VNU Journal of Science: Education Research

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
The Factors Influencing High School Student’s Mental Health: An Exploratory Research in Hanoi
VNU Journal of Science: Education Research - - 2023
Tran Thi Mai Huong, Vu Thi Thanh Mai, Nguyen Thi Thu Thao, Le Thi Vui, Pham Tien Nam, Bui Thi Phuong, Luu Nguyen Thuy Linh
An exploratory research is conducted to examine the current situation and factors related to the mental health of students. A cross-sectional study was carried out on 295 students at a high school in Hanoi in 2023. This research, which employed the Strengths and Difficulties Questionnaire 25 items toolkit with a cut-off point of 15, revealed that a significant percentage of students have general m...... hiện toàn bộ
Roles of female leaders of educational in Vietnam National University
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 4 - 2017
In order to understanding the increasing number of women leaders in Vietnamese higher education. The research was a qualitative study using a narrative inquiry research design as a means to elicit the lived experience of some respected female educational leaders. However, a higher of males leader than females still fills senior management roles in Vietnamese higher education.  This study exp...... hiện toàn bộ
The Innovation of Bachelor Geographical Pedagogical Curriculum: an Approach from Geography General Education, 2018ter 2018 in Vietnam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 37 Số 4 - 2021
Ha Van Thang
The purpose of this study is to point out the significant improvements of the Geography Education Curriculum 2018 compared to the 2006 ones in Vietnam. The research result is the analysis of Geography Education Curriculum improvements with scientific bases to explain them. To achieve this goal, theoretical research, practical experience summarization, consulting with experts to design geographic e...... hiện toàn bộ
Giải pháp nâng cao năng lực thích ứng với thay đổi của cán bộ quản lý trường đại học trong bối cảnh đổi mới giáo dục hiện nay ở Việt Nam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 33 Số 2 - 2017
Hai Dang Xuan
Trong Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội (ĐHQGHN), Nghiên cứu Giáo dục, tập 32, số 3, 2016 chúng tôi đã trình bày nội dung về “Thích ứng với thay đổi của cán bộ quản lí nhà trường đại học trong bối cảnh đổi mới GD hiện nay ở Việt Nam - Nghiên cứu trường hợp ở ĐHQGHN”. Từ kết quả nghiên cứu đó chúng tôi đề xuất khung năng lực thích ứng của CBQL nhà trường đại học trong bối cảnh đổi mới ở Việt...... hiện toàn bộ
Analyse the social movement for education development in vietnam based on resource mobilization theory
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 34 Số 1 - 2018
Nguyen Thi Huyen Trang
This paper presents some basic content of the resource mobilization theory (RMT) and analysis of our country's social movement for education development (ED) based on this theory. In our country, resources mobilized for ED are mainly material, human and social organizations. Cultural and moral resources have not been sufficient attention. The key access mechanism are self-produce, aggregation and ...... hiện toàn bộ
Đánh giá chương trình bồi dưỡng năng lực tiếng Anh và phần mềm hỗ trợ dạy học dành cho giáo viên tiểu học và trung học cơ sở thuộc Đề án NNQG 2020
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 31 Số 1 - 2015
Nguyễn Việt Hùng
Bài báo nhằm mục đích đánh giá mức độ hài lòng của các đối tượng liên quan đối với chương trình bồi dưỡng năng lực tiếng Anh cho giáo viên (GV) tiểu học và Trung học cơ sở và hiệu quả phần mềm hỗ trợ dạy học (CTBD NLTA&PM) bằng cách khảo sát quan điểm của ba đối tượng (giáo viên, giảng viên và cán bộ quản lí tại các sở GD&ĐT) xem các đối tượng có hài lòng với chương trình bồi ...... hiện toàn bộ
Nghiên cứu đề xuất áp dụng các kĩ thuật đánh giá trong lớp học cho bậc học phổ thông ở Việt Nam
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 29 Số 2 - 2013
Tóm tắt: Đánh giá trong lớp học được xem là thành tố cơ bản trong giáo dục giúp học sinh xác định được nhu cầu, nâng cao khả năng học tập; trong đó các kĩ thuật đánh giá trong lớp học được xem là công cụ, phương tiện chuyển tải nội dung đến người học trong quá trình dạy học. Việc sử dụng các kĩ thuật đánh giá sẽ góp phần kích thích năng lực sáng tạo trong dạy học và giúp người dạy tìm ra biện pháp...... hiện toàn bộ
Educational Benefits of Kahoot! in Enhancing Skills: Investigating Students’ Perspectives
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 37 Số 4 - 2021
This study focuses on exploring the contribution of Kahoot! to students’ skill enhancement. We set out to determine students’ perceived judgments on how much their skills have improved as a result of using Kahoot! inside classrooms. Deviating from several related research, we not only looked at the effects of playing Kahoot! games but also of creating Kahoot! games. Using a survey that takes Bloom...... hiện toàn bộ
Approaches to Innovative Learning Ecosystem
VNU Journal of Science: Education Research - Tập 39 Số 2 - 2023
The article presents an overview of some recent studies on the domestic and international learning ecosystem and smart learning ecosystem. There is the need to build the foundation of an innovative learning ecosystem based on association theory that is suitable for the educational environment in Vietnam. The components of the learning innovation ecosystem are created with a close relationship amon...... hiện toàn bộ
Factors Affecting The Employee Motivation at Non-Public Universities in Ho Chi Minh City
VNU Journal of Science: Education Research - - 2023
Tran Ai Cam, Nguyen Thi Ngoc Thuy
The purpose of this study was to identify factors affecting the motivation of white-collar workers at non-public universities and to propose some solutions and human management perspectives with the aim of boosting employees' work motivation, productivity, and quality. This research used a combination of qualitative and quantitative research methods. Raw data was collected through a survey of 359 ...... hiện toàn bộ
Tổng số: 366   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10