Dạy học khái niệm “Hình lăng trụ đứng tam giác” (Toán 7) thông qua các tình huống dạy học nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề toán học cho học sinh
Tạp chí Giáo dục - - Trang 25-29 - 2023
Văn Lý Phan, Thị The Trịnh
The current direction of fundamental and comprehensive reform of education in our country is to strongly shift the educational process from mainly equipping knowledge to comprehensively developing the competence and qualities of learners. According to the 2018 Mathematics General Education Program, the competence to solve mathematical problems is one of the five core mathematical competencies that...... hiện toàn bộ
#Competence #solving mathematical problems #triangular prism #math 7
Nghiên cứu dự báo số lượng học sinh tốt nghiệp trung học phổ thông giai đoạn 2020-2030
Tạp chí Giáo dục - - Trang 9-13 - 2021
Thị Thanh Tùng Ngô
Quantitative forecasting methods are derived from mathematical models and are widely applied in many different industries and fields including education forecasting. Forecasting methods are constantly being updated to make forecasting more effective, and in the education industry, forecasting methods are also constantly being improved depending on the state of the data and the forecasting problem....... hiện toàn bộ
#Forecasting #forecasting education #number of students #graduating students #high school
Thực trạng và đề xuất giải pháp tăng cường giáo dục quốc phòng, an ninh trong hệ thống giáo dục quốc dân hiện nay
Tạp chí Giáo dục - Tập 23 Số đặc biệt 2 - Trang 143-147 - 2023
Trọng Sức Hà , Thanh Tuấn Phạm
National defense and security education is a very important content, a part of the national education system, which is implemented nationwide in order to achieve the goal of comprehensively educating and improving learners’ quality and competence, contributing to raising awareness and responsibility of the youth with the task of Homeland safeguarding. This study shows that the national defense and...... hiện toàn bộ
#Enhancing #education #defense #security
Thực trạng và biện pháp nâng cao chất lượng giáo dục đạo đức cách mạng cho học viên Trường Cao đẳng Cảnh sát nhân dân I trong tình hình hiện nay
Tạp chí Giáo dục - Tập 23 Số đặc biệt 2 - Trang 191-196 - 2023
Thị Minh Phương Nguyễn
Educating students on revolutionary morality is the most important and regular task of commanders and leaders at all levels in the People’s Public Security school, which is the factor that creates the “root” of students. Over the years, with the attention of the Party committees at all levels, the revolutionary moral education for students of the People’s Police College I has achieved certain achi...... hiện toàn bộ
#Morality #moral education #revolutionary morality #students #People’s Public Security
Đào tạo giáo viên Tiểu học - Tiếng Anh tại Trường Đại học Thủ đô Hà Nội: thực trạng và giải pháp
Tạp chí Giáo dục - Tập 23 Số 12 - Trang 59-64 - 2023
Diệp Ngọc Nguyễn , Phương Thanh Trần , Thị Kim Hoàn Ngô
In order to meet the demand of a high-quality labor force for primary education in Hanoi and the whole country, it is crucial to develop and implement a training program for primary school- English teachers. The article presents the results of a survey on the teachers and students participating in the primary school - English teacher training program at Hanoi Metropolitan University. The survey re...... hiện toàn bộ
#Training #Primary education-English teacher training program #teacher #students
Một số đề xuất đổi mới phương pháp dạy học tại các trường cao đẳng giáo dục nghề nghiệp trong thời kì chuyển đổi số
Tạp chí Giáo dục - - Trang 44-48 - 2021
Văn Ngọc Đồng
Chuyển đổi số đang là xu thế tất yếu của thời đại, tạo ra sự thích ứng uyển chuyển trong dạy học phù hợp với bối cảnh có nhiều sự thay đổi; trong đó, có những vấn đề liên quan tới đại dịch. Thủ tướng Chính phủ đã có những chỉ thị về chuyển đổi số với quốc gia nói chung, Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội có kế hoạch triển khai trong đào tạ...... hiện toàn bộ
#Chuyển đổi số #phương pháp dạy học #cao đẳng #giáo dục nghề nghiệp
Đề xuất mô hình tích hợp dữ liệu lịch sử toán vào dạy học môn toán ở trường phổ thông
Tạp chí Giáo dục - Tập 23 Số 09 - Trang 1-6 - 2023
Văn Hoằng Phạm , Thị Hiền Dương
The use of Mathematics History in teaching can be considered as a great step forward, helping students learn Math effectively, enriching teaching content and creating a positive and exciting learning environment. Moreover, recent studies on the history of Vietnamese mathematics and the ‘Han Nom’ math books have provided more mathematics history data in teaching Mathematics today. This study presen...... hiện toàn bộ
#Math history #data integration #math teaching #high schools
Xây dựng rubric đánh giá năng lực khoa học cho học sinh trong môn Tự nhiên và xã hội lớp 2
Tạp chí Giáo dục - Tập 23 Số 13 - Trang 23-28 - 2023
Kiều My Diệp , Minh Giang Nguyễn
Innovation in assessing the quality and capacity of students is a mandatory requirement when implementing the 2018 General Education Program. The rubric is one of the useful and highly effective tools for both regular and periodic evaluation. Specifically, a rubric is a very suitable assessment tool when teaching Nature and Society subject Grade 2 to support the assessment of students' scientific ...... hiện toàn bộ
#Assessment #scientific competencies #rubric #students #Nature and Society Grade 2
Một số biện pháp phát triển năng lực dạy học cho sinh viên sư phạm Toán thông qua học phần “Thực hành dạy học”
Tạp chí Giáo dục - Tập 23 Số 24 - Trang 19-24 - 2023
Cường Trần , Duy Hưng Bùi , Thị Hồng Phương Bùi
The issue of developing professional competence for students is a constant concern at any university. At pedagogical universities, this issue is even more urgent, especially in the context of curriculum and instruction reform. The article presents some theoretical issues about teaching competencies of mathematics teachers and develops a set of standard learning outcomes for the course of Micro-tea...... hiện toàn bộ
#Professional competence #teaching competence #math teacher #microteaching practice course
Đánh giá quá trình theo hướng phát triển năng lực vận dụng kiến thức, kĩ năng đã học của học sinh trong dạy học sinh học cấp trung học phổ thông
Tạp chí Giáo dục - Tập 23 Số 08 - Trang 23-28 - 2023
Đông Thư Trịnh , Thị Thanh Hương Lê , Văn Dũng Hà
The process of reforming general education curricula and textbooks is facing many challenges. In particular, the consistency between teaching methods and testing and assessment in the direction of developing learners' competence is always tricky as testing and evaluation is an integral part of the teaching process and a driving force to promote innovation in the teaching process. However, in pract...... hiện toàn bộ
#Assessment #formative assessment #applying learned knowledge and skills