Tạo ra môi trường học đường giúp ngăn chặn hành vi chống đối xã hội ở thanh thiếu niên

Psychology in the Schools - Tập 39 Số 5 - Trang 549-559 - 2002
Wendy M. Reinke1, Keith C. Herman2
1University of Oregon
2Reed College

Tóm tắt

Tóm tắt

насviolence trường học đã trở thành mối quan tâm hàng đầu trong những năm gần đây, khiến nhiều trường học không chuẩn bị sẵn sàng để đối phó với các vấn đề đa dạng mà học sinh mang đến lớp học. Các điều kiện bên trong trường học có thể dễ dàng được xác định, dự đoán và góp phần vào hành vi vấn đề. Sự thành công của các chương trình phòng ngừa và can thiệp cho bạo lực vị thành niên phụ thuộc vào việc nhận thức và điều chỉnh các khía cạnh của khí hậu trường học, tương tác của giáo viên/nhân viên trường học với học sinh và cấu trúc trường học. Một số khía cạnh trong số này được xác định trong bài viết này và các đề xuất để cải thiện môi trường giáo dục nhằm ngăn ngừa sự phát triển của các hành vi chống xã hội ở thanh thiếu niên được đưa ra. © 2002 Wiley Periodicals, Inc.

Từ khóa

#bạo lực học đường #hành vi chống đối xã hội #khí hậu trường học #phòng ngừa bạo lực #can thiệp giáo dục

Tài liệu tham khảo

American Psychiatric Association, 1994, Diagnostic and statistical manual of mental disorders

10.2307/352808

10.1901/jaba.1969.2-119

10.1007/978-1-4613-9805-9_11

10.1017/S0954579400004855

Center for the Study and Prevention of Violence(1999). CSPV fact sheet: The youth violence problem. Retrieved November 11 2000. Available:http://www.colorado.edu/cspv/factsheets/factsheet16.html

Connell J., 1991, Self process and development

10.1111/j.1467-9507.1997.tb00102.x

Dishion T.J., 1995, Risk, disorder, and adaptation, 421

10.1207/S15374424JCCP2804_10

Dishion T., 1992, The interaction of theory and practice: Experimental studies of intervention, 253

10.1037/0012-1649.27.1.172

10.1002/1098-2337(20010101/31)27:1<14::AID-AB2>3.0.CO;2-2

Fitzsimmons M.(1998 November). Violence and aggression in children and youth. ERIC/OSEP Digest E572. Retrieved October 15 2001. Available:http://newfirstsearch.oclc.org/WebZ/FSETCH?fetchtype=fullrecord

Gallop Poll Analysis. (2001 March). Majority of parents think a school shooting could occur in their community. The Gallop Organization. Retrieved November 20 2001. Available:http://www.gallup.com/poll/releases/pr010305c.asp

Garbarino J., 1999, Lost boys: Why our sons turn violent and how we can save them

Greenberg M.T. Domitrovich C. &Bumbarger B.(2001 March 30). The prevention of mental disorders in school‐aged children: Current state of the field. Preventions and Treatment 4 Article 1. Retrieved April 24 2001. Available:http://journals.apa.org/prevention/volume4/pre0040001a.html

Gresham F., 1991, Conceptualizing behavior disorders in terms of resistance to intervention, School Psychology Review, 20, 23, 10.1080/02796015.1991.12085530

Guerra N., 1997, Handbook of antisocial behavior, 375

Heimer K., 1997, Motivation and delinquency, 223

10.1080/02673843.1992.9747706

Lockwood D., 1997, Violence among middle school and high school students: Analysis and implications for preventions

10.1016/0272-7358(90)90105-J

10.1017/S0954579400004107

10.1007/BF02110514

10.1177/106342660000800301

10.1037/0033-295X.100.4.674

Morrison G., 1994, School violence to school safety: Reframing the issue for school psychologists, School Psychology Review, 23, 236, 10.1080/02796015.1994.12085709

Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention, 1995, Guide for implementing a comprehensive strategy for serious, violent, and chronic juvenile offenders

Patterson G., 1982, Coercive family process, 169

10.1017/S0954579498001734

Patterson G., 1992, Antisocial boys

10.1017/S0954579400004375

Rutter M., 1997, Motivation and delinquency, 45

10.1177/106342669300100106

10.1037/0022-0663.85.4.571

10.1002/pits.1010

Sprick R.S., 1998, Administrator's desk reference of behavior management

Sprick R., 1992, Foundations: Developing positive school discipline policies

10.1080/10459889809603294

10.1023/A:1022849722465

10.1177/106342660000800305

Todd A.W., 1999, Effective behavior support: Strengthening school‐wide systems through team‐based approach, Effective School Practices, 17, 23

10.1002/pits.10038

10.1177/004005999803000403

Walker H., 1995, Antisocial behavior in school: Strategies and best practices

10.1002/(SICI)1520-6807(199807)35:3<259::AID-PITS6>3.0.CO;2-I

Walker H., 1991, Where is school along the path to prison?, Educational Leadership, 49, 14

Walker H., 1999, The present unwrapped: Change and challenge in the field of behavioral disorders, Behavioral Disorders, 24, 293, 10.1177/019874299902400406

10.1177/019874299802400109

10.1177/0022427800037003001

10.1037/h0088978