tb00270.x

Birney RC, 1969, Fear of failure

10.1080/0969595980050102

10.1023/B:JOBU.0000028449.99127.f7

Bransford JD, 2000, How people learn: Brain, mind, experience, and school

10.3102/00346543051001005

10.2466/pms.1988.67.2.463

Bunderson VC, 1983, Mental errors in arithmetic skills: Their diagnosis in precollege students

10.1037/0022-0663.79.4.474

10.1006/obhd.1996.0063

10.1016/j.compedu.2004.02.005

Clariana RB, 1990, Journal of Computer-Based Instruction, 17, 125

Clariana RB, 1999, Paper presented at the Association of Educational Communications and Technology annual convention

Cohen VB, 1985, Educational Technology, 25, 33

Collins C, 1989, Knowing, learning, and instruction: Essays in honor of Robert Glaser, 453

Corbett AT, 1989, Proceedings of the Fourth International Conference on Artificial Intelligence and Education, 64

10.1145/365024.365111

Corno L, 1986, Handbook of research on teaching, 3, 605

10.1037/0022-0663.76.6.1038

10.1207/s15327043hup1804_7

Dempsey J, 1993, Interactive instruction and feedback, 21

Dihoff RE, 2003, The Psychological Record, 53, 533

10.1037/0003-066X.41.10.1040

10.1037/0033-295X.95.2.256

10.1007/BF03395423

Farr JL, 1993, International review of industrial and organizational psychology, 193

Fedor DB, 1991, Research in Personnel and Human Resources Management, 9, 73

10.1177/014920630102700105

10.1111/j.1744-6570.1998.tb00731.x

10.1037/0021-9010.83.2.218

Gaynor P, 1981, Journal of Computer-Based Instruction, 8, 28

Gibbs G, 1988, Learning by doing: A guide to teaching and learning methods

10.1037/h0028501

10.1037/h0025525

Goleman D, 1995, Emotional intelligence

10.1037/0021-9010.89.2.248

10.1207/s15326985ep4004_4

10.1111/j.1744-6570.1985.tb00547.x

10.1080/00220671.1976.10884873

Hartman H, 2002, Human learning and instruction, 23

10.2190/D1PA-23WW-VHX1-7P52

Hoska DM, 1993, Interactive instruction and feedback, 105

10.1037/0021-9010.64.4.349

Johnson D, 1993, Interactive instruction and feedback, 133

10.1080/10510978409368186

10.1037/0021-9010.74.4.657

10.1080/00223980.1974.9915697

10.1037/0033-2909.119.2.254

10.1111/1467-8721.ep10772989

Knoblauch CH, 1981, Freshman English News, 10, 1

Kolb D, 1984, Experiential learning

10.3102/00346543047002211

10.1037/h0033243

10.1007/BF01320096

Kulhavy RW, 1993, Interactive instruction and feedback, 3

10.1016/0361-476X(85)90025-6

10.3102/00346543058001079

10.1207/s15326985ep2004_6

Locke EA, 1990, A theory of goal setting & task performance

10.1207/s15516709cog0504_2

10.1007/3-540-47987-2_37

10.1016/0160-2896(93)90010-3

Mayer JD, 1997, Emotional development and emotional intelligence: Implications for educators, 3

10.1016/S0959-4752(01)00018-4

10.1016/0361-476X(85)90024-4

10.1023/B:TRUC.0000021811.66966.1d

10.1006/ceps.1995.1002

10.2190/YM7U-G8UN-8U5H-HD8N

Mory EH, 2004, Handbook of research on educational communications and technology, 745

Narciss S, 2004, Instructional design for multimedia learning, 181

10.1080/00220973.1974.11011494

10.1207/S15326985EP3801_1

10.1007/BF02296897

10.1016/0361-476X(89)90035-0

10.1037/h0029798

10.1016/0361-476X(89)90028-3

10.1006/ceps.1994.1022

10.1023/B:BTTJ.0000047603.37042.33

Pound LD, 1975, Reading Improvement, 12, 222

Prather DC, 1973, Education, 93, 230

10.1007/BF02296569

10.1006/ceps.1995.1030

10.1037/h0026675

10.1080/1355800770140107

Sales GC, 1993, Interpretive instruction and feedback, 159

10.1016/0883-0355(87)90006-1

Schimmel BJ, 1983, Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, Montréal

Schimmel BJ, 1988, Instructional designs for microcomputer courseware, 183

10.1111/j.1467-9280.1992.tb00029.x

10.1037/0278-7393.15.2.352

10.1016/0361-476X(92)90048-4

Schwartz F, 2000, The online teaching guide: A handbook of attitudes, strategies, and techniques for the virtual classroom, 57

Shute VJ, 2007, An assessment for learning system called ACED: Designing for learning effectiveness and accessibility

Shute VJ, 1989, Paper presented at the 4th International Conference on Artificial Intelligence and Education–AI-ED ‘89

10.1207/s15516709cog1304_3

Smith PL, 1999, Instructional design, 2

10.1007/BF02504925

10.1037/h0077003

10.1023/A:1022193728205

10.1037/0021-9010.84.2.249

VanLehn K, 1982, Journal of Mathematical Behavior, 3, 3

VanLehn K, 2005, International Journal of Artificial Intelligence in Education, 15

Vygotsky LS, 1987, The collected works of L.S. Vygotsky

10.1007/BF02906047

10.1002/job.4030150109

Waldrop PB, 1986, Educational Technology, 26, 43

10.2190/M2AV-GEHE-CM9G-J9P7

Wiliam D, 2007, Second handbook of mathematics teaching and learning, 1053

Williams SE, 1997, Proceedings of the annual meeting of the Conference on College Composition and Communication,