ZDM

SCOPUS (1997-2023)SSCI-ISI

  1863-9704

  1863-9690

 

Cơ quản chủ quản:  Springer Verlag , Springer Heidelberg

Lĩnh vực:
Mathematics (miscellaneous)Education

Các bài báo tiêu biểu

Generic dimensions of teaching quality: the German framework of Three Basic Dimensions
- 2018
Anna‐Katharina Praetorius, Eckhard Klieme, Benjamin Herbert, Petra Pinger
Expanding on prior conceptualizations of teacher noticing
Tập 53 Số 1 - Trang 17-27 - 2021
Elizabeth A. van Es, Miriam Gamoran Sherin
AbstractWhile recent research demonstrates that teacher noticing is a core construct of teaching, it also raises new questions about this construct. Here, we offer an expanded framework that addresses three key questions. Specifically, we suggest that attending involves not only selecting particular features of instruction to observe, but also disregarding aspects ...... hiện toàn bộ
Modelling in Mathematics Classrooms: reflections on past developments and the future
Tập 38 Số 2 - Trang 178-195 - 2006
Hugh Burkhardt
Classroom observation frameworks for studying instructional quality: looking back and looking forward
- 2018
Anna‐Katharina Praetorius, Charalambos Y. Charalambous
Designing and adapting tasks in lesson planning: a critical process of Lesson Study
Tập 48 Số 4 - Trang 411-423 - 2016
Toshiakira Fujii
Using comics-based representations of teaching, and technology, to bring practice to teacher education courses
Tập 43 Số 1 - Trang 91-103 - 2011
Patricio Herbst, Daniel Chazan, Chien‐Chin Chen, Vu Minh Chieu, Michael Weiß
DNR perspective on mathematics curriculum and instruction, Part I: focus on proving
Tập 40 Số 3 - Trang 487-500 - 2008
Guershon Harel
A rich interpretation of numeracy for the 21st century: a survey of the state of the field
- 2015
Vince Geiger, Merrilyn Goos, Helen Forgasz
Học giáo viên toán để chú ý: một đánh giá hệ thống về các nghiên cứu chương trình dựa trên video Dịch bởi AI
- 2021
Rossella Santagata, Johannes König, Thorsten Scheiner, Ha Nguyen, Ann-Kristin Adleff, Xinrong Yang, Gabriele Kaiser
Tóm tắtViệc chú ý của giáo viên ngày càng được công nhận là một khía cạnh cơ bản của năng lực nghề nghiệp của giáo viên. Các học giả trong lĩnh vực sư phạm đã nghiên cứu cách phát triển khả năng chú ý có thể được hỗ trợ như thế nào trong giáo dục giáo viên ban đầu cũng như trong phát triển nghề nghiệp. Trong giáo dục giáo viên toán, một số nghiên cứu đã khám phá vi...... hiện toàn bộ