KSCE Journal of Civil Engineering

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
A Pore Size Distribution-based Microscopic Model for Evaluating the Permeability of Clay
KSCE Journal of Civil Engineering - - 2019
Qian-Feng Gao, Dan Zhao, Ling Zeng, Hui Dong
Quantitative Evaluation Index for Analysis of Assembly Effect on Shield Tunnel Segment Structures
KSCE Journal of Civil Engineering - Tập 26 Số 9 - Trang 4117-4127 - 2022
Xun Liu, Kun Feng, Chuan He, Haihua Zhang
Phương pháp dựa trên biến dạng để xác định áp lực đóng crack và khởi phát crack trong các thử nghiệm nén Dịch bởi AI
KSCE Journal of Civil Engineering - - 2019
Dahai Wang, Shaohui He, Dwayne D. Tannant
Các giai đoạn tải trước đỉnh của đá trong các thử nghiệm nén được chia thành bốn giai đoạn (tức là, đóng crack, biến dạng đàn hồi, tăng trưởng crack ổn định và tăng trưởng crack không ổn định) bằng cách xác định áp lực Đóng Crack (CC), áp lực Khởi Phát Crack (CI) và áp lực hư hại crack. Một phương pháp mới để xác định CC và CI được trình bày trong bài báo này và so sánh với các phương pháp trước đ...... hiện toàn bộ
Tăng cường cầu dầm thép bị hư hỏng bằng phương pháp hàn sửa chữa thay thế Dịch bởi AI
KSCE Journal of Civil Engineering - Tập 16 - Trang 1243-1249 - 2012
Hyun-Chan Park, Chin-Hyung Lee, Kyong-Ho Chang
Trong những năm gần đây, phương pháp hàn sửa chữa thay thế đã được đề xuất như một phương pháp sửa chữa cho các cầu thép bị hư hỏng. Đặc điểm nổi bật của phương pháp này là có thể thực hiện mà không gây ra gián đoạn giao thông. Tuy nhiên, phương pháp này chưa từng được thử nghiệm do thiếu sự chắc chắn về độ an toàn, tức là, phương pháp sửa chữa bằng hàn không thể tránh khỏi các quy trình cắt và hà...... hiện toàn bộ
D-InSAR Monitoring Method of Mining Subsidence Based on Boltzmann and Its Application in Building Mining Damage Assessment
KSCE Journal of Civil Engineering - - 2022
Lei Wang, Chaoqun Teng, Kegui Jiang, Chuang Jiang, Shuang Zhu
Experimental study on utilization of Organic Waste Ash in concrete mixtures
KSCE Journal of Civil Engineering - Tập 22 - Trang 167-173 - 2017
Amir Rahimi, Seyed Farshad Dogmechi, Mohammad Reza Daemi
In many of the third world countries, organic wastes have one of the main rations of total produced wastes, yet recycling programs are concentrated on the metal and plastic materials due to their high prices. Application of residual of the combustion of organic wastes instead of cement can lead to lower final costs, and at the same time it will reduce environmental pollution due to landfilling the...... hiện toàn bộ
Development of fatigue cracking prediction model for flexible pavements
KSCE Journal of Civil Engineering - Tập 5 - Trang 397-402 - 2001
Dong-Yeob Park, Neeraj Buch, Young-Chan Suh
Fatigue cracking is one of the major failure modes in flexible pavements. Prediction of fatigue life is commonly encountered in the mechanistic-empirical (M-E) flexible pavement design as a transfer function that relates the pavement responses to pavement performance. Thus, development of accurate fatigue cracking prediction models is an ongoing pursuit of the pavement engineering community. This ...... hiện toàn bộ
Effect of Temperature on Resistivity of CFRP Materials with Added Carbon Powder or Nano-silica
KSCE Journal of Civil Engineering - Tập 23 - Trang 1707-1716 - 2019
Dan Liu, Jie Yin, Rong-gui Liu, Shu Ping, Hui-guang Yin, Gui-hua Xie
This paper presents an experimental investigation on the effect of temperature on resistivity of Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) materials. A series of tests were conducted on three types of CFRP materials, namely pure CFRP material, CFRP with carbon powder (4% in weight) and CFRP with nano-silica (4% in weight). Test results showed that adding carbon powder into the epoxy resin decreases t...... hiện toàn bộ
A probability model for discretionary lane changes in highways
KSCE Journal of Civil Engineering - Tập 20 - Trang 2938-2946 - 2016
Jinwoo Lee, Minju Park, Hwasoo Yeo
Lane changes are made frequently on the road and are therefore an important component in analyzing traffic situations. This behavior interferes with surrounding traffic, causes negative shockwaves, and may even lead to collisions. Lane changes can be categorized into mandatory lane changes and discretionary lane changes. There are various factors influencing the decision-making involved in discret...... hiện toàn bộ
Improvements in engineering properties of soils through microbial-induced calcite precipitation
KSCE Journal of Civil Engineering - Tập 17 - Trang 718-728 - 2013
Ng Wei Soon, Lee Min Lee, Tan Chew Khun, Hii Siew Ling
Microbial-Induced Calcite Precipitation (MICP) has recently emerged as a sustainable technique for soil improvement. This paper aims to study the effectiveness of MICP in improving the shear strength and reducing the hydraulic conductivity of soils. A species of Bacillus group, B. megaterium was used to trigger the calcite precipitation. The experimental variables included soil types (tropical res...... hiện toàn bộ
Tổng số: 3,359   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10