Prevention Science
Công bố khoa học tiêu biểu
* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo
Sắp xếp:
Hiệu quả của Video Giáo dục tại Các Khoa Sản để Ngăn Ngừa Hành Vi Tự Báo Động và Dồn Nén trong Tuần Đầu Tiên Sau Sinh: Một Thử Nghiệm Ngẫu Nhiên Cụm Dịch bởi AI
Prevention Science - Tập 21 - Trang 1028-1036 - 2020
Nghiên cứu này nhằm điều tra xem việc xem một video giáo dục về tiếng khóc của trẻ sơ sinh và những nguy hiểm của hành vi lắc và dồn nén trong vòng 1 tuần sau sinh tại các khoa sản có làm giảm hành vi tự báo lắc và dồn nén hay không, tại buổi kiểm tra sức khoẻ 1 tháng. Một thử nghiệm ngẫu nhiên có kiểm soát cụm, phân tầng theo khu vực và chức năng bệnh viện, đã được thực hiện tại 45 bệnh viện/phòng khám sản khoa ở tỉnh Osaka, Nhật Bản. Trong nhóm can thiệp, các bà mẹ đã xem một video giáo dục về tiếng khóc của trẻ sơ sinh và những nguy hiểm của hành vi lắc và dồn nén trong vòng 1 tuần tuổi, trong thời gian nằm viện tại các khoa sản, mà không có sự mù mờ về phân nhóm. Nhóm kiểm soát nhận được sự chăm sóc thông thường. Tổng cộng 4722 (N = 2350 và 2372 cho nhóm can thiệp và nhóm kiểm soát, tương ứng) bà mẹ đã sinh con (những ca sinh chết lưu và tuổi thai < 22 tuần bị loại trừ) trong khoảng thời gian từ ngày 1 tháng 10 năm 2014 đến ngày 31 tháng 1 đã được tuyển chọn. Các kết quả là hành vi tự báo lắc và dồn nén, hiểu biết về tiếng khóc của trẻ sơ sinh và hành vi đối phó với tiếng khóc của trẻ sơ sinh, được đánh giá qua một bảng hỏi tại buổi kiểm tra sức khoẻ 1 tháng. Tổng cộng có 2718 (N = 1078 và 1640) đã trả lời bảng hỏi (tỷ lệ phản hồi: 58.3%), và kích thước mẫu phân tích là 2655 (N = 1058 và 1597 cho nhóm can thiệp và nhóm kiểm soát, tương ứng). Phân tích đa tầng đã được sử dụng để điều chỉnh cho sự tương quan trong cụm. Tỷ lệ xảy ra hành vi lắc đã giảm đáng kể ở nhóm can thiệp (0.19%) so với nhóm kiểm soát (1.69%). Phân tích theo ý định điều trị cho thấy sự giảm 89% trong tỷ lệ tự báo hành vi lắc (OR: 0.11, 95% CI: 0.02–0.53) do việc xem video giáo dục. Tuy nhiên, hành vi tự báo dồn nén không cho thấy sự giảm đáng kể (OR: 0.66, 95% CI: 0.27–1.60). Không có tác dụng phụ nào được báo cáo. Việc xem một video giáo dục về tiếng khóc của trẻ sơ sinh và những nguy hiểm của hành vi lắc và dồn nén trong 1 tuần sau sinh tại các khoa sản đã giảm hành vi tự báo lắc trong tháng đầu tiên sau sinh. Đăng ký Thử Nghiệm Lâm Sàng UMIN UMIN000015558.
#Video giáo dục #hành vi tự báo #trẻ sơ sinh #lắc #dồn nén
Changes in the Order of Cigarette and Marijuana Initiation and Associations with Cigarette Use, Nicotine Vaping, and Marijuana Use: U.S. 12th Grade Students, 2000–2019
Prevention Science - Tập 21 Số 7 - Trang 960-971 - 2020
Intention to Enact and Enactment of Gatekeeper Behaviors for Suicide Prevention: an Application of the Theory of Planned Behavior
Prevention Science - Tập 18 - Trang 704-715 - 2017
Gatekeeper training for suicide prevention was evaluated on a college campus to examine the impact of training on gatekeeper enactment of behaviors in support of suicide prevention and identify predictors of enactment of gatekeeper behaviors. Trained gatekeepers (N = 216) displayed greater perceived knowledge and self-efficacy for suicide prevention and reported higher rates of self-reported actual gatekeeper behaviors, including inquiring about suicidal ideation and referring for mental health treatment when they encountered someone in distress, compared to their untrained counterparts (N = 169). Consistent with the Theory of Planned Behavior, SEM results indicated that attitudes, self-efficacy, and perceived knowledge explained intentions to engage in gatekeeper behaviors, accounting for 59% of the variance in intentions to inquire about suicidal ideation and supporting the role of attitudes and perceived behavioral control in intentions to act. These intentions explained self-reported actual gatekeeper behaviors among participants who encountered someone in distress, with each one-point increase in intention associated with nearly twice the likelihood of both inquiring about suicidal ideation and referring someone for mental health care. On the other hand, self-reported situational barriers were associated with a decreased likelihood of referral behavior, indicating the role of actual behavioral control over volitional actions. Findings support the value of gatekeeper training for promoting factors that influence the likelihood of action on behalf of suicide prevention.
Trends and Opportunities for Bridging Prevention Science and US Federal Policy
Prevention Science - Tập 23 - Trang 1333-1342 - 2022
Prevention science sheds light on complex social policy problems, yet its social impact cannot reach full potential without the uptake of research evidence by policymakers. This mixed-methods study examined the US federal legislation pertaining to justice-involved youth to reveal opportunities for strengthening the use of prevention science in legislation. The results indicated that research language, particularly references to the type of study (e.g., longitudinal) or methodology (e.g., data mining), within bills predicted bill progression out of committee and enactment. Rigorous scientific methods may either lend credence to a bill during its progression in the legislative process or may be infused in language during mark-up and negotiation of bills that successfully progress in Congress. In-depth bill coding illustrated the ways that research has been used in legislation to define problems, reinforce effective practice, generate knowledge through research and evaluation, and disseminate findings. A prominent implication of these findings is that policies could be used to improve data monitoring and evaluation capacity in ways that enhance the implementation of evidence-based interventions. The comprehensive use of research in legislation increases the likelihood that policies reach their intended outcomes and benefit those they are designed to serve.
Methods for Multilevel Ordinal Data in Prevention Research
Prevention Science - Tập 16 Số 7 - Trang 997-1006 - 2015
This paper discusses statistical models for multilevel ordinal data that may be more appropriate for prevention outcomes than models that assume continuous measurement and normality. Prevention outcomes often have distributions that make them inappropriate for many popular statistical models that assume normality and are more appropriately considered ordinal outcomes. Despite this, the modeling of ordinal outcomes is often not well understood. This article discusses ways to analyze multilevel ordinal outcomes that are clustered or longitudinal, including the proportional odds regression model for ordinal outcomes, which assumes that the covariate effects are the same across the levels of the ordinal outcome. The article will cover how to test this assumption and what to do if it is violated. It will also discuss application of these models using computer software programs.
Longitudinal Relationship Between Drinking with Peers, Descriptive Norms, and Adolescent Alcohol Use
Prevention Science - Tập 15 Số 4 - Trang 497-505 - 2014
For Whom Does It Work? Subgroup Differences in the Effects of a School-Based Universal Prevention Program
Prevention Science - - 2013
This study examined subgroup differences in the effectiveness of a universal classroom-based preventive intervention. The Good Behavior Game (GBG) was delivered in Grade 1 and 2 in a randomized controlled trial including 759 students. Changes in externalizing and internalizing problems were modeled from Kindergarten through Grade 2. Unlike previous research, a person-centered approach was employed to examine critical combinations of child, peer, family, and demographic characteristics at baseline as moderators of intervention impact. Six subgroups were identified that differed both in baseline risk profiles and intervention responsiveness. The GBG prevented the development of externalizing and internalizing behavior among low-risk children, children with emotional problems, and victimized children. No positive intervention effects were found for children from dysfunctional families and children with combinations of behavioral and social risks. The study presented a novel approach to study subgroup differences in universal preventive interventions and provides first evidence that universal school-based programs may not be effective for children with more severe risks and risks at multiple levels.
Short-Term Efficacy of Click City®: Tobacco: Changing Etiological Mechanisms Related to the Onset of Tobacco Use
Prevention Science - Tập 12 - Trang 89-102 - 2011
This paper described the short-term results from an ongoing randomized controlled efficacy study of Click City®: Tobacco, a tobacco prevention program designed for 5th graders, with a booster in sixth grade. Click City®: Tobacco is an innovative school-based prevention program delivered via an intranet, a series of linked computers with a single server. The components of the program target theoretically based and empirically supported etiological mechanisms predictive of future willingness and intentions to use tobacco and initiation of tobacco use. Each component was designed to change one or more etiological mechanisms and was empirically evaluated in the laboratory prior to inclusion in the program. Short-term results from 47 elementary schools (24 schools who used Click City®: Tobacco, and 23 who continued with their usual curriculum) showed change in intentions and willingness to use tobacco from baseline to 1-week following the completion of the 5th grade sessions. The results demonstrate the short-term efficacy of this program and suggest that experimentally evaluating components prior to including them in the program contributed to the efficacy of the program. The program was most efficacious for students who were most at risk.
Assessing the Robustness of Mediation Analysis Results Using Multiverse Analysis
Prevention Science - Tập 23 - Trang 821-831 - 2021
There is an increasing awareness that replication should become common practice in empirical studies. However, study results might fail to replicate for various reasons. The robustness of published study results can be assessed using the relatively new multiverse-analysis methodology, in which the robustness of the effect estimates against data analytical decisions is assessed. However, the uptake of multiverse analysis in empirical studies remains low, which might be due to the scarcity of guidance available on performing multiverse analysis. Researchers might experience difficulties in identifying data analytical decisions and in summarizing the large number of effect estimates yielded by a multiverse analysis. These difficulties are amplified when applying multiverse analysis to assess the robustness of the effect estimates from a mediation analysis, as a mediation analysis involves more data analytical decisions than a bivariate analysis. The aim of this paper is to provide an overview and worked example of the use of multiverse analysis to assess the robustness of the effect estimates from a mediation analysis. We showed that the number of data analytical decisions in a mediation analysis is larger than in a bivariate analysis. By using a real-life data example from the Longitudinal Aging Study Amsterdam, we demonstrated the application of multiverse analysis to a mediation analysis. This included the use of specification curves to determine the impact of data analytical decisions on the magnitude and statistical significance of the direct, indirect, and total effect estimates. Although the multiverse analysis methodology is still relatively new and future research is needed to further advance this methodology, this paper shows that multiverse analysis is a useful method for the assessment of the robustness of the direct, indirect, and total effect estimates in a mediation analysis and thereby to inform replication studies.
Sử Dụng Đánh Giá Rủi Ro Để Dự Đoán Lạm Dụng Lặp Lại: Phân Tích Cây Phân Loại và Hồi Quy (CART) Dịch bởi AI
Prevention Science - Tập 9 - Trang 28-37 - 2008
Nghiên cứu đã đề xuất rằng việc lạm dụng lặp lại có thể được dự đoán tốt nhất bởi sự kết hợp của các yếu tố khác nhau giữa các gia đình. Nghiên cứu hiện tại nhằm xác định xem liệu phương pháp phân tích dựa trên mẫu có thể dự đoán tốt hơn các gia đình có nguy cơ cao về lạm dụng lặp lại so với các phương pháp hồi quy logistic hay không. Dữ liệu lưu trữ từ các cuộc điều tra đã được xác nhận trong năm 2003 đã được thu thập từ một chi nhánh của Bộ Trẻ em và Gia đình Connecticut. Có 244 gia đình có trường hợp chỉ số đã được xác nhận được theo dõi trong 18 tháng để xác định sự hiện diện của các trường hợp đã được xác nhận bổ sung trong hệ thống CPS. Phân tích Cây Phân Loại và Hồi Quy (CART) đã chỉ ra rằng việc tham gia CPS trước đó là yếu tố dự đoán tốt nhất cho việc lạm dụng lặp lại. Hơn nữa, các yếu tố rủi ro liên quan đến việc lặp lại khác nhau đối với các gia đình đã và chưa từng bị điều tra bởi CPS. Các gia đình chỉ có các cuộc điều tra CPS không được xác nhận trước đó và trẻ em không được nhìn thấy nhiều trong cộng đồng có nguy cơ cao về lặp lại. Các gia đình chưa từng có sự tham gia CPS trước đó, không tham gia tích cực vào việc lập kế hoạch trường hợp và có lịch sử bạo lực gia đình cũng có nguy cơ cao về lặp lại. Những phát hiện này cho thấy rằng phân tích dựa trên mẫu có thể là một phương pháp hữu ích để cung cấp thông tin về các yếu tố dự đoán lạm dụng lặp lại theo từng địa điểm bằng cách tạo ra các điểm quyết định rõ ràng phân định các nhóm có nguy cơ cao.
#lạm dụng; lặp lại; phân tích cây; đánh giá rủi ro; hệ thống CPS
Tổng số: 1,193
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 10