VNU Journal of Science: Education Research
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
Vietnamese Teachers’ Attitudes Toward English as a Lingua Franca (ELF) and Classroom EFL Teaching Practices
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 38 Số 4 - 2022
This paper reports high school teachers’ attitudes toward English as a lingua franca (ELF) and their classroom EFL teaching practices in a province in Vietnam. This mixed-methods study involved 109 high school teachers from 11 high schools in answering the questionnaires, and 22 of them were invited for semi-structured interviews. The findings indicated that high school teachers had positive attit...... hiện toàn bộ
Inert Knowledge in Tertiary Teacher Training and How to Activate it
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 31 Số 4 - 2015
The progress of the education development in Vietnam is impressive as recently shown in the very successful performance of Vietnamese students of the last PISA round. On the other hand the problems are still tremendous, above all in tertiary teacher training: many colleges and pedagogic universities are under-equipped, their scientific level is poor and their ability to carry out effective reform ...... hiện toàn bộ
Design and Teaching Process of Stem Project "Smart Night-Lamp" for High School Students
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 39 Số 1 - 2022
In Vietnam general education curriculum 2018, a learning model called STEM education is being interested in and encouraged in teaching and learning. Choosing a STEM topic will engage students to explore knowledge. The topics which selected need to be linked to reality and have a direct impact on human life. In the era of industry 4.0, besides data science, machine learning, artificial ...... hiện toàn bộ
Science Competence Assessment at Middle School: Teacher's Perception and Practice
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 39 Số 2 - 2023
Science competence is one of the most vital learning outcomes of natural science subjects in general education. The research presents a guideline to develop assessment criteria/toolkits following the science competence components containing science awareness, science inquiry and scientific problem-solving. A topic titled "how to classify mixtures and separate the mixture" in natural science ...... hiện toàn bộ
Scientific Publications by Lecturers from VNU University of Education in the Period 2010-2019: A Data Analysis Approach
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 35 Số 4 - 2019
Teaching and scientific research are two main, mutually interactive tasks that help university lecturers improve their competencies and capacities to integrate into the current science trends of the country, the region and the world. By applying the data science approach, accurate assessment of the quantity, quality and the relationship among lecturers' scientific publications has been model...... hiện toàn bộ
Xây dựng xã hội học tập - một xu hướng đổi mới phát triển của giáo dục thế kỉ XXI
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 29 Số 1 - 2013
Tóm tắt: Vào những thập kỉ cuối của thế kỉ XX, cuộc cách mạng khoa học và công nghệ hiện đại đã tạo ra những tiền đề quan trọng để nền kinh tế công nghiệp trên thế giới từng bước chuyển sang nền kinh tế tri thức. Xu thế hội nhập quốc tế thông qua dòng chảy toàn cầu hóa đã lôi cuốn nhiều quốc gia vào sân chơi hợp tác và cạnh tranh sôi động. Sự bùng nổ thông tin và việc sản xuất ra những tri thức mớ...... hiện toàn bộ
Leadership, Governance, Management, Administration in Training Teachers and Education Officers
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 37 Số 3 - 2021
The objective of this paper is to review education management studies in order to test the hypotheses based on the systems approach to the leadership, management and administration of education adapting to the increasing requirements of a restructuring society. The paper uses the methodology of related literature review and scoping university textbooks on education management. The paper tends to d...... hiện toàn bộ
Một số giải pháp khắc phục lỗi chính tả của người sử dụng tiếng Việt
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 2 - 2017
Chính tả có một vai trò quan trọng trong giao tiếp. Hiện nay, có rất nhiều người mắc lỗi chính tả. Điều đó gây ra nhiều hệ lụy. Có nhiều nguyên nhân dẫn tới việc viết sai chính tả. Muốn khắc phục vấn nạn này cần tìm hiểu những nguyên nhân và có những giải pháp phù hợp. Bài báo này nghiên cứu vấn đề đó.
Foreign Lecturers Management in Higher Education Institutions: International Experiences and Suggestions
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 38 Số 3 - 2022
By reviewing previous studies on foreign lecturers and foreign lecturers management, this paper aims at exploring experiences in managing foreign lecturers from an international perspective, which can be applied to higher education institutions (HEIs) in Vietnam. These experiences are expected to attract more foreign lecturers and utilize them successfully, which in turn improves the quality of tr...... hiện toàn bộ
Tổng số: 366
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 10