Nâng cao khả năng tuyển dụng của sinh viên theo học các chương trình Ngôn ngữ và Ngôn ngữ học tiếng Anh tại Việt Nam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 38 Số 1 - 2021
Pham Huy Cuong
Nghiên cứu này đề cập đến việc phát triển các kỹ năng tuyển dụng cho sinh viên tốt nghiệp chuyên ngành tiếng Anh nhằm tạo điều kiện thuận lợi cho sự chuyển tiếp của họ từ trường đại học sang nơi làm việc. Nghiên cứu hiện nay đã chỉ ra rằng các trường đại học chưa chuẩn bị đầy đủ cho sinh viên về mặt kiến thức chuyên môn và các kỹ năng liên quan đến công việc. Cũng tồn tại sự mất cân bằng giữa trọn...... hiện toàn bộ
#Khả năng tuyển dụng #Kỹ năng làm việc #Chương trình học #Sinh viên ngành tiếng Anh #Quan hệ đại học-ngành công nghiệp
The Factors Influencing High School Student’s Mental Health: An Exploratory Research in Hanoi
VNU Journal of Science: Education Research - - 2023
Tran Thi Mai Huong, Vu Thi Thanh Mai, Nguyen Thi Thu Thao, Le Thi Vui, Pham Tien Nam, Bui Thi Phuong, Luu Nguyen Thuy Linh
An exploratory research is conducted to examine the current situation and factors related to the mental health of students. A cross-sectional study was carried out on 295 students at a high school in Hanoi in 2023. This research, which employed the Strengths and Difficulties Questionnaire 25 items toolkit with a cut-off point of 15, revealed that a significant percentage of students have general m...... hiện toàn bộ
Roles of female leaders of educational in Vietnam National University
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 4 - 2017
In order to understanding the increasing number of women leaders in Vietnamese higher education. The research was a qualitative study using a narrative inquiry research design as a means to elicit the lived experience of some respected female educational leaders. However, a higher of males leader than females still fills senior management roles in Vietnamese higher education.
This study exp...... hiện toàn bộ
Application of Inter-text Theory to Document Teaching Under the Capacity Development Orientation (through Teaching of the Country Themes in Two Documents "Country" by Nguyen Dinh Thi and the Excerpt "Country" by Nguyen Khoa Diem)
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 35 Số 4 - 2019
Le Hai Anh
By examining the intertextuality in the topic of Country in two documents "Country" by Nguyen Dinh Thi and the excerpt "Country" by Nguyen Khoa Diem, evaluating teaching methods by topic, comparing with high school education goals, the article proposed the direction of teaching to apply intertextual theory to develop capacity for students according to topic.
The Innovation of Bachelor Geographical Pedagogical Curriculum: an Approach from Geography General Education, 2018ter 2018 in Vietnam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 37 Số 4 - 2021
Ha Van Thang
The purpose of this study is to point out the significant improvements of the Geography Education Curriculum 2018 compared to the 2006 ones in Vietnam. The research result is the analysis of Geography Education Curriculum improvements with scientific bases to explain them. To achieve this goal, theoretical research, practical experience summarization, consulting with experts to design geographic e...... hiện toàn bộ
Competencies Contributing to Graduates’ Employability
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 38 Số 3 - 2022
Mai Thi Quynh Lan
This paper aims to define the competencies that make up graduates' employability in today's changing world of work. The skills that make graduates employable are often independent of qualifications, but are influenced by factors such as lifelong learning, critical analytical thinking; personal interoperability; teamwork skill; and negotiation skills. The article analyzes secondary data from resear...... hiện toàn bộ
Giải pháp nâng cao năng lực thích ứng với thay đổi của cán bộ quản lý trường đại học trong bối cảnh đổi mới giáo dục hiện nay ở Việt Nam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 2 - 2017
Hai Dang Xuan
Trong Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội (ĐHQGHN), Nghiên cứu Giáo dục, tập 32, số 3, 2016 chúng tôi đã trình bày nội dung về “Thích ứng với thay đổi của cán bộ quản lí nhà trường đại học trong bối cảnh đổi mới GD hiện nay ở Việt Nam - Nghiên cứu trường hợp ở ĐHQGHN”. Từ kết quả nghiên cứu đó chúng tôi đề xuất khung năng lực thích ứng của CBQL nhà trường đại học trong bối cảnh đổi mới ở Việt...... hiện toàn bộ
Analyse the social movement for education development in vietnam based on resource mobilization theory
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 34 Số 1 - 2018
Nguyen Thi Huyen Trang
This paper presents some basic content of the resource mobilization theory (RMT) and analysis of our country's social movement for education development (ED) based on this theory. In our country, resources mobilized for ED are mainly material, human and social organizations. Cultural and moral resources have not been sufficient attention. The key access mechanism are self-produce, aggregation and ...... hiện toàn bộ
Đánh giá chương trình bồi dưỡng năng lực tiếng Anh và phần mềm hỗ trợ dạy học dành cho giáo viên tiểu học và trung học cơ sở thuộc Đề án NNQG 2020
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 31 Số 1 - 2015
Nguyễn Việt Hùng
Bài báo nhằm mục đích đánh giá mức độ hài lòng của các đối tượng liên quan đối với chương trình bồi dưỡng năng lực tiếng Anh cho giáo viên (GV) tiểu học và Trung học cơ sở và hiệu quả phần mềm hỗ trợ dạy học (CTBD NLTA&PM) bằng cách khảo sát quan điểm của ba đối tượng (giáo viên, giảng viên và cán bộ quản lí tại các sở GD&ĐT) xem các đối tượng có hài lòng với chương trình bồi ...... hiện toàn bộ
The Effect of Moral Disengagement on Bystander’s Behavior in Bullying Among Middle School Students
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 37 Số 3 - 2021
Nguyen Le Que An
The aim of the current study was to examine use of moral disengagement among middle school students as bystanders to bullying, as well as the links between four domains of moral disengagement and bystander’s behaviors in bullying episode, including pro-bullying, victim-defending and passive bystanding behavior. Participants included 736 adolescents from the urban area of Hanoi (Mage = 13.69; 53.1...... hiện toàn bộ