Tạo ra môi trường học đường giúp ngăn chặn hành vi chống đối xã hội ở thanh thiếu niên
Tóm tắt
насviolence trường học đã trở thành mối quan tâm hàng đầu trong những năm gần đây, khiến nhiều trường học không chuẩn bị sẵn sàng để đối phó với các vấn đề đa dạng mà học sinh mang đến lớp học. Các điều kiện bên trong trường học có thể dễ dàng được xác định, dự đoán và góp phần vào hành vi vấn đề. Sự thành công của các chương trình phòng ngừa và can thiệp cho bạo lực vị thành niên phụ thuộc vào việc nhận thức và điều chỉnh các khía cạnh của khí hậu trường học, tương tác của giáo viên/nhân viên trường học với học sinh và cấu trúc trường học. Một số khía cạnh trong số này được xác định trong bài viết này và các đề xuất để cải thiện môi trường giáo dục nhằm ngăn ngừa sự phát triển của các hành vi chống xã hội ở thanh thiếu niên được đưa ra. © 2002 Wiley Periodicals, Inc.
Từ khóa
#bạo lực học đường #hành vi chống đối xã hội #khí hậu trường học #phòng ngừa bạo lực #can thiệp giáo dụcTài liệu tham khảo
American Psychiatric Association, 1994, Diagnostic and statistical manual of mental disorders
Center for the Study and Prevention of Violence(1999). CSPV fact sheet: The youth violence problem. Retrieved November 11 2000. Available:http://www.colorado.edu/cspv/factsheets/factsheet16.html
Connell J., 1991, Self process and development
Dishion T.J., 1995, Risk, disorder, and adaptation, 421
Dishion T., 1992, The interaction of theory and practice: Experimental studies of intervention, 253
Fitzsimmons M.(1998 November). Violence and aggression in children and youth. ERIC/OSEP Digest E572. Retrieved October 15 2001. Available:http://newfirstsearch.oclc.org/WebZ/FSETCH?fetchtype=fullrecord
Gallop Poll Analysis. (2001 March). Majority of parents think a school shooting could occur in their community. The Gallop Organization. Retrieved November 20 2001. Available:http://www.gallup.com/poll/releases/pr010305c.asp
Garbarino J., 1999, Lost boys: Why our sons turn violent and how we can save them
Greenberg M.T. Domitrovich C. &Bumbarger B.(2001 March 30). The prevention of mental disorders in school‐aged children: Current state of the field. Preventions and Treatment 4 Article 1. Retrieved April 24 2001. Available:http://journals.apa.org/prevention/volume4/pre0040001a.html
Gresham F., 1991, Conceptualizing behavior disorders in terms of resistance to intervention, School Psychology Review, 20, 23, 10.1080/02796015.1991.12085530
Guerra N., 1997, Handbook of antisocial behavior, 375
Heimer K., 1997, Motivation and delinquency, 223
Lockwood D., 1997, Violence among middle school and high school students: Analysis and implications for preventions
Morrison G., 1994, School violence to school safety: Reframing the issue for school psychologists, School Psychology Review, 23, 236, 10.1080/02796015.1994.12085709
Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention, 1995, Guide for implementing a comprehensive strategy for serious, violent, and chronic juvenile offenders
Patterson G., 1982, Coercive family process, 169
Patterson G., 1992, Antisocial boys
Rutter M., 1997, Motivation and delinquency, 45
Sprick R.S., 1998, Administrator's desk reference of behavior management
Sprick R., 1992, Foundations: Developing positive school discipline policies
Todd A.W., 1999, Effective behavior support: Strengthening school‐wide systems through team‐based approach, Effective School Practices, 17, 23
Walker H., 1995, Antisocial behavior in school: Strategies and best practices
Walker H., 1991, Where is school along the path to prison?, Educational Leadership, 49, 14
Walker H., 1999, The present unwrapped: Change and challenge in the field of behavioral disorders, Behavioral Disorders, 24, 293, 10.1177/019874299902400406