Nội dung được dịch bởi AI, chỉ mang tính chất tham khảo
Hướng chiến lược và tính tương đồng trong ngành bảo hiểm ô tô hành khách tư nhân tại Hoa Kỳ
Tóm tắt
Mục tiêu của nghiên cứu này là xem xét hướng chiến lược của các công ty trong lĩnh vực bảo hiểm ô tô hành khách tư nhân, thông qua khái niệm nhóm chiến lược. Dựa trên dữ liệu từ giai đoạn 2002 đến 2007 từ một mẫu gồm 53 công ty bảo hiểm, nghiên cứu này phát hiện ra rằng có những nhóm chiến lược rõ ràng hoạt động trong phân khúc này. Mỗi nhóm này có những khác biệt độc đáo trong phương thức hoạt động của họ. Do đó, các nhóm này được phân loại thành các loại: Người dẫn đầu về chi phí, Các công ty trung cấp, Các công ty chuyên về địa lý, Các công ty chuyên về chi phí cao, và Các công ty đa dạng hóa. Tuy nhiên, bất chấp sự khác biệt về tư thế chiến lược, các nhóm này có hiệu suất tương đương, chỉ ra tính tương đồng trong các phương thức hoạt động. Những phát hiện từ nghiên cứu cung cấp nhiều thông tin bổ ích cho các công ty đang có kế hoạch gia nhập hoặc đang hoạt động trong phân khúc ô tô hành khách của ngành bảo hiểm tài sản và trách nhiệm dân sự.
Từ khóa
#bảo hiểm ô tô #chiến lược #nhóm chiến lược #hiệu suất #thị trường bảo hiểm hành kháchTài liệu tham khảo
Bain JS (1959) Industrial Organization. New York, Wiley.
Barney JB, Hoskisson RE (1990) Strategic groups: Untested assertions and research proposals. Managerial and Decision Economics 11(3):187–198.
Carson JM, McCullough K, & Russell DT (2005) Complaint ratios and property-casualty insurer characteristics. Journal of Insurance Issues 28(2):151–166.
Caves RE, Porter ME (1977) From entry barriers to mobility barriers: Conjectural decisions and contrived deterrence to new competition. Quarterly Journal of Economics 91(2): 241–262.
Claver-Cortes E, Pereira-Moliner J, & Molina-Azorin J (2009) Strategic groups and performance in the Spanish hotel sector. The Service Industries Journal 29(7):943–961.
Cool KO, Schendel D (1987) Strategic group formation and performance: The case of the US pharmaceutical industry, 1963–1982. Management Science 33(9):1102–1124.
Doty DH, Glick WH, & Huber GP (1993) Fit, equifinality, and organization effectiveness: A test of two configurational theories. Academy of Management Journal 36(6):1196–1250.
Eisenhardt KM (1988) Agency and institutional theory explanations: The case of retail sales compensation. Academy of Management Journal 31(3): 488–511.
Elango B, Ma Y, & Pope N. (2008) An investigation into the diversification-performance relationship in the U.S. property-liability insurance industry. Journal of Risk and Insurance 75(3):567–591.
Elango B (2003) The effect of host country factors on the internationalization of the U.S. reinsurance industry. Journal of Insurance Issues 26(2):93–113.
Ferguson TD, Deephouse DL, & Ferguson, WL (2000) Do groups differ in reputation? Strategic Management Journal 21(12):1195–1214.
Fiegenbaum A, Thomas H (1990) Strategic groups and performance: The U.S. insurance industry, 1970–84. Strategic Management Journal 11(3):197–215.
Fiegenbaum A, Sudharshan D, & Thomas H (1990) Strategic time periods and strategic group research: Concepts and empirical example. Journal of Management Studies 27(2): 133–148.
Gresov C, Drazin R (1997) Equifinality: Functional equivalance in organizational design. Academy of Management Review 22(2):403–438.
Hair J, Anderson R, Tatham R, & Black W (1998). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Hinterhuber HH, Kircheberg M (1986) The analysis of strategic groups of firms. European Management Journal 4(2):95–103.
Hunt MS (1972) Competition in the major home appliance industry, 1960–1970. Harvard University, Cambridge, MA.
Insurance Information Institute (2007) The iii insurance fact book. Insurance Information Institute, New York.
Jennings DF, Rajaratnam DR, & Lawrence FB (2003) Strategy-performance relationships in service firms: A test for equifinality. Journal of Management Issues XV(2):208–220.
Jennings DF, Seaman SL (1994) High and low levels of organizational adaptation: An empirical analysis of strategy, structure, and performance. Strategic Management Journal 15(4):459–479.
Katz D, Kahn R (1978) The social psychology of organizations. Wiley, New York.
Ketchen DJ, Combs JG, Russell CJ, Shook C, Dean MA, Runge J, Lohrke FT, Naumann SE, Haptonstahl DE, Baker RB, Beckstein BA, Handler C, Honig H, & Lamoureux S (1997) Organizational configuration and performance: A meta-analysis. Academy of Management Journal 40(1):222–240.
Leask G, Parnell JA (2005) Integrating strategic groups and the resource based view: Understanding the competitive process. European Management Journal 23(4):458–470.
Mascarenhas B, Aaker DA (1989) Mobility barriers and strategic groups. Strategic Management Journal 10(5):475–485.
Mason E (1949) The current state of monopoly problems in US. Harvard Law Review 62(8): 1265–1285.
Myhr AE, Markham JJ (2004) Insurance operations, regulation, and statutory accounting. AICPCU/Insurance Institute of America, Malvern, Pennsylvania.
Nair A, Kotha S (2001) Does group membership matter?. Evidence from the Japanese steel industry. Strategic Management Journal 22(3):221–235.
Oster S (1982) Intra-industry structure and the ease of strategic change. Review of Economics and Statistics LXIV(3):376–383.
Panayides PM (2002) Identification of strategic groups using relationship marketing criteria: A cluster analytic approach in professional services. The Service Industries Journal 22(2):149–166.
Peteraf M, Shanley M (1997) Getting to know you: A theory of strategic group identity. Strategic Management Journal 18 (Summer Special Issue):165–186.
Porter ME (1980) Competitive strategy: Technique for analyzing industries and competitors. Free Press, New York.
Porter ME (1985) Competitive advantage. Free Press, New York.
Punj G, Stewart DW (1983) Cluster analysis in marketing research: Review and suggestions for application. Journal of Marketing Research 20(2):135–149.
Thomas H, Venkatraman N (1988) Research on strategic groups: Progress and prognosis. Journal of Management Studies 25(6):537–555.
Tombs JW, Hoyt RE (1994) The effect of product-line focus on insurer stock returns. Proceedings of the International Insurance Society, 331–339.
Von Bertalanfy L (1930) Kristische Theorie der Formbildung. Schaltz Publishing, Vienna. (Later translated into English as Modern Theories of Development and published by Macmillian).
Von Bertalanfy L (1960) General systems theory. George Braziller, New York.
Zuniga-Vicente JA, de la Fuente-Sabate JM, & Suarez-Gonzalez I (2003) Dynamics of the strategic group membership-performance linkage in rapidly changing environments. Journal of Business Research 57(12):1378–1390.