Cách đối xử của trẻ em với nhau: Nạn nhân của sự tấn công qua quan hệ và sự tấn công rõ ràng
Tóm tắt
Nghiên cứu trước đây về nạn nhân bị bắt nạt từ bạn bè đã tập trung vào việc ngược đãi thông qua các hành vi hung hãn rõ ràng. Mặc dù một hình thức tấn công qua quan hệ đã được xác định trong các nghiên cứu gần đây, nhưng vẫn chưa có nghiên cứu nào về các nạn nhân của sự hành hung qua quan hệ. Nghiên cứu hiện tại được thiết kế như là một nỗ lực đầu tiên để giải quyết vấn đề này. Bốn mục tiêu đã được theo đuổi (
Từ khóa
Tài liệu tham khảo
Berkowitz, 1993, Aggression: Its causes, consequences, and control
Crick N. R. , & Dodge K. A. (in press). Social information-processing mechanisms in proactive and reactive aggression. Child Development.
Olweus, 1993, Bullying at school: What we know and what we can do
Asher, 1990, Peer rejection in childhood, 253
Franke S. , & Hymel S. (May, 1984). Social anxiety in children: The development of self-report measures. Paper presented at the biennial meeting of the University of Waterloo Conference on Child Development, Waterloo, Ontario, Canada.
Grotpeter J. K. , & Crick N. R. (in press). Relational aggression, overt aggression, and friendship. Child Development.
Tabachnick, 1983, Using multivariate statistics
Appelbaum, 1983, Handbook of child psychology, 1, 415
Crick N. R. , Bigbee M. , & Howes C. (in press). Gender differences in children's normative beliefs about aggression: How do I hurt thee? Let me count the ways. Child Development.
Parke R. D. , & Slaby R. G. (1983). The development of aggression. In P. H. Mussen (Series Ed.) & M. Hetherington (Vol. Ed.), Handbook of child psychology (4th ed., Vol. 4, pp. 547–642).
Kovacs, 1985, The Children's Depression Inventory, Psychopharmacology Bulletin, 21, 995
Olweus, 1978, Aggression in the schools: Bullies and whipping boys
Schwartz D. (1993, March). Antecedents of aggression and peer victimization: A prospective study. Paper presented at the meeting of the Society for Research in Child Development, New Orleans LA.
Olweus, 1984, Disruptive behaviors in schools, 57
Olweus, 1991, The development and treatment of childhood aggression, 411
Coie, 1983, Continuities and changes in children's social status: A five-year longitudinal study, Merrill-Palmer Quarterly, 29, 261