Giới thiệu về Tập Đặc Biệt: Hành Vi Thách Thức và Các Cá Nhân Có Khuyết Tật Phát Triển và Vật Lý

Springer Science and Business Media LLC - Tập 25 - Trang 1-4 - 2012
Terry S. Falcomata1,2, Russell Lang3
1The University of Texas at Austin and the Meadows Center for Preventing Educational Risk, Austin, USA
2Department of Special Education, The University of Texas at Austin, Austin, USA
3Texas State University and the Meadows Center for Preventing Educational Risk, Austin, USA

Tóm tắt

Mục tiêu của số đặc biệt năm 2013 của Tạp chí Khuyết Tật Vật Lý và Phát Triển là làm nổi bật những công trình gần đây trong việc đánh giá và điều trị hành vi thách thức trong lĩnh vực khuyết tật phát triển và vật lý. Số đặc biệt này bao gồm các bài tổng quan tài liệu cũng như các đánh giá về các phương pháp mới trong điều trị hành vi thách thức, áp dụng các phương pháp dự đoán và hậu quả. Các mở rộng của các phương pháp dự đoán được đưa vào trong các lĩnh vực như chặn phản ứng và mờ dần; tăng cường không phụ thuộc (NCR); và sự kết hợp của sự lựa chọn. Các mở rộng của các phương pháp hậu quả được đưa vào trong các lĩnh vực như đào tạo giao tiếp chức năng (FCT); và tăng cường khác biệt (DRO) và tự giám sát.

Từ khóa

#khuyết tật phát triển #khuyết tật vật lý #hành vi thách thức #điều trị hành vi #đánh giá hành vi

Tài liệu tham khảo

Demanche, J. & Chok, J. T. (2012). The use of wrist weights and vibratory stimulation to treat self-injurious behavior. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9304-2 DeRosa, N. M., Roane, H. S., Doyle, N. M., & McCarthy (2012). Modification of response class hierarchies through differential reinforcement of functionally equivalent communication. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9312-2 Doyle, N. D., DeRosa, N. M., & Roane, H. S. (2012). Development of a combined intervention to decrease problem behavior displayed by siblings with Pervasive Developmental Disorder. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9305-1 Falcomata, T. S. & Wacker, D. P. (2012). On the use of strategies for programming generalization during functional communication training: A review of the literature. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9311-3 Kadey, H. J., Roane, H. S., Diaz, J. C., & Mellow, J. M. (2012). An evaluation of chewing and swallowing for a child diagnosed with autism. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9313-1 Lydon, S., Healy, O., Dwyer, M. (2012). An examination of heart rate during challenging behavior in Autism Spectrum Disorder. Journal of Developmental and Physical Disabilities. MacDonald, A., & McGill, P. (2012). Outcomes of staff training in Positive Behavior Support: A systematic review. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Nuernberger, J. E., Vargo, K. K., & Ringdahl, J. E. (2012). An application of differential reinforcement of other behavior and self-monitoring to address repetitive behavior. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9309-x Poppes, P., van der Putten, A. J. J., & Vlaskamp, C. (2010). Frequency and severity of challenging behavior in people with profound intellectual disabilities. Research in Developmental Disabilities, 31, 1269–1275. Radstaake, M., Didden, R., Lang, R., O’Reilly, M., Sigafoos, J., . . . et al. (2012). Functional analysis and functional communication training in the classroom for three children with Angelman Syndrome. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9302-4c Rispoli, M., Ganz, J., Neely, L., & Goodwyn, F. (2012). The effect of noncontingent positive versus negative reinforcement on multiply controlled behavior during discrete trial training. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9315-z Wacker, D. P., Lee, J. F., Dalmau Padilla, Y. C., Kopelman, T. G., Lindgrin, S. D., . . . et al. (2012). Conducting functional communication training via telehealth to reduce the problem behavior of young children with autism. Journal of Developmental and Physical Disabilities. Advance online publication. doi: 10.1007/s10882-012-9314-0