Dịch vụ Giáo dục Mầm non tại Anh 1997-2007: Một Cuộc Cách Mạng Im Lặng?

Emerald - Tập 2 Số 2 - Trang 26-38 - 2007
Teresa Smith1
1Department of Social Policy and Social Work, University Lecturer in Social Policy and Social Work, University of Oxford

Tóm tắt

Bài báo này phân tích chính sách Giáo dục Mầm non tại Vương Quốc Anh từ góc độ mở rộng dịch vụ và chuyển đổi dịch vụ kể từ khi Chính phủ Lao động lên nắm quyền vào năm 1997. Chăm sóc trẻ em hiện nay là một vấn đề chính sách công, chủ yếu được thúc đẩy bởi những mối quan tâm về nghèo đói trẻ em và sự bất bình đẳng trong cơ hội sống của trẻ em. Bằng chứng được xem xét, trước tiên là về sự mở rộng dịch vụ, tăng cường lượng tiếp nhận và gia tăng tỷ lệ việc làm của cha mẹ có trẻ nhỏ, và thứ hai là về sự chuyển đổi dịch vụ và kết quả của trẻ: đến mức độ nào những thay đổi này đã mang lại lợi ích cho trẻ em, gia đình và khu vực bị thiệt thòi? Nghiên cứu Cung cấp Giáo dục Mầm non Hiệu quả (EPPE) cho thấy rằng giáo dục mầm non có thể thúc đẩy sự phát triển trí tuệ của trẻ em thiệt thòi, và bài báo kết luận rằng các chương trình như Sure Start và Neighbourhood Nurseries đã được tập trung thành công vào những khu vực gặp khó khăn nhất, mặc dù các gia đình và khu vực khá giả có thể đã được hưởng lợi nhiều hơn, và các vấn đề về chi phí và tính bền vững vẫn tồn tại. Còn quá sớm để đánh giá liệu các dịch vụ được tích hợp tốt hơn hiện đang được phát triển có thành công trong việc thay đổi cuộc sống của những trẻ em thiệt thòi nhất hay không.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Alakeson V, 2005, Too Much Barnes J, Finn J and the NESS team (2006) Changes in the Characteristics of SSLP Areas Between 2000/01 and 2003/04 Research report NESS/2006/FR/016 Bell A, 2005, Use of Childcare Among Families from Minority Ethnic Backgrounds SSU/2005/FR/011 Bradshaw J, 2005, J Bradshaw & E Mayhew (Eds) The Well-being of Children in the UK, 2 Brewer M, 2005, Reforms to Childcare Policy Bryson C, 2006, Childcare and Early Years Provision: A Study of parents' use, views and experiences RR723 Buchanan A, 2004, The Impact of Government Policy on Social Exclusion Among Children Aged 0-13 and Their Families: A review of the literature for the Social Exclusion Unit in the Breaking the Cycle series Cabinet Office, 2007, Families at Risk: Background on families with multiple disadvantages Cabinet Office Strategy Unit, 2002, Inter-Departmental Childcare Review: Delivering for children and families 10.1108/17466660200600011 Children Act, 2004, www.dfes.gov.uk/publications/childrenactreport/ Childcare Act, 2006, www.surestart.gov.uk/resources/general/childcareact/ Contact, 2002, Contact a Family Childcare Survey Corlyon J, 2004, Methods Paper: Defining a Local Childcare Market RR526MP Daycare Trust, 2006, Childcare Today: A progress report on the government's ten-year strategy. Daycare trust Annual Conference Dean H, 2006, Work-life Balance in a Low-income Neighbourhood. CASE/114 Department for Education and Employment, 1998, Meeting the Childcare Challenge Cm 3959 Department for Education and Skills, 2007, SFR, 19, 2007 Dex S, 2003, Families and Work in the 21st Century 10.1057/9780230509689 10.1111/1468-0335.t01-1-00272 10.1093/oxrep/grh012 10.1007/978-1-349-16486-8 Gauthier AH, 1996, The State and the Family: A comparative analysis of family policies in industrialized countries 10.1108/17466660200600006 Hall K, 2004, Diversity and Difference: Minority ethnic mothers and childcare Harker L, 2006, Delivering on Child Poverty: what would it take? A report for the Department of Work and Pensions Cm 6951 Harries T, 2004, Childcare: How local markets respond to national initiatives RR526 Government, 2003, Every Child Matters Green Paper Cmnd 5860 Treasury, 1998, Comprehensive Spending Review: Cross-departmental review of provision for young children: supporting papers. Mimeo Treasury, Department for Work and Pensions and Department of Trade and Industry (2004) Choice for Parents, the Best Start for Children: A ten year strategy for childcare. Karoly LA, 2001, Assessing Costs and Benefits of Early Childhood Intervention Programs: Overview and application to the Starting Early Starting Smart Program. Santa Monica: RAND, 10.7249/MR1336 Kazimirski A, 2006, Childcare and Early Years Provision for Minority Ethnic Families La Valle I, 2002, Happy Families? A typical work and its influence on family life La Valle I, 2007, NNI Impact Study Final Report. SSU/2007/FR/020 Levitas R, 2007, The Multi-dimensional Analysis of Social Exclusion 10.4337/9781847204363 10.1093/sp/jxm005 Lloyd E, 2006, C Pantazis, D Gordon & R Levitas (Eds) Poverty and Social Exclusion in Britain: The millennium survey (pp315-345). Makins V, 1997, Not Just a Nursery: Multi-agency Early Years centres in action Melhuish E C, 2004, A Literature Review of the Impact of Early Years Provision on Young Children, with Emphasis Given to Children From Disadvantaged Backgrounds NAO (National Audit Office), 2004, Early Years: Progress in developing high quality childcare and early education accessible to all HC 268 Session 2003-2004 NAO, 2006, Sure Start Children's Centres. HC 104 Session 2006-2007 NESS (National Evaluation of Sure Start), 2005, Early Impacts of Sure Start Local Programmes on Children and Families: Report of the Cross-sectional Study of 9 and 36 month old children and their families NESS/2005/FR/013 NESS, 2005, Variation in Sure Start Local Programmes' Effectiveness: Early preliminary findings: report of the NESS Programme Variability Study NESS/2005/FR/014 10.1017/CBO9780511521935.012 Noble M, 2004, The English Indices of Deprivation OECD, 2006, Starting Strong II: Early childhood education and care, 10.1787/9789264035461-en Pugh G, 1988, Services for Under Fives: Developing a coordinated approach Pugh G, 2006, Contemporary Issues in the Early Years, 4 Randall V, 2000, The Politics of Child Daycare in Britain Russell P, 2003, Bridging the Gap: Developing a childcare strategy for families with disabled children 10.1111/j.1475-3588.2006.00402.x Sefton T, 2004, A Fair Share of Welfare: Public spending on children in England CASE report 25 Skinner C, 2006, How Can Childcare Help to End Child Poverty? York: Joseph Rowntree Foundation Smith T, 1996, Family Centres and Bringing up Young Children Smith T, 2004, National Evaluation of the Wraparound Care Pilot Project Smith T, 2007, National Evaluation of the Neighbourhood Nurseries Initiative (NNI). Research Summary. SSU/2007/SF/024 Smith T, 2007, NNI Implementation Study Final Report. SSU/2007/FR/021 Social Exclusion Unit, 1998, Bringing Britain Together: A national strategy for neighbourhood renewal Cm 4045 Social Exclusion Unit, 1998, Teenage Pregnancy Report Social Exclusion Unit, 2003, A Better Education for Children in Care Social Exclusion Unit, 2005, Transitions: young adults with complex needs Social Exclusion Unit, 2005, Mental Health and Social Exclusion Statham J, 2003, Around the Clock: Childcare Services at Atypical Times Sylva K, 2004, The Effective Provision of Pre-School Education (EPPE) Project: Final Report: a longitudinal study funded by the DfES 1997-2004 Vincent C, 2006, Childcare, Choice and Middle Class Practices: Middle-class parents and their children, 10.4324/9780203012413 Waldfogel J, 2004, Life Chances, and the Early Years. CASE paper 88. Waldfogel J, 2006, What Children Need Woodland S, 2002, Repeat Study of Parents' Demand for Childcare RR348 New York, The conference was organised by 2006, Kazimirski & Southwood 2007, according to figures presented at the Laing and Buisson Children's Nurseries Conference