Journal of International Business Studies

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Capabilities as a mediator linking resources and the international performance of entrepreneurial firms in an emerging economy
Journal of International Business Studies - Tập 41 - Trang 419-436 - 2009
Yuan Lu, Lianxi Zhou, Garry Bruton, Weiwen Li
This study investigates an under-researched topic: the relationships between capabilities, resources, and international performance among entrepreneurial firms in an emerging economy. We combine the resource-based view of the firm and the capability-building perspective of rent creation to shed light on the crucial role of firm-specific capabilities that transform key resources into performance outcomes. Employing a large sample of Chinese entrepreneurial firms, our investigation demonstrates that while the resources of institutional capital and managerial ties are important in the internationalization effort, their effects on international performance are channeled through each firm's adaptive capability. This adaptive capability is the firm's ability to coordinate, recombine, and allocate resources to meet the different requirements of foreign markets. Specifically, our research is able to demonstrate support for the mediating role of capabilities in the relationship between resources and international performance. The implications of these findings for theoretical development and future research are discussed.
List of Reviewers for this Special Issue
Journal of International Business Studies - - 2017
F. Brihmat-Hamadi
Người lao động Trung Quốc có tin tưởng vào các sếp người Đức của họ không? Một mô hình phát triển niềm tin liên văn hóa Dịch bởi AI
Journal of International Business Studies - - 2023
Joerg Bueechl, Markus Pudelko, Nicole Gillespie
Tóm tắt

Trong nghiên cứu định tính này dựa trên 95 cuộc phỏng vấn với những người lao động cấp dưới Trung Quốc và các sếp người Đức của họ, chúng tôi phát triển một mô hình định hướng để nâng cao hiểu biết lý thuyết về cách thức phát triển niềm tin liên văn hóa trong các mối quan hệ phân cấp là kết quả của sáu yếu tố riêng biệt: hồ sơ văn hóa của người cấp dưới (các nhà toàn cầu, những người lai, ràng buộc văn hóa), các cơ chế tâm lý hoạt động trong người đặt niềm tin (kỳ vọng vai trò và điều chỉnh văn hóa), và các các yếu tố điều tiết ngữ cảnh (ví dụ: ngữ cảnh quốc gia, thời gian sống trong văn hóa nước ngoài, và ảnh hưởng của bên thứ ba), mà cùng nhau ảnh hưởng đến các hình thức niềm tin (ví dụ: niềm tin giả định, niềm tin quan hệ) và dynamics niềm tin (ví dụ: sự tan vỡ và sửa chữa niềm tin) trong các giai đoạn quan hệ theo thời gian (liên hệ ban đầu, tiếp tục niềm tin, sự thất vọng trong niềm tin, tách biệt, và thích ứng văn hóa). Phát hiện của chúng tôi thách thức giả định rằng sự khác biệt văn hóa dẫn đến mức độ niềm tin ban đầu thấp và nhấn mạnh vai trò mạnh mẽ mà hồ sơ văn hóa của người lao động có thể có trong động lực và lộ trình của niềm tin trong các mối quan hệ phân cấp. Mô hình của chúng tôi nhấn mạnh rằng sự phát triển niềm tin liên văn hóa hoạt động như một hiện tượng đa dạng phổ quát, theo mô hình phối hợp giữa phổ quát và đặc thù trong quản lý liên văn hóa, với cả động lực phổ quát có thể tổng quát hóa về văn hóa, cũng như các biểu hiện khác biệt về văn hóa.

#niềm tin liên văn hóa #mối quan hệ phân cấp #động lực niềm tin #hồ sơ văn hóa #cơ chế tâm lý #điều tiết ngữ cảnh
Does ownership structure of emerging-market firms affect their outward FDI? The case of the Indian automotive and pharmaceutical sectors
Journal of International Business Studies - Tập 41 - Trang 437-450 - 2009
Sumon Kumar Bhaumik, Nigel Driffield, Sarmistha Pal
This paper examines the impact of ownership structures of emerging-market firms, which are shaped by local institutions, on the decision of these firms to undertake outward FDI. Our results suggest that family firms and firms with concentrated ownerships (both ubiquitous in emerging markets) are less likely to invest overseas, and that strategic equity holding by foreign investors facilitates outward FDI. We conclude that organisational forms such as family firms, which are optimal outcomes of institutions prevailing in emerging markets, may be suboptimal in a changing business environment in which outward FDI is necessary for access to resources and markets.
A microfoundations approach to transnational capabilities: The role of knowledge search in an ever-changing world
Journal of International Business Studies - - 2014
Shad Morris, Ryan Hammond, Scott Snell
Scholars seeking to understand the origin of dynamic capabilities have struggled to articulate specific capabilities and locate their source of variation within the firm. We propose that the transnational imperative and a microfoundations approach to knowledge search can help to develop this topic. Adopting an engaged scholarship approach, hypotheses are tested in a global consulting company. Counter to traditional capabilities arguments, we find that drawing from globally dispersed colleagues will more strongly impact local responsiveness than drawing from locals outside the company – though both may still be needed. Efficiency increases when teams draw upon codified knowledge but decreases when they draw upon embedded tacit knowledge. Finally, through continual learning teams can change and re-direct the composition of their responsiveness and efficiency activities in ways sensitive to an ever-changing world.
The Impact of Government Policies on Foreign Direct Investment: The Canadian Experience
Journal of International Business Studies - Tập 30 - Trang 513-532 - 1999
Steven Globerman, Daniel M. Shapiro
The purpose of this paper is to identify, using the framework of a statistical model, the extent to which policy changes in Canada specifically directed toward inward foreign direct investment (FDI) have influenced both capital outflows to Canada and capital outflows from Canada. The paper adds to the literature concerned with how public policies targeted specifically at FDI have altered capital inflows, and uniquely links such policies to outward direct investment (ODI). We examine specifically the effects of major policy changes toward FDI implemented by the Canadian government over the period 1950-1995. In Canada's case, free-trade agreements (FTA and NAFTA) appear to have significantly increased levels of inward and outward foreign direct investment; however, Canada's attempt to screen FDI via the Foreign Investment Review Agency (FIRA) had no significant effects on either FDI or ODI.
Beyond Gaussian averages: redirecting international business and management research toward extreme events and power laws
Journal of International Business Studies - Tập 38 - Trang 1212-1230 - 2007
Pierpaolo Andriani, Bill McKelvey
Practicing managers live in a world of ‘extremes’, but international business and management research is based on Gaussian statistics that rule out such extremes. On occasion, positive feedback processes among interactive data points cause extreme events characterized by power laws. They seem ubiquitous; we list 80 kinds of them – half each among natural and social phenomena. We use imposed tension and Per Bak's ‘self-organized criticality’ to argue that Pareto-based science and statistics (based on interdependence, positive feedback, scalability, (nearly) infinite variance, and emphasizing extremes) should parallel the traditional dominance of Gaussian statistics (based on independent data points, finite variance and emphasizing averages). We question quantitative journal publications depending on Gaussian statistics. The cost is inaccurate science and irrelevance to practitioners. In conclusion, no statistical findings should be accepted into business studies if they gain significance via some assumption device by which extreme events and (nearly) infinite variance are ignored. Accordingly, we suggest redirecting international business studies, and management research in general.
Navigating identity duality in multinational subsidiaries: A paradox lens on identity claims at Hindustan Unilever 1959–2015
Journal of International Business Studies - Tập 48 - Trang 664-692 - 2017
Anirvan Pant, J Ramachandran
Multinational subsidiaries do not merely seek legitimacy within their dual institutional contexts; they also strive to articulate an organizational identity by drawing on institutional resources embedded in these dual contexts. We draw attention to the subsidiary’s identity duality and conceptualize it as a paradox, i.e., as the juxtaposition of the contradictory, interdependent, and persistent characteristics of the ‘global’ and the ‘local’ in the subsidiary’s identity. Using 57 years of archival data from Hindustan Unilever, the Indian subsidiary of Anglo-Dutch multinational Unilever, we observe changing patterns in the articulation of identity claims by subsidiary leaders and develop a process model of how subsidiaries navigate identity duality over time. We find that subsidiary leaders may use two modes of organizational identity work for this purpose – logic ordering (the articulation of identity claims that respond to contradictory institutional demands by privileging one and subordinating the other) and logic bridging (the articulation of identity claims that respond to contradictory institutional demands by effecting a Janusian integration of the said demands). Over time, and employing these modes of identity work, leaders at Hindustan Unilever sustained a dynamic balance between the dual cores of the subsidiary’s espoused identity.
Những Nhận Thức Quốc Tế về Rào Cản Chi Phí Đối với Việc Công Bố Thông Tin Tự Nguyện: Một Nghiên Cứu So Sánh Giữa Các Tập Đoàn Đa Quốc Gia Vương Quốc Anh và Hoa Kỳ Dịch bởi AI
Journal of International Business Studies - Tập 21 - Trang 597-622 - 1990
Sidney J. Gray, Lee H. Radebaugh, Clare B. Roberts
Mục đích chính của bài báo này là xem xét các rào cản chi phí đối với việc công bố thông tin tự nguyện trong một nghiên cứu so sánh giữa các nhận thức của các giám đốc tài chính tại các tập đoàn đa quốc gia ở Vương Quốc Anh và Hoa Kỳ. Nghiên cứu xem xét các chi phí hoặc lợi ích ròng được cảm nhận khi công bố thông tin tự nguyện, các loại chi phí liên quan, và tầm quan trọng của các rào cản chi phí liên quan đến các mục công bố cụ thể. Kết quả cho thấy, mặc dù có sự đồng thuận đáng kể về các rào cản chi phí chính và các mục cụ thể dẫn đến những chi phí ròng lớn, nhưng vẫn có sự khác biệt rõ rệt trong cảm nhận của các giám đốc tài chính ở Vương Quốc Anh và Hoa Kỳ về tầm quan trọng tổng thể của các phản ứng đối với vấn đề các rào cản chi phí đối với việc công bố thông tin tự nguyện.
#công bố thông tin tự nguyện #rào cản chi phí #giám đốc tài chính #tập đoàn đa quốc gia #so sánh quốc tế
A Model of Advertising Standardization in Multinational Corporations
Journal of International Business Studies - Tập 32 - Trang 249-266 - 2001
Michel Laroche, V. H. Kirpalani, Frank Pons, Lianxi Zhou
Although there have been several studies concerning the issue of advertising standardization, few authors have proposed an integrated model of the determinants of advertising standardization Even if the extent of control of Multinational Corporations (MNC) over their subsidiaries is often cited as a key element in the determination of the level of advertising standardization adopted by the MNCs, there is no consistent view concerning the role of this variable. This paper attempts to clarify these points by proposing, at the MNC level, a measurement model and a structural model for the determinants of the degree of advertising standardization. In this model, the mediation effect of the MNC's degree of control over the subsidiary is tested and validated. In addition, the measurement instruments used for the determinants are confirmed.
Tổng số: 2,117   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10