Cuộc hội thoại và lý thuyết về tâm trí: Trẻ em có nói để đạt được sự hiểu biết xã hội-cognitiver hay không? Dịch bởi AI British Journal of Developmental Psychology - Tập 24 Số 1 - Trang 7-37 - 2006
Marc de Rosnay, Claire Hughes
Bài báo này trình bày một đánh giá có chọn lọc về tài liệu liên quan đến ảnh hưởng của môi trường trò chuyện và tương tác của trẻ nhỏ đối với sự hiểu biết tâm lý về con người. Hai mục đích của chúng tôi là tiết lộ một số sự đồng thuận về trạng thái kiến thức hiện tại và thúc đẩy một cách tiếp cận có hệ thống cho các nghiên cứu trong tương lai. Các phần ban đầu làm rõ khái niệm ... hiện toàn bộ
Trẻ em mắc chứng tự kỷ có phải mù trước ý nghĩa tâm lý học của ánh mắt? Dịch bởi AI British Journal of Developmental Psychology - Tập 13 Số 4 - Trang 379-398 - 1995
Simon Baron‐Cohen, Ruth Campbell, Annette Karmiloff‐Smith, Julia D. Grant, Juliet V. Walker
Các nghiên cứu trước đây cho thấy rằng trẻ em mắc chứng tự kỷ thể hiện những bất thường trong việc sử dụng ánh nhìn. Chúng cũng gặp khó khăn trong việc hiểu các trạng thái tinh thần. Bài báo này khám phá xem liệu hai bất thường này có mối liên hệ với nhau hay không. Chúng tôi báo cáo bốn thí nghiệm thử nghiệm xem liệu trẻ em bình thường có 'đọc' được mắt, đặc biệt là hướng nhìn, như một dấ...... hiện toàn bộ
#trẻ em #tự kỷ #ánh nhìn #trạng thái tâm lý #khuyết tật tâm thần
Toán học trên đường phố và trong trường học Dịch bởi AI British Journal of Developmental Psychology - Tập 3 Số 1 - Trang 21-29 - 1985
Terezinha Nunes Carraher, David W. Carraher, Analúcia D. Schliemann
Phân tích về việc sử dụng toán học hàng ngày của những người trẻ tuổi đang làm việc trong các giao dịch thương mại ở Recife, Brazil cho thấy những chiến lược tính toán khác biệt so với những gì được dạy ở trường. Hiệu suất trong các bài toán toán học được tích hợp trong các bối cảnh thực tế vượt trội hơn so với các bài toán từ trường và các bài toán tính toán không có bối cảnh, mặc dù chún...... hiện toàn bộ
Children's evaluations of ambiguous provocation by relationally aggressive, physically aggressive and prosocial peersBritish Journal of Developmental Psychology - Tập 24 Số 4 - Trang 701-708 - 2006
Sara E. Goldstein, Marie S. Tisak, Anna Persson, Paul Boxer
The present study assessed children's evaluations of hypothetical peer provocation. Participants (N = 75, ages 8–11) were presented with hypothetical vignettes depicting relationally aggressive, physically aggressive and prosocial peers engaging in provocative behaviours directed at the participant, including (a) relational (not receiving a party invitation); (b)...... hiện toàn bộ
Drawing to differentiate: Flexibility in young children's human figure drawingsBritish Journal of Developmental Psychology - Tập 10 Số 1 - Trang 25-33 - 1992
Ruth Sitton, Paul Light
This paper reports a study concerned with (a) how children's ability to differentiate between men, women, boys and girls in their drawings changes between 4 and 6 years of age, and (b) how the introduction of a communicative context for drawing affects such differentiation. Data collected from 72 Israeli children revealed increasing differentiation between human figures across the age rang...... hiện toàn bộ
Context dependency in parental speechBritish Journal of Developmental Psychology - Tập 16 Số 3 - Trang 365-373 - 1998
Nadja Reissland
Twelve children, six girls and six boys, were videotaped at two ages: first at a mean age of 11:16 months, second at a mean age of 15:16 months, with a parent in their home while having a meal with a spoon (non‐play situation) and feeding a doll with a spoon (play situation). It was found that parents reliably differentiated between play and non‐play situations by using interaction and ins...... hiện toàn bộ
Skilled and less skilled comprehenders: French children's processing of anaphoric devices in written textsBritish Journal of Developmental Psychology - Tập 15 Số 3 - Trang 291-309 - 1997
Marie‐France Ehrlich, Martine Rémond
This experiment investigated the processing of anaphoric devices in French 9‐year‐old skilled and less skilled comprehenders, matched in decoding and vocabulary skills. It was designed to study whether the differences observed between skilled and less skilled comprehenders could be attributed to a specific deficit in processing anaphors or to a more basic deficit. Children were asked to id...... hiện toàn bộ
Listening comprehension in preschoolers: The role of memoryBritish Journal of Developmental Psychology - Tập 27 Số 4 - Trang 935-951 - 2009
Elena Florit, Maja Roch, Gianmarco Altoè, Maria Chiara Levorato
The current study analyzed the relationship between text comprehension and memory skills in preschoolers. We were interested in verifying the hypothesis that memory is a specific contributor to listening comprehension in preschool children after controlling for verbal abilities. We were also interested in analyzing the developmental path of the relationship between memory skills and listen...... hiện toàn bộ