Xem Xét Vai Trò Điều Chỉnh Của Khí Hậu Trường Học Được Cảm Nhận Trong Sự Điều Chỉnh Của Thiếu Niên Đầu Đời
Tóm tắt
Từ khóa
#khí hậu trường học #kiểm soát nỗ lực #hành vi #triệu chứng trầm cảm #điều chỉnh thiếu niênTài liệu tham khảo
Aiken L. S., 1991, Multiple regression: Testing and interpreting interactions
Asher S. R., 1990, Peer rejection in childhood, 253
Brookover W., 1979, School social systems and student achievement: Schools can make a difference
Eccles J. S., 1996, Rochester symposium on developmental psychopathology: Vol. 7. Adolescence: Opportunities and challenges, 47
Eccles J. S., 1989, Research on motivation in education: Vol. 3. Goals and cognitions
Eisenberg N., 1992, Review of personality and social psychology: Vol. 14. Emotion and social behavior, 119
Kovacs M., 1992, Children's Depression Inventory manual
Maccoby E. E., 1974, The psychology of sex differences
Maszk P., 1999, Relations of children's social status to their emotionality and regulation, Merrill-Palmer Quarterly, 45, 468
Putnam S. P., 2001, Advances in research on temperament, 165
Roeser R. W., 1998, Academic and emotional functioning in early adolescence, Development and Psychopathology, 10, 321, 10.1017/S0954579498001631
Roeser R. W., 2000, School as a context of early adolescents' academic and social‐emotional development, A summary of research findings, 100, 443
Rothbart M. K., 1994, Temperament and social behavior in childhood, Merrill-Palmer Quarterly, 40, 21
Simmons R. G., 1987, Moving into adolescence: The impact of pubertal change and school context
Tabachnik B. G., 2001, Using multivariate statistics
Vitaro F., 2001, Conduct disorders in childhood and adolescence, 346