Bối Cảnh Quan Trọng Đối Với Học Tập Xã Hội - Cảm Xúc: Xem Xét Sự Biến Động Trong Tác Động Của Chương Trình Theo Các Chiều Kích Của Khí Hậu Trường Học

American Journal of Community Psychology - Tập 56 Số 1-2 - Trang 101-119 - 2015
Meghan P. McCormick1, Elise Cappella2, Erin O’Connor3, Sandee McClowry2
1MDRC 16 East 34th St. 10016 New York NY USA
2Department of Applied Psychology, New York University, New York, NY, USA
3Department of Teaching and Learning New York University New York NY USA

Tóm tắt

Tóm tắtBài báo này xem xét liệu ba chiều của khí hậu trường học—lãnh đạo, trách nhiệm và an toàn/tôn trọng—có làm trung gian tác động của chương trình INSIGHTS đến các kết quả xã hội-cảm xúc, hành vi và học tập của học sinh hay không. Hai mươi hai trường học đô thị và N = 435 học sinh thiểu số chủng tộc/dân tộc có thu nhập thấp đã tham gia vào nghiên cứu và nhận các dịch vụ can thiệp trong suốt 2 năm, ở cả lớp mẫu giáo và lớp một. Tác động của can thiệp đến thành tích toán và đọc viết lớn hơn ở những học sinh tham gia vào các trường có mức độ lãnh đạo, trách nhiệm và an toàn/tôn trọng tổng thể thấp hơn tại thời điểm đầu vào. Tác động của chương trình đến hành vi gây rối lớn hơn ở những trường có mức độ trách nhiệm thấp hơn tại thời điểm đầu vào; tác động đến sự chú ý lâu dài lớn hơn ở những trường có mức độ an toàn/tôn trọng thấp hơn tại thời điểm đầu vào. Các hệ quả cho việc triển khai, sao chép và mở rộng chương trình Học Tập Xã Hội - Cảm Xúc được thảo luận.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

10.1017/S0954579498001576

10.1037/a0018607

10.1111/cdev.12117

10.3102/0162373707299550

10.1542/peds.2012-0243

10.1016/j.jsp.2007.12.001

Bronfenbrenner U, 1998, Handbook of child psychology: Vol. 1 Theoretical models of human development, 993

10.1037/a0018160

Bryk AS, 2010, Organizing schools for improvement: Lessons from Chicago

10.1037/a0027725

Chess S, 1984, Origins and evolution of behavior disorders

Childress S. Higgins M. Ishimaru A. & Takahashi S. (2011). Accountability and organizational learning in New York City reforms. In J. O’Day C. Bitter & L. Gomez (Eds.) Education reform in New York City: Ambitious change in the nation's most complex school system. Cambridge: Harvard Education Press.

10.1017/S0954579498001540

Coburn C. Penuel W. & Geil K. (2013). Research-practice partnerships: A strategy for leveraging research for educational improvement in school districts. InWorking paper. New York: The William T. Grant Foundation.

10.1177/016146810911100108

10.1177/0038040711402361

10.1111/j.1467-8624.2010.01564.x

10.1080/10409289.2010.497451

10.1111/jora.12060

Eyberg SM, 1999, Eyberg child behavior inventory and sutter-eyberg student behavior inventory-revised: Professional manual

10.1037/a0014699

10.1080/09243450512331383252

10.1037/0003-066X.58.6-7.466

10.1007/s10464-013-9570-x

10.1007/s10833-011-9167-9

10.1037/0022-006X.73.4.731

10.1111/j.1467-8624.2010.01560.x

Kahn J. (2013). Can emotional intelligence be taught? New York Times. Retrieved July 2 2014.http://www.nytimes.com/2013/09/15.

10.1016/j.drugalcdep.2008.01.004

10.1353/foc.2006.0005

10.1016/j.ijer.2012.04.006

10.1111/j.1750-8606.2011.00196.x

10.1002/9781119013563

10.1053/jpdn.2002.30929

McClowry SG, 2014, Temperament-based elementary classroom management

10.1007/s10935-005-0015-7

10.1007/s12310-009-9023-8

McCormick M. P. O’Connor E. E. Cappella E. & McClowry S. G. (2015). Getting a good start in school: Effects of INSIGHTS on children with high maintenance temperaments.Early Childhood Research Quarterly 30(A) 128–139.

10.1159/000353217

10.1007/s10464-013-9583-5

10.1146/annurev.psych.56.091103.070258

Nathanson L. Cole R. Kemple J. J. Lent J. McCormick M. & Segeritz M. (2013a). New York City School Survey 2008–2010: Assessing the reliability and validity of a progress report measure. Technical Report. Research Alliance for New York City Schools.

Nathanson L. McCormick M. & Kemple J. (2013b). Strengthening assessments of school climate: Lessons from the NYC school survey. New York: The Research Alliance for New York City Schools. Retrieved fromhttp://files.eric.ed.gov/fulltext/ED543180.pdf.

National School Climate Council. (2007). The school climate challenge: Narrowing the gap between school climate research and school climate policy practice guidelines and teacher education policy. Retrieved fromhttp://www.schoolclimate.org/climate/advocacy.

New York City Department of Education. (2014). Learning environment survey data. Retrieved July 3 2014 fromhttp://schools.nyc.gov/Accountability/tools/survey/default.htm.

10.1037/a0036615

10.1016/S0005-7894(03)80018-7

10.3102/10769986028001001

Raver CC, 2002, Emotions matter: Making the case for the role of young children’s emotional development for early school readiness, Social Policy Report, 16, 3, 10.1002/j.2379-3988.2002.tb00041.x

10.1111/j.1467-8624.2010.01561.x

10.1126/science.1203618

10.1016/j.jsp.2006.10.003

Rockoff J. & Speroni C. (2008). Reliability consistency and validity of the NYC environmental surveys: A preliminary analysis. InWorking paper. New York: Columbia University Graduate School of Business.

Roderick T. (2013). Brief on the smart school leaders program. Retrieved July 3 2014 fromhttp://www.morningsidecenter.org/smart-school-leaders.

Roid GH, 1997, Leiter international performance scale-revised: Examiners manual

Rothbart MK, 2006, Handbook of child psychology: Vol. 3. Social, emotional, and personality development, 99

Shadish WR, 2002, Experimental and quasi-experimental designs for generalized causal inference

10.1093/acprof:oso/9780195152968.001.0001

10.1080/19345740903353436

Social and Character Development Research Consortium. (2010).Efficacy of schoolwide programs to promote social and character development and reduce problem behavior in elementary school children. Washington.

10.1007/s11121-012-0335-9

10.3102/0034654313483907

Tough P, 2012, How children succeed

10.1007/s10464-007-9101-8

10.1037/0022-006X.72.3.467

10.1111/j.1469-7610.2007.01861.x

Weissbourd R, 2013, School climate and moral and social development, School Climate Practices for Implementation and Sustainability, 30, 1

Woodcock RW, 2001, Woodcock Johnson psychoeducational battery-third edition

Zins J. E. & Elias M. J. (2006). Social and emotional learning. In G. G. Bear & K. M. Minke (Eds.) Children’s needs III:Development prevention and intervention(pp. 1–13). Bethesda MD.

10.1002/pits.20532