Dân tộc, hội nhập văn hoá và tầm quan trọng của các thuộc tính sản phẩm

Psychology and Marketing - Tập 4 Số 2 - Trang 121-134 - 1987
Ronald J. Faber1, Thomas C. O’Guinn2, John A. McCarty2
1University of Texas at Austin#TAB#
2University of Illinois at Urbana Champaign

Tóm tắt

Tóm tắt

Nghiên cứu này đã khám phá mối quan hệ giữa việc tham gia các nhóm tiểu văn hoá và tầm quan trọng của các thuộc tính sản phẩm khác nhau trong quyết định mua hàng. Việc tham gia nhóm tiểu văn hoá được định nghĩa dựa trên dân tộc Tây Ban Nha và mức độ hội nhập văn hoá đã được đánh giá. Kết quả cho thấy rằng các yếu tố liên quan đến chi phí như giá cả và khả năng cung cấp tín dụng là những yếu tố phân biệt rõ ràng nhất giữa các nhóm này. Điều này đặc biệt có ý nghĩa, bởi vì những kết quả này vẫn tiếp diễn ngay cả khi mức thu nhập được kiểm soát theo thống kê. Mục đích chính thứ hai của nghiên cứu là kiểm tra tính phù hợp của mô hình học tập tiến bộ truyền thống về hội nhập văn hoá trong bối cảnh hành vi mua hàng cụ thể liên quan đến tầm quan trọng của các thuộc tính sản phẩm. Các phát hiện rõ ràng chỉ ra sự ủng hộ cho mô hình này.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

10.2307/1248537

Biddle B., 1982, Role theory, expectations. identities and behaviors

Boas F., 1963, Introduction to the handbook of American Indian languages

10.1177/135910457000100301

10.1086/208581

10.2307/41164367

10.1086/208646

Faber R. J., 1984, Hispanic and Anglo ethnicity and acculturation: A cross‐cultural comparison of product attribute ratings [Summary]

Guernica A., 1982, Reaching the Hispanic market effectively: The media, the market, the methods

Hendrix P. E.(1984).The use of measurement models in establishing construct validity and equivalent measurement in cross‐cultural research. Paper presented at the symposium on the comparative consumer psychology. American Psychological Association Honolulu.

Hirschman E. C., 1983, Advances in consumer research: Vol. X

Hoyer W., 1982, Educators conference proceedings

Kim Y., 1979, Communication year book 3

Klecka W. R., 1975, Statistical analysis for the social sciences

Lebra T. S., 1976, Japanese pattern of behavior, 10.1515/9780824846404

10.1038/scientificamerican1066-19

Nakamura N.(1984).An analysis of information content in magazine advertising: The case of Japan and the U.S. Unpublished master's thesis University of Texas Austin Texas.

O'Guinn T. C., 1974, Segmenting the Hispanic market: The use of Spanish‐language radio, Journal of Advertising Research, 23, 9

10.1080/00224545.1978.9924112

Powell T. E., 1984, Personal values and consumer psychology, 219

Robertson T. S., 1984, Consumer behavior

Sturdivant F. D., 1973, Perspectives in consumer behavior

Tatsuoka M., 1970, Discriminant analysis: The study of group differences

Triandis H. C., 1972, The analysis of subjective culture

10.1086/208968

Weichmann U. S., 1974, Integrating multinational marketing activities, Columbia Journal of World Business, 9, 17

Wells W. D., 1986, Advances in consumer research: Vol XIII

Whorf B., 1956, Language. thought und reality

Yamada R.(1980).The West and Japan: Comparative studies on expression. Gekkan Adovataijing (Monthly Advertising) (February) 64–67 and (July)64–67.

Yankelovich Skelley and White Inc.(1982). Spanish U.S.A.

Zaltman G., 1965, Marketing: Contributions from the behavioral sciences