Những nhận thức của phụ huynh và giáo viên/giám đốc về việc trở lại giáo dục chăm sóc trẻ em trong thời gian đại dịch COVID-19

Meg Bruening1, Camila Nadalet2, Nathan Ashok2, Bin Suh3, Rebecca E. Lee2
1Department of Nutritional Sciences, College of Health and Human Development, The Pennsylvania State University, Chandlee Building, University Park, PA, 16803, USA
2Center for Health Promotion and Disease Prevention, Edson College of Nursing and Health Innovation, Arizona State University, 500 N 3rd Street, Phoenix, AZ, 85004, USA
3Bureau of Assessment and Evaluation, Arizona Department of Health Services, 150 N 18Th Ave, Phoenix, AZ, 85007, USA

Tóm tắt

Tóm tắt Đề cương Các cơ sở Giáo Dục và Chăm Sóc Sớm (ECE) là những trung tâm thiết yếu cho sự phát triển học tập về xã hội, cảm xúc và thể chất của trẻ em mầm non (từ 3–5 tuổi). Đại dịch COVID-19 đã ảnh hưởng đến việc tuyển sinh và tham gia vào ECE; tính đến tháng 6 năm 2022, trẻ em mầm non tại Hoa Kỳ không đủ điều kiện để tiêm vaccine COVID-19. Việc xác định những nhận thức của giáo viên/giám đốc và phụ huynh là rất quan trọng để cải thiện nỗ lực trở lại trường một cách an toàn. Phương pháp Các nhóm thảo luận (n = 7; 22 người tham gia) đã được tiến hành với các giáo viên/giám đốc ECE trên toàn tiểu bang Arizona để khảo sát những nhận thức về xét nghiệm COVID-19 cho gia đình và nhân viên tại các địa điểm ECE, cũng như các chiến lược giảm thiểu COVID-19 hiện tại và có thể trong mùa hè 2021. Các phụ huynh có con nhỏ từ những gia đình chưa được phục vụ tại Phoenix (n = 41) đã hoàn thành một cuộc khảo sát ngắn gọn về những nhận thức của họ về lợi ích của ECE đối với họ và con cái, ý kiến về các chiến lược giảm thiểu COVID-19, và thời điểm an toàn để trở lại trường trong mùa xuân 2021. Các nhóm thảo luận đã được chuyển ngữ và phân tích để tìm ra các chủ đề thông qua việc so sánh liên tục. Kết quả Có 4 chủ đề từ các nhóm thảo luận: 1) các nhận thức về xét nghiệm COVID-19 dựa trên nước bọt, 2) các chiến lược logistics cho việc xét nghiệm COVID-19 tại các địa điểm ECE; 3) những thành công và thách thức với các chiến lược giảm thiểu COVID-19 hiện tại; 4) những ý tưởng để hỗ trợ cải thiện việc giảm thiểu COVID-19, bao gồm cả việc làm vườn ngoài trời. Các phụ huynh đánh giá rằng sự yên tâm về giáo dục của trẻ là lợi ích quan trọng nhất cho họ khi tham gia ECE trực tiếp (74.6%), và sự phát triển xã hội của trẻ em là lợi ích quan trọng nhất cho con cái họ (54.4%). Hơn 40% phụ huynh cho biết họ không cảm thấy an toàn để cho trẻ quay lại trường cho đến năm 2022. Kết luận COVID-19 vẫn tiếp tục ảnh hưởng đến sự tham gia tại các địa điểm ECE, mặc dù phụ huynh báo cáo những lợi ích chính của việc tham gia các địa điểm ECE. Các giáo viên/giám đốc đã hỗ trợ các chiến lược giảm thiểu COVID-19 bao gồm xét nghiệm dựa trên nước bọt và giáo dục về làm vườn để cải thiện sự trở lại an toàn trường học.

Từ khóa


Tài liệu tham khảo

Delahoy MJ, Ujamaa D, Whitaker M, O’Halloran A, Anglin O, Burns E, et al. Hospitalizations associated with COVID-19 among children and adolescents — COVID-NET, 14 states, March 1, 2020–August 14, 2021. MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2021;70(36):1255–60.

White A. Addressing racial and ethnic disparities in COVID-19 among school-aged children: are we doing enough? Prev Chronic Dis. 2021;18:E55.

Tai DBG, Sia IG, Doubeni CA, Wieland ML. Disproportionate impact of COVID-19 on racial and ethnic minority groups in the United States: a 2021 update J Racial Ethn Health Disparities 2022;9(6):2334–2339.

National Center for Education Statistics. Early Childhood Program Participation Survey of the 2016 National Household Education Surveys Program 2016: U.S. Department of Education; 2016 [Available from: https://nces.ed.gov/nhes/tables/ECPP_HoursPerWeek_Care.asp.

Phillips DA, Lipsey MW, Dodge KA, Haskins R, Bassok D, Burchinal MR, et al. Puzzling it out: The current state of scientific knowledge on pre-kindergarten effects. Washington, DC: Brookings Institution; 2017. Available from: https://www.brookings.edu/research/puzzling-it-out-the-current-state-of-scientific-knowledge-on-pre-kindergarten-effects/.

Ford TG, Kwon K-A, Tsotsoros JD. Early childhood distance learning in the U.S. during the COVID pandemic: challenges and opportunities. Child Youth Serv Rev. 2021;131:106297.

Dunton GF, Do B, Wang SD. Early effects of the COVID-19 pandemic on physical activity and sedentary behavior in children living in the U.S. BMC Public Health. 2020;20(1):1351.

Hammons AJ, Villegas E, Robart R. “It’s been negative for us just all the way across the board”: focus group study exploring parent perceptions of child screen time during the COVID-19 pandemic. JMIR Pediatr Parent. 2021;4(2): e29411.

Xiang M, Zhang Z, Kuwahara K. Impact of COVID-19 pandemic on children and adolescents’ lifestyle behavior larger than expected. Prog Cardiovasc Dis. 2020;63(4):531–2.

Bates LC, Zieff G, Stanford K, Moore JB, Kerr ZY, Hanson ED, et al. COVID-19 Impact on behaviors across the 24-hour day in children and adolescents: physical activity, sedentary behavior, and sleep. Children (Basel). 2020;7(9):138.

Robinson E, Boyland E, Chisholm A, Harrold J, Maloney NG, Marty L, et al. Obesity, eating behavior and physical activity during COVID-19 lockdown: a study of UK adults. Appetite. 2021;156: 104853.

Ashby NJS. The impact of the COVID-19 pandemic on unhealthy eating in populations with obesity. Obesity (Silver Spring). 2020;28(10):1802–5.

Paul LA, Daneman N, Schwartz KL, Science M, Brown KA, Whelan M, et al. Association of age and pediatric household transmission of SARS-CoV-2 infection. JAMA Pediatr. 2021;175(11):1151–8.

National Centre for Immunisation Research and Surveillance. COVID-19 Delta variant in schools and early childhood education and care services in NSW, Australia: 16 June to 31 July 2021 2021 [Available from: https://www.ncirs.org.au/covid-19-delta-variant-schools-and-early-childhood-education-and-care-services-nsw-australia-16.

Larosa E, Djuric O, Cassinadri M, Cilloni S, Bisaccia E, Vicentini M, et al. Secondary transmission of COVID-19 in preschool and school settings in northern Italy after their reopening in September 2020: a population-based study. Eurosurveillance. 2020;25(49):2001911.

Melnick H, Plasencia S. COVID-19 in child care and preschool settings: Learning Policy Institute; 2021 [Available from: https://learningpolicyinstitute.org/product/safe-school-reopening-covid-19-child-care-preschool-settings-brief.

Centers for Disease Control and Prevention. COVID-19 2020 [updated 2020/02/11. Available from: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nCoV/index.html.

Akseer N, Kandru G, Keats EC, Bhutta ZA. COVID-19 pandemic and mitigation strategies: implications for maternal and child health and nutrition. Am J Clin Nutr. 2020;112(2):251–6.

Jehn M, McCullough JM, Dale AP, Gue M, Eller B, Cullen T, et al. Association between K–12 school mask policies and school-associated COVID-19 outbreaks — Maricopa and Pima Counties, Arizona, July–August 2021. MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2021;70(39):1372–3.

Lewnard JA, Lo NC. Scientific and ethical basis for social-distancing interventions against COVID-19. Lancet Infect Dis. 2020;20(6):631–3.

Qian M, Jiang J. COVID-19 and social distancing. Z Gesundh Wiss. 2020;30(1):259–61.

Gilliam WS, Malik AA, Shafiq M, Klotz M, Reyes C, Humphries JE, et al. COVID-19 transmission in US child care programs. Pediatrics. 2021;147(1): e2020031971.

Kim C, McGee S, Khuntia S, Elnour A, Johnson-Clarke F, Mangla A, et al. Characteristics of COVID-19 cases and outbreaks at child care facilities — District of Columbia, July–December 2020. MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2021;70(20):744–8.

Krishnaratne S, Pfadenhauer LM, Coenen M, Geffert K, Jung-Sievers C, Klinger C, et al. Measures implemented in the school setting to contain the COVID-19 pandemic: a rapid scoping review. Cochrane Database Syst Rev. 2020;12(12):CD013812.

Leclerc QJ, Fuller NM, Knight LE, Funk S, Knight GM. What settings have been linked to SARS-CoV-2 transmission clusters? Wellcome Open Res. 2020;5:83.

Magesh S, John D, Li WT, Li Y, Mattingly-app A, Jain S, et al. Disparities in COVID-19 outcomes by race, ethnicity, and socioeconomic status: a systematic review and meta-analysis. JAMA Netw Open. 2021;4(11): e2134147.

World Health Organization. WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard [Available from: https://covid19.who.int.

The COVID Tracking Project. Arizona: All Race & Ethnicity Data: The Atlantic Monthly Group; 2021 [Available from: https://covidtracking.com/data/state/arizona/race-ethnicity.

Lee RE, Lorenzo E, Szeszulski J, Arriola A, Bruening M, Estabrooks PA, et al. Design and methodology of a cluster-randomized trial in early care and education centers to meet physical activity guidelines: Sustainability via Active Garden Education (SAGE). Contemp Clin Trials. 2019;77:8–18.

Lee RE, Soltero EG, Mama SK, Saavedra F, Ledoux TA, McNeill L. Developing a transcultural academic-community partnership to arrest obesity. Int Q Community Health Educ. 2013;34(3):215–33.

Heinzel C, Pinilla YT, Elsner K, Friessinger E, Mordmüller B, Kremsner PG, et al. Non-invasive antibody assessment in saliva to determine SARS-CoV-2 exposure in young children. Front Immunol. 2021;12: 753435.

Gamble VN. Under the shadow of Tuskegee: African Americans and health care. Am J Public Health. 1997;87(11):1773–8.

Mello MM, Wolf LE. The Havasupai Indian Tribe Case — lessons for research involving stored biologic samples. N Engl J Med. 2010;363(3):204–7.

Bakken L, Brown N, Downing B. Early childhood education: the long-term benefits. J Res Child Educ. 2017;31(2):255–69.

Ansari A, Pianta RC, Whittaker JV, Vitiello VE, Ruzek EA. Starting early: the benefits of attending early childhood education programs at age 3. Am Educ Res J. 2019;56(4):1495–523.

Petts RJ, Carlson DL, Pepin JR. A gendered pandemic: childcare, homeschooling, and parents’ employment during COVID-19. Gend Work Organ. 2021;28(S2):515–34.

Thorpe K, Staton S, Houen S, Beatton T. Essential yet discounted: COVID-19 and the early childhood education workforce. Australian Educational Leader. 2020;42(3):18–21.

Rey-López JP, Vicente-Rodríguez G, Biosca M, Moreno LA. Sedentary behaviour and obesity development in children and adolescents. Nutr Metab Cardiovasc Dis. 2008;18(3):242–51.

Centers for Disease Control and Prevention. Causes and consequences of childhood obesity 2021 [updated 2021/03/19. Available from: https://www.cdc.gov/obesity/childhood/causes.html.

Martin M. What the U.S. labor shortage means for child care in the U.S.: National Public Radio; 2022 [Available from: https://www.npr.org/2022/03/06/1084834300/what-the-u-s-labor-shortage-means-for-child-care-in-the-u-s.

Tate E. The child care staffing crisis is getting worse: EdSurge; 2021 [Available from: https://www.edsurge.com/news/2021-08-05-the-child-care-staffing-crisis-is-getting-worse.