Mô hình nhận thức về các yếu tố trước và hậu của quyết định thỏa mãn

Journal of Marketing Research - Tập 17 Số 4 - Trang 460-469 - 1980
Richard L. Oliver1
1Graduate School of Business Administration, Washington University, St. Louis.

Tóm tắt

Một mô hình được đề xuất nhằm biểu diễn sự thỏa mãn của người tiêu dùng như một hàm của kỳ vọng và sự không xác nhận kỳ vọng. Sự thỏa mãn, đến lượt nó, được cho là ảnh hưởng đến sự thay đổi thái độ và ý định mua hàng. Kết quả từ một nghiên cứu thực địa hai giai đoạn ủng hộ mô hình này đối với cả người tiêu dùng và không người tiêu dùng vắc-xin cúm.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Aiello Albert, 1977, Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior

10.1177/002224377301000106

10.1111/j.1745-6606.1977.tb00612.x

10.1007/978-1-4684-2253-5

Blalock Hubert M., 1964, Causal Inferences in Non-experimental Research

Campbell Angus, 1976, The Quality of American Life

Cantril Hadley, 1965, The Pattern of Human Concerns

10.1177/002224376500200303

10.1177/002224377000700305

10.1037/h0025471

Day Ralph L., 1977, Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction

Duncan Otis Dudley, 1975, Introduction to Structural Equation Models

Engel James F., 1968, Consumer Behavior

Fishbein Martin, 1967, Readings in Attitude Theory and Measurement

Fishbein Martin, 1975, Belief, Attitude, Intention, and Behavior

10.1111/j.1744-6570.1957.tb00774.x

Gilly Mary C., 1979, New Dimensions of Consumer Satisfaction and Complaining Behavior

10.1037/h0056721

Helson Harry, 1959, Psychology: A Study of a Science, 1

Homans George Caspar, 1961, Social Behavior: Its Elementary Forms

Howard John A., 1974, Consumer Behavior: Theory and Application

Howard John A., 1969, The Theory of Buyer Behavior

Hunt H. Keith, 1977, Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction

10.1016/0030-5073(71)90022-5

10.1002/j.2333-8504.1972.tb00827.x

LaTour Stephen A., 1979, Advances in Consumer Research, 6

Linda Gerald, 1979, paper presented at the 87th Annual Convention of the American Psychological Association

10.1016/0030-5073(69)90013-0

Locker David, 1978, Social Science & Medicine, 12, 283

Madden Charles Stanley, 1979, New Dimensions of Consumer Satisfaction and Complaining Behavior

10.2307/350390

Ölander Folke, 1977, Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction

10.1037/0021-9010.62.4.480

Oliver Richard L., 1980, in Proceedings of Fourth Annual Conference on Consumer Satisfaction, Dissatisfaction, and Complaining Behavior

10.1086/208755

10.1177/002224377200900105

Olson Jerry C., 1976, Advances in Consumer Research, 3

10.1037/0021-9010.64.2.179

Robinson Larry M., 1979, New Dimensions of Consumer Satisfaction and Complaining Behavior

10.1037/h0076791

Smith Patricia Cain, 1969, The Measurement of Satisfaction in Work and Retirement

10.1037/h0047881

Suprenant Carol, 1977, Consumer Satisfaction, Dissatisfaction, and Complaining Behavior

Swan John E., 1977, Consumer Satisfaction, Dissatisfaction, and Complaining Behavior

Swan John E., 1980, Proceedings of Fourth Annual Conference on Consumer Satisfaction, Dissatisfaction, and Complaining Behavior

Watts William A., 1968, Theories of Cognitive Consistency: A Sourcebook

10.1037/h0036854

10.1086/208792

Woodside Arch G., 1972, Proceedings, 80th Annual Convention of the American Psychological Association

10.1214/aoms/1177732676