Employability Through the CurriculumTertiary Education and Management - Tập 8 - Trang 261-276 - 2002
Peter T. Knight, Mantz Yorke
Employability, it is argued, can be embedded inany academic subject in higher educationwithout compromising core academic freedoms. Astrategy for curriculum change is described,which is sensitive to both governmentalexpectations and traditional academic values –and is relatively easy to use. The strategyprovides a way of preserving legitimatediversity in response to the homogenisingtendencies of t...... hiện toàn bộ
EditorialTertiary Education and Management - Tập 9 - Trang 169-170 - 2003
Roddy Begg
EditorialTertiary Education and Management - Tập 10 - Trang 1-2 - 2004
Roddy Begg
Benchmarking in European Higher Education: A step beyond current quality modelsTertiary Education and Management - Tập 16 - Trang 243-255 - 2010
Nadine Burquel, Frans van Vught
This paper presents the findings of a two-year EU-funded project (DG Education and Culture) Benchmarking in European Higher Education, carried out from 2006 to 2008 by a consortium led by the European Centre for Strategic Management of Universities (ESMU), with the Centre for Higher Education Development, UNESCO-CEPES, and the Universidade de Aveiro. Quality assurance as currently practised may en...... hiện toàn bộ
The reform process of Portuguese higher education institutions: from collegial to managerial governanceTertiary Education and Management - - 2014
Sofia Bruckmann, Teresa Carvalho
Portuguese public higher education institutions have been undergoing a major reform process since 2007. The most noticeable changes were introduced by Law 62/2007, which gave higher education institutions the option to choose between two different institutional models (foundational and public institute), and allowed the implementation of new government and management structures. We know, from the ...... hiện toàn bộ
Giáo dục khởi nghiệp có quan trọng không? Quan điểm của sinh viên kinh doanh Dịch bởi AI Tertiary Education and Management - Tập 23 - Trang 319-333 - 2017
Dana Egerová, Ludvík Eger, Michal Mičík
Bài báo trình bày kết quả của một nghiên cứu phương pháp hỗn hợp điều tra nhận thức của sinh viên kinh doanh ở CH Séc về giáo dục khởi nghiệp và xem xét các yếu tố ảnh hưởng đến mức độ ý định trở thành doanh nhân của họ. Kết quả cho thấy rằng xuất phát từ gia đình có ảnh hưởng đáng kể đến ý định khởi nghiệp của sinh viên, và việc tham gia các khóa học định hướng khởi nghiệp có ảnh hưởng tích cực đ...... hiện toàn bộ
#giáo dục khởi nghiệp #sinh viên kinh doanh #ý định khởi nghiệp #tự tin #giáo dục đại học