Cùng xây dựng khoa học dựa trên điều tra với giáo viên: Nghiên cứu thiết yếu cho cải cách bền vững

Journal of Research in Science Teaching - Tập 38 Số 6 - Trang 631-645 - 2001
Carolyn W. Keys1, Lynn A. Bryan1
1Science Education Department, 212 Aderhold Hall, University of Georgia, Athens, Georgia 30602-7126

Tóm tắt

Tóm tắt

Trong bài viết này, chúng tôi đưa ra một chương trình nghiên cứu tiềm năng cho việc giảng dạy và học tập khoa học dưới hình thức điều tra như một phần của chuỗi JRST về cải cách trong giáo dục khoa học. Dựa trên các khung lý thuyết về xây dựng nhận thức và xã hội văn hóa, các mô hình văn hóa về ý nghĩa, chức năng đối thoại của ngôn ngữ, và các mô hình chuyển đổi trong giáo dục giáo viên, chúng tôi đề xuất rằng cần có nhiều nghiên cứu hơn trong các lĩnh vực niềm tin, kiến thức và thực hành của giáo viên về khoa học dựa trên điều tra, cũng như việc học tập của học sinh. Vì hiệu quả của các nỗ lực cải cách phần lớn phụ thuộc vào giáo viên, tiếng nói của họ cần được đưa vào thiết kế và thực hiện chương trình giảng dạy dựa trên điều tra. Khi chúng tôi xem xét tài liệu và đặt ra các câu hỏi nghiên cứu trong tương lai, chúng tôi đề xuất rằng cần dành sự chú ý đặc biệt cho nghiên cứu về điều tra trong các lớp học đa dạng, và các phương thức giảng dạy dựa trên điều tra do giáo viên thiết kế. © 2001 John Wiley & Sons, Inc. J Res Sci Teach 38: 631–645, 2001

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

10.1111/j.1949-8594.1994.tb15694.x

10.1177/002248719004100307

10.1002/tea.3660290504

Bryan L.(1998 April).Learning to teach elementary science: A case of teacher beliefs about science teaching and learning. Paper presented at the National Association for Research in Science Teaching San Diego CA.

10.1002/(SICI)1098-2736(199902)36:2<121::AID-TEA2>3.0.CO;2-U

Carnes G.N.(1997 March).Teacher conceptions of inquiry and related teaching practices. Paper presented at the annual meeting for the National Association of Research in Science Teaching Chicago IL.

Clanindin D.J., 1992, The handbook of research on curriculum, 363

10.3102/0013189X017002005

10.3102/0013189X023007013

Crawford B.A.(1998 April).Creating and sustaining an inquiry‐based classroom: A different view of teachers' work. Paper presented at the annual meeting for the National Association of Research in Science Teaching San Diego CA.

10.1002/1098-2736(200011)37:9<916::AID-TEA4>3.0.CO;2-2

10.1002/tea.3660280305

10.1007/BF02357400

Doris E., 1991, Doing what scientists do

10.3102/0013189X023007005

10.1002/(SICI)1098-2736(199605)33:5<461::AID-TEA1>3.0.CO;2-P

10.1002/tea.3660260602

10.3102/00028312033002261

10.1002/tea.3660310911

10.1002/tea.3660321006

Ford D.J. Palincsar A.S. &Magnusson S.J.(2000 April).The role of text in supporting and extending first‐hand investigations in guided inquiry science: An example for a fourth grade study of light. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching New Orleans LA.

10.3102/0013189X028006014

10.1002/sce.3730750111

10.1002/(SICI)1098-2736(199909)36:7<753::AID-TEA2>3.0.CO;2-I

Gallas K., 1995, Talking their way into science

Gee J.P., 1990, Social linguistics and literacies: Ideology in discourses

Gergen K.L., 1995, Constructivism in education, 17

10.1002/(SICI)1098-2736(199601)33:1<79::AID-TEA5>3.0.CO;2-M

Gott R., 1995, Investigative work in the science curriculum

10.1002/(SICI)1098-2736(199601)33:1<47::AID-TEA3>3.0.CO;2-P

10.1080/00405849509543658

Iwasyk M., 2000, Inquiring into inquiry learning and teaching in science, 130

10.1007/BF02461565

Keys C.W. &Kang N.H.(2000 April).Secondary science teachers' beliefs about inquiry: A starting place for reform. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching New Orleans LA.

10.1023/A:1009406511999

10.1080/10508406.1998.9672057

Kurose A., 2000, Inquiring into inquiry learning and teaching in science, 139

Kwan R., 2000, Inquiring into inquiry learning and teaching in science, 148

10.1002/tea.3660310803

Lehrer R., 2000, Inquiring into inquiry learning and teaching in science, 80

10.1002/sce.3730790205

10.1002/(SICI)1098-2736(199701)34:1<3::AID-TEA2>3.0.CO;2-Y

10.1207/s15327809jls0601_5

10.3102/00346543065002093

National Research Council, 1996, The National Science Education Standards

10.1080/0022027870190403

Nissley C., 2000, Inquiring into inquiry learning and teaching in science, 151

10.1002/tea.3660290805

10.1007/BF00139803

10.3102/00346543062003307

10.1086/461745

10.1002/(SICI)1098-2736(199710)34:8<773::AID-TEA2>3.0.CO;2-S

Pearce C., 1993, Science workshop: A whole language approach

Pearce C.R., 1999, Nurturing inquiry

10.1002/(SICI)1098-2736(199612)33:10<1083::AID-TEA3>3.0.CO;2-O

Reardon J., 1993, Science workshop: A whole language approach

Richards J., 1995, Constructivism in education, 57

Richardson V., 1996, Handbook of research on teacher education, 102

10.1207/s15327809jls0201_2

Roth K.J. &Rosaen C.L.(1991 April).Writing activities in a conceptual change science learning community: Two perspectives. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching Lake Geneva Switzerland.

Schmidt A., 1993, Science workshop: A whole language approach

Shotter J., 1995, Constructivism in education, 41

10.1002/sce.3730740402

10.1002/tea.3660320304

10.1002/(SICI)1098-237X(199604)80:2<223::AID-SCE6>3.0.CO;2-I

10.1002/(SICI)1098-2736(199711)34:9<853::AID-TEA2>3.0.CO;2-T

10.1007/BF00869951

von Glasersfeld E., 1996, Constructivism: Theory, perspectives, and practices, 3

Wertsch J., 1995, Constructivism in education, 185

10.1207/s1532690xci1601_2

Whitin P., 1997, Inquiry at the window

10.1002/tea.3660320205