Các yếu tố xác định độ dễ sử dụng được nhận thức: Tích hợp kiểm soát, động lực nội tại và cảm xúc vào Mô hình chấp nhận công nghệ
Tóm tắt
Từ khóa
#độ dễ sử dụng được nhận thức #Mô hình chấp nhận công nghệ #động lực nội tại #kiểm soát #cảm xúcTài liệu tham khảo
Ajzen I., 1980, Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior
Bandura A., 1986, Social Foundations of Thought and Action: A Social Cognitive Theory
Chin W. W., 1996, Admin. Sci. Assoc. Canada-24th Conf., IS Division Proc., 65
Chin W. W., 1996, Proc. 17th Internat. Conf. Inform. Systems
Compeau D. R., 1992, Individual Reactions to Computer Technology
Cook T. D., 1979, Quasi-Experimentation: Design and Analysis Issues for Field Settings
DeCharms R., 1968, Personal Causation: The Internal Affective Determinants of Behavior
Elasmar M. G., 1996, J. Mass Comm. Ed., 51, 46
Fishbein M., 1975, Belief, Attitude, Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
Helson H., 1964, Adaptation-Level Theory
Johansen R., 1996, Upsizing the Individual in the Downsized Organization: Managing in the Wake of Reengineering, Globalization, and Overwhelming Technological Change
Landauer T. K., 1995, The Trouble With Computers: Usefulness Usability, and Productivity
Malone T. W., 1981, Byte, 6, 258
Moore G. A., 1991, Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers
Norman D. A., 1993, Things That Make Us Smart: Defending Human Attributes in the Age of the Machine
Pindyck R. S., 1981, Econometric Models and Economic Forecasts
Sichel D. E., 1997, The Computer Revolution: An Economic Perspective
Slovic P., 1971, Organ. Behavior and Human Performance, 6, 641
Todd P., 1993, INFOR, 31, 1
Weiner L. R., 1993, Digital Woes: Why We Should Not Depend on Software