Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Dịch tễ học và Tác động của Lo âu và Trầm cảm Được Chẩn đoán bởi Nhà Cung Cấp Dịch Vụ Y Tế ở Trẻ Em tại Hoa Kỳ Dịch bởi AI
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 39 Số 5 - Trang 395-403 - 2018
Rebecca H. Bitsko, Joseph R. Holbrook, Reem M. Ghandour, Stephen J. Blumberg, Susanna N. Visser, Ruth Perou, John T. Walkup
Mục tiêu:

Nghiên cứu này ghi nhận tỷ lệ và tác động của lo âu và trầm cảm ở trẻ em Mỹ dựa trên báo cáo của cha mẹ về chẩn đoán của nhà cung cấp dịch vụ y tế.

Phương pháp:

Dữ liệu từ Khảo sát Quốc gia về Sức khỏe Trẻ em giai đoạn 2003, 2007 và 2011–2012 đã được phân tích để ước tính tỷ lệ lo âu hoặc trầm cảm ở trẻ em từ 6 đến 17 tuổi. Các ước tính dựa trên báo cáo của cha mẹ về việc họ được nhà cung cấp dịch vụ y tế thông báo rằng con họ đã bị tình trạng cụ thể này. Các đặc điểm xã hội-dân số, sự đồng xuất hiện của các tình trạng khác, sử dụng dịch vụ y tế, các chỉ số liên quan đến trường học, và sự căng thẳng trong nuôi dạy con cái được ước tính dựa trên dữ liệu từ 2011–2012.

Kết quả:

Dựa trên báo cáo của cha mẹ, tỷ lệ chẩn đoán lo âu hoặc trầm cảm trong suốt đời ở trẻ em từ 6 đến 17 tuổi đã tăng từ 5.4% vào năm 2003 lên 8.4% vào năm 2011–2012. Tỷ lệ lo âu hoặc trầm cảm hiện tại tăng từ 4.7% vào năm 2007 lên 5.3% vào năm 2011–2012; lo âu hiện tại đã tăng đáng kể, trong khi trầm cảm hiện tại không có sự thay đổi. Lo âu và trầm cảm có liên quan đến nguy cơ tăng cao về các tình trạng đồng xuất hiện, sử dụng dịch vụ y tế, các vấn đề tại trường học và những bậc phụ huynh có mức độ căng thẳng cao trong việc nuôi dạy con cái. Trẻ em có lo âu hoặc trầm cảm với sự phối hợp chăm sóc hiệu quả hoặc có nhà y tế sẽ ít có khả năng gặp phải nhu cầu chăm sóc sức khỏe chưa được đáp ứng hoặc có phụ huynh có mức độ căng thẳng cao trong việc nuôi dạy con cái.

#lo âu #trầm cảm #trẻ em #chẩn đoán #dịch vụ y tế
Family and Parental Functioning in Cystic Fibrosis
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 17 Số 1 - Trang 48-55 - 1996
Carolyn E. Ievers‐Landis, Dennis Drotar
Implications of Attachment Theory and Research for Developmental-Behavioral Pediatrics
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 24 Số 5 - Trang 364-379 - 2003
Elizabeth A. Carlson, Megan C. Sampson, L. Alan Sroufe
Depressive Symptoms in Mothers of Prematurely Born Infants
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 28 Số 1 - Trang 36-44 - 2007
Margaret Shandor Miles, Diane Holditch‐Davis, Todd A. Schwartz, Mark S. Scher
Pediatricians' Role in Providing Mental Health Care for Children and Adolescents: Do Pediatricians and Child and Adolescent Psychiatrists Agree?
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 29 Số 4 - Trang 262-269 - 2008
Amy M. Heneghan, Andrew S. Garner, Amy Storfer‐Isser, Karl Kortepeter, Ruth E. K. Stein, Sarah McCue Horwitz
Patterns of Distress in African-American Mothers of Preterm Infants
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 30 Số 3 - Trang 193-205 - 2009
Diane Holditch‐Davis, Margaret Shandor Miles, Mark A. Weaver, Beth Black, Linda S. Beeber, Suzanne M. Thoyre, Stephen C. Engelke
Signs of Airway Obstruction During Sleep and Behavioral, Developmental, and Academic Problems
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 4 Số 2 - Trang 119-121 - 1983
Marc Weissbluth, Alan T. Davis, John R. Poncher, Janice L. Reiff
A National Profile of Tourette Syndrome, 2011–2012
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 35 Số 5 - Trang 317-322 - 2014
Rebecca H. Bitsko, Joseph R. Holbrook, Susanna N. Visser, Jonathan W. Mink, Samuel H. Zinner, Reem M. Ghandour, Stephen J. Blumberg
More than Mental Health: Parent Physical Health and Early Childhood Behavior Problems
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 41 Số 4 - Trang 265-271 - 2020
Katrina M. Poppert Cordts, Anna C. Wilson, Andrew R. Riley
ABSTRACT: Objective:

Caring for young children is a physically demanding task, and some evidence suggests parental physical limitations may impact the parent-child relationship and child behavioral development, but research examining this dynamic is nascent.

Methods:

This study aims to explicate the role of general parent physical health problems in child disruptive behavior outcomes. A model that included physical and mental health, parenting style and self-efficacy, and child behavior symptom ratings was derived. The tenability of the model was assessed using Pearson's correlations, followed by structural equation modeling using data from 375 parents with a child between 18 months and 5 years.

Results:

After several modifications to the initial model, findings revealed that higher levels of parent self-reported physical and mental health concerns indirectly influence child behavior symptoms through different pathways. Impaired parent physical health was associated with poorer parental self-efficacy and more disruptive child behavior, whereas increased parent mental health concerns were associated with a more negative parenting style and lower self-efficacy, which was related to more child behavior symptoms.

Conclusion:

Findings elucidate the need for increased awareness and screening of parent physical health limitations in pediatric primary care. Furthermore, appropriate interventions among parents with physical health problems may target different aspects of parenting than routinely discussed.

Factors that Predict which Preterm Infants Benefit Most from Massage Therapy
Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics - Tập 14 Số 3 - Trang 176???180 - 1993
Frank Scafidi, Tiffany Field, Saul M. Schanberg
Tổng số: 31   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4