Asia Pacific Education Review

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Chinese education policy in the context of decentralization and marketization: evolution and implications
Asia Pacific Education Review - Tập 8 - Trang 142-157 - 2007
Kinglun Ngok
Education policy has been undergoing great transformation in China since the initiation of economic reforms and the open-door policy in the late 1970s. These market-oriented reforms and the pursuit of rapid economic growth in a globalized economy have significantly impacted China’s education policy and development. In line with the development of the market-oriented economy and its increasing inte...... hiện toàn bộ
Mathematics learning as embodied making: primary students’ investigation of 3D geometry with handheld 3D printing technology
Asia Pacific Education Review - Tập 23 Số 2 - Trang 311-323 - 2022
Oi-Lam Ng, Huiyan Ye
Promoting scientific understanding through electronic discourse
Asia Pacific Education Review - Tập 2 - Trang 32-43 - 2001
Soo-Young Lee, Nancy Butler Songer
This paper illustrates the on-going efforts of an innovative science program called “Kids as Global Scientists” to take full advantage of Internet technology for better learning and teaching. We analyzed electronic communication between students and scientists on the Message Board and the development of students’ scientific understanding through electronic communications. Our research shows that t...... hiện toàn bộ
Linking empowering leadership to innovative behavior in professional learning communities: the role of psychological empowerment and team psychological safety
Asia Pacific Education Review - Tập 20 - Trang 657-671 - 2019
Jinjie Zhu, Jihai Yao, Lili Zhang
This study investigates the mediating role of teachers’ psychological empowerment and the moderating role of team psychological safety in the relationship between empowering leadership and teachers’ innovative behavior in teaching and research groups (TR groups) as professional learning communities. In total, 507 teachers from 114 TR groups in China participated in this study. The multilevel model...... hiện toàn bộ
A cross-national analysis of the student- and school-level factors affecting the demand for private tutoring
Asia Pacific Education Review - - 2013
Kyoung-oh Song, Hyun-Jeong Park, Kyong-Ah Sang
Curriculum Development Program in a privately-managed public preschool in Taiwan: overcoming difficulties and establishing a process pattern
Asia Pacific Education Review - Tập 17 - Trang 267-278 - 2016
Chia-Fen Lin
Preschool curriculum reform is currently underway in Taiwan. Privately-managed public preschools (PMPPs) currently play the role of bellwethers because they stand halfway between public and private preschools, and serve as testing grounds for curriculum reforms promoted by the government. This study originated from Curriculum Development Program (CDP) which is one of Taiwan government’s policies t...... hiện toàn bộ
Các chiến lược giáo dục cho chính thống phát triển mới Dịch bởi AI
Asia Pacific Education Review - Tập 4 - Trang 1-10 - 2003
Don Adams
Trong những năm đầu của thế kỷ 21, có vẻ như một mô hình phát triển mới đã xuất hiện với sự hỗ trợ của các nhóm viện trợ đa phương như Nhóm Liên Hợp Quốc, Ngân hàng Thế giới, Ngân hàng Phát triển Châu Á và nhiều tổ chức phi chính phủ khác. Bài báo này sẽ: (a) phác thảo ngắn gọn sự xuất hiện của các khái niệm chính và các hành động được đề xuất tạo thành mô hình mới cho sự phát triển; (b) phân tích...... hiện toàn bộ
#mô hình phát triển #giáo dục #cải cách giáo dục #viện trợ đa phương
A new approach to test score equating using item response theory with fixed C-parameters
Asia Pacific Education Review - Tập 9 - Trang 248-261 - 2008
Guemin Lee, Anne R. Fitzpatrick
Because parameter estimates from different calibration runs under the IRT model are linearly related, a linear equation can convert IRT parameter estimates onto another scale metric without changing the probability of a correct response (Kolen & Brennan, 1995, 2004). This study was designed to explore a new approach to finding a linear equation by fixing C-parameters for anchor items in IRT equati...... hiện toàn bộ
A case of korean higher education reform: The brain korea 21 project
Asia Pacific Education Review - Tập 2 - Trang 96-105 - 2001
Mugyeong Moon, Ki-Seok Kim
The purpose of this paper is to examine current status, issues, and visions of higher education reform in Korea by focusing on ‘Brain Korea 21’ (BK21). ‘Brain Korea 21’ (BK21), is a major higher education reform project initiated by the South Korean government to prepare Korean human resources for the 21st century. ‘Brain Korea 21’ (BK21) aims at fostering world-class graduate schools and high qua...... hiện toàn bộ
Các hiệu ứng ức chế của chiến lược đối phó đối với khả năng phục hồi Dịch bởi AI
Asia Pacific Education Review - Tập 15 - Trang 537-545 - 2014
Jae ho Yoon, Ji hae Lee, Chae Yeon Lee, Minhee Cho, Sang Min Lee
Nghiên cứu hiện tại nhằm chứng minh một hiệu ứng ức chế đáng kể giữa các chiến lược đối phó và khả năng phục hồi. Hai mẫu khác nhau đã được sử dụng để tái hiện hiệu ứng ức chế. Người tham gia trong ví dụ đầu tiên là 391 thanh thiếu niên (học sinh trung học) ở Hàn Quốc, và người tham gia trong ví dụ thứ hai là 282 người lớn tuổi (sinh viên đại học) ở Hàn Quốc. Cả hai mẫu đều hoàn thành các công cụ ...... hiện toàn bộ
#chiến lược đối phó #khả năng phục hồi #hiệu ứng ức chế #mô hình phương trình cấu trúc
Tổng số: 792   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10