Administrative Science Quarterly

Công bố khoa học tiêu biểu

* Dữ liệu chỉ mang tính chất tham khảo

Sắp xếp:  
Managing Garbage Can Hierarchies
Administrative Science Quarterly - Tập 25 Số 4 - Trang 583 - 1980
John F. Padgett
A Prescriptive Contingency View of Organizational Decision Making
Administrative Science Quarterly - Tập 29 Số 2 - Trang 192 - 1984
Anna Grandori
The Danger of Disappearing Postdecision Surprise: Comment on Harrison and March, "Decision Making and Postdecision Surprises"
Administrative Science Quarterly - Tập 29 Số 3 - Trang 410 - 1984
Bernard Goitein
Psychological and Traditional Determinants of Structure
Administrative Science Quarterly - Tập 31 Số 4 - Trang 539 - 1986
Danny Miller, Cornelia Dröge
Organization Context and Structure: An Abbreviated Replication
Administrative Science Quarterly - Tập 15 Số 3 - Trang 318 - 1970
James Inkson, D. S. Pugh, David J. Hickson
Mass Output Orientation of Operations Technology and Organizational Structure
Administrative Science Quarterly - Tập 19 Số 1 - Trang 74 - 1974
Pradip N. Khandwalla
The Strength of Corporate Culture and the Reliability of Firm Performance
Administrative Science Quarterly - Tập 47 Số 1 - Trang 70-91 - 2002
Jesper B. Sørensen

Prevailing research claims that strong corporate cultures improve firm performance by facilitating internal behavioral consistency. This paper addresses an unexamined implication of this argument by analyzing the effect of strong corporate cultures on the variability of firm performance. This relationship depends on how strong cultures affect organizational learning in response to internal and external change. I hypothesize that strong-culture firms excel at incremental change but encounter difficulties in more volatile environments. Results of analyses of a sample of firms from a broad variety of industries show that in relatively stable environments, strong-culture firms have more reliable (less variable) performance. In volatile environments, however, the reliability benefits of strong cultures disappear.

An toàn tâm lý và hành vi học hỏi trong các nhóm làm việc Dịch bởi AI
Administrative Science Quarterly - Tập 44 Số 2 - Trang 350-383 - 1999
Amy C. Edmondson

Bài báo này trình bày một mô hình học hỏi nhóm và thử nghiệm mô hình này trong một nghiên cứu thực địa đa phương pháp. Nó giới thiệu khái niệm an toàn tâm lý nhóm - một niềm tin chung giữa các thành viên trong nhóm rằng nhóm là an toàn cho việc mạo hiểm trong quan hệ cá nhân - và mô hình hóa tác động của an toàn tâm lý nhóm và hiệu quả nhóm đối với học hỏi và hiệu suất trong các nhóm làm việc tổ chức. Kết quả từ một nghiên cứu về 51 nhóm làm việc trong một công ty sản xuất, đo lường các biến số antecedentes, quy trình và kết quả, cho thấy rằng an toàn tâm lý nhóm có liên quan đến hành vi học hỏi, nhưng hiệu quả nhóm thì không, khi kiểm soát cho an toàn tâm lý nhóm. Như đã dự đoán, hành vi học hỏi đóng vai trò trung gian giữa an toàn tâm lý nhóm và hiệu suất nhóm. Kết quả hỗ trợ một góc nhìn tích hợp, trong đó cả cấu trúc nhóm, như hỗ trợ ngữ cảnh và huấn luyện lãnh đạo nhóm, cùng với những niềm tin chung hình thành kết quả của nhóm.

#An toàn tâm lý #hành vi học hỏi #hiệu suất nhóm #nghiên cứu thực địa #động lực nhóm
Representing and Testing Organizational Theories: A Holistic Construal
Administrative Science Quarterly - Tập 27 Số 3 - Trang 459 - 1982
Richard P. Bagozzi, Lynn W. Phillips
The Art of Continuous Change: Linking Complexity Theory and Time-Paced Evolution in Relentlessly Shifting Organizations
Administrative Science Quarterly - Tập 42 Số 1 - Trang 1 - 1997
Shona L. Brown, Kathleen M. Eisenhardt
Tổng số: 142   
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10