Nội dung được dịch bởi AI, chỉ mang tính chất tham khảo
Nghiên cứu tính khả thi của dịch vụ vận tải biển nhanh
Tóm tắt
Mỗi tuyến đường biển đều khác nhau và sẽ đòi hỏi một giải pháp khác nhau để đảm bảo sự chấp nhận của khách hàng, khả năng sinh lợi thương mại, sự tích hợp hiệu quả và tuân thủ các yêu cầu quy định. Trong việc nghiên cứu tính khả thi của bất kỳ tuyến đường tàu nhanh nào, một đánh giá tổng thể do đó phải bao gồm một loạt các lĩnh vực, bao gồm kinh tế, thiết kế tàu, tích hợp và quy định. Cuối cùng, thách thức đối với nhà thiết kế, nhà sản xuất và nhà vận hành là đảm bảo toàn bộ hệ thống hoạt động sao cho mang lại triển vọng tốt nhất cho lợi thế cạnh tranh bền vững. Phân tích kinh tế, bao gồm đánh giá nhu cầu thị trường, là một phần quan trọng trong phương trình tổng thể, nhưng điều này phải được thực hiện đồng thời với các phân tích khác. Việc chọn cảng và các yếu tố liên quan đến nút (tức là tích hợp) là rất quan trọng trong vấn đề này, vì các cảng xác định tuyến đường cũng như cung cấp một điểm trao đổi. Không nhất thiết rằng các cảng truyền thống được sử dụng bởi các tàu thông thường trên một tuyến đường nhất định là các cảng mà các tàu nhanh kế tiếp nên sử dụng. Thực vậy, điều này có thể thực tế làm cho dịch vụ nhanh trở nên không kinh tế. Các loại dịch vụ mới có thể yêu cầu phát triển các tuyến đường mới, với các cảng dừng mới, và điều này cần những cách tiếp cận tư duy mới. Chất lượng tổng thể của một 'điểm trao đổi' cũng phải hoàn toàn phù hợp với chất lượng của các tàu được sử dụng, đảm bảo tích hợp xuất sắc, đặc biệt liên quan đến thời gian quay vòng, thông qua việc đặt vé, và các kỳ vọng của khách hàng. Việc thiếu sự đồng thuận về thiết kế tàu có nghĩa là có nhiều tùy chọn để lựa chọn và một thách thức then chốt đối với cả nhà vận hành và nhà thiết kế, liên quan đến tuyến đường và dịch vụ được coi xét, là phải có được thiết kế đúng ngay từ lần đầu. Điều này được thực hiện tốt nhất thông qua một đánh giá chi tiết về các tùy chọn thay thế, xem xét nhu cầu của người dùng, các dịch vụ cạnh tranh, và các yêu cầu vận hành và quy định. Các quy định vẫn tiếp tục thay đổi khi các tình huống mới phát sinh và điều này đặt ra những thách thức bổ sung. Thiết kế và vận hành tàu phải tính đến và, khi có thể, dự đoán các quy định thay đổi, đồng thời giảm thiểu những ảnh hưởng bất lợi mà những thay đổi này có thể có đối với kinh tế tuyến đường.
Từ khóa
Tài liệu tham khảo
Bewick, MAR . (2000): Panel discussion on – where is business going? Do we need new ships and technologies? International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Bozdogan, R . (2000): Panel discussion on – problems and solutions in the intermodal integration of ferries, facilities and land-based transportation. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Bryan, D . (2000): New ferry transport patterns: What will happen with Cuba's integration into the Caribbean and US economy? International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Campaner, U . (2000): The water traffic in the Venice Lagoon. A summary of the key problems and the role of the Province of Venice. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Clifford, R . (2000): Panel discussion on - trends in fast passenger transportation. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Crockford, S . (2000): Panel discussion on – problems and solutions in the intermodal integration of ferries, facilities and land-based transportation. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Farinetti, V . (2000): Panel discussion on – trends in fast passenger transportation. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Hercus, P . (2000a): Large light craft – the controversies. 2000 President's Invitation Lecture, The Royal Institution of Naval Architects, 10th November, London.
Hercus, P . (2000b): Speed cost issues for Asian ferries. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Jacobson, B . (2000): Panel discussion on – problems and solutions in the intermodal integration of ferries, facilities and land-based transportation. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Jeffs, A . (2000): Ferries – the safest form of public transport? International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Koskinen, I . (2000): European Short Sea Shipping – constraints and developments. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Malinowski, W . (2000): Panel discussion on – the present status of the European Union passenger ship directive (n. 98/18.CE). International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Maschkvich, J . (2000): Water transportation opportunities in Rio de Janeiro. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Napier University. (1995): The marine motorway – freight ferry services between Scotland and England. Funded by the Condliffe Bursary, Scottish Enterprise. Napier University, Edinburgh.
Napier University. (1998): Ayrshire–N. Ireland high-speed ferry service study. Funded by Enterprise Ayrshire. Napier University, Edinburgh.
Napier University. (1999a): Cross-forth passenger ferry study. Funded by Forth Transport Infrastructure Partnership (TRIP), Forth Ports, and Stagecoach. Napier University, Edinburgh.
Napier University. (1999b): Zeeland–Scotland (fast intermodal ferry service between Scotland and the Continent) project. Funded by the European Commission PACT Programme. Napier University, Edinburgh.
Napier University. (2000a): European marine motorways (EMMA) project. Funded by the European Commission, fourth Framework Programme. Napier University, Edinburgh.
Napier University. (2000b): Firth of Clyde high-speed passenger ferry services. Funded by Highlands & Islands Enterprise (Inverness) and Scottish Enterprise (Glasgow). Napier University, Edinburgh.
Napier University. (2001): UK marine motorways study. Joint project with Heriot-Watt University, funded by EPSRC/DETR. Napier University, Edinburgh.
Nilsson, JE . (2000): Ferries for local transports. Trends in technology, safety and navigation rules. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Norman, C . (2000): Panel discussion on – trends in fast passenger transportation. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Phillips, S . (2000): Panel discussion on – the present status of the European Union passenger ship directive (n. 98/18.CE). International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Psilander, C . (2000): A review of 25 years of progress and change in ferries world-wide. The 25th Keynote Address to the International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Rose, I . (2000): Panel discussion on – the present status of the European Union passenger ship directive (n. 98/18.CE). International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Seno, P . (2000): E-commerce and marketing of passenger transports. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Staalstrom, T . (2000): Ferries forming an essential part of the European transportation system. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Stewart, R . (2000): Ferries today and tomorrow. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Stocks, D . (2000): Panel discussion on – technical and human factors in ship safety/issues for congested waters. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Tesini, G . (2000) Welcoming remarks at the International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Viegas, J . (2000): Intermodal connections in cities on water. International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Villareal, EFO . (2000): The Philippines domestic shipping industry – at the crossroads of change. Paper presented at the International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.
Wiklund, KM . (2000): Panel discussion on – the present status of the European Union passenger ship directive (n 98/18CE). International Marine Transit Association (IMTA) Annual Conference, Venice, 22–26 October.