Các Thành Phần Cốt Lõi của Thực Thi
Tóm tắt
Sự thất bại của khoa học tốt hơn trong việc nhanh chóng tạo ra những dịch vụ tốt hơn đã dẫn đến sự quan tâm ngày càng tăng đối với khoa học và thực hành của việc thực thi. Các kết quả từ những bài đánh giá gần đây về tài liệu thực thi và các thực hành tốt nhất được tóm tắt trong bài viết này. Hai khung khái niệm liên quan đến các giai đoạn thực thi và các thành phần cốt lõi của thực thi được mô tả và trình bày như những liên kết quan trọng trong chuỗi khoa học đến dịch vụ. Được suy luận rằng việc chú ý cẩn thận đến những khung khái niệm này có thể thúc đẩy nhanh chóng nghiên cứu và thực hành trong lĩnh vực phức tạp và hấp dẫn này.
Từ khóa
#Thực thi #thành phần cốt lõi #nghiên cứu #dịch vụ #thực hành tốt nhấtTài liệu tham khảo
Bernfeld, G.A. ( 2001). The struggle for treatment integrity in a ‘‘disintegrated’’ service delivery system. In G. A. Bernfeld , D. P. Farrington, & A. W. Leschied (Eds.), Offender rehabilitation in practice: Implementing and evaluating effective programs (pp. 167-188). London: Wiley.
Blase, K.A., 2003, Evidence-based programs and cultural competence
Blase, K.A., 2005, Operationalizing implementation: Strategies and methods
Blase, K.A., Fixsen, D.L. & Phillips, E.L. (1984). Residential treatment for troubled children: Developing service delivery systems. In S. C. Paine, G. T. Bellamy , & B. Wilcox (Eds.), Human services that work: From innovation to standard practice (pp. 149-165). Baltimore: Paul H. Brookes Publishing.
Bruns, E.J., Suter, J.C., Leverentz-Brady, K. & Burchard, J.D. (2004). A national portrait of wraparound implementation. In C. Newman, C. Liberton, K. Kutash, & R. M. Friedman (Eds.), The 16th Annual Research Conference Proceedings, A System of Care for Children’s Mental Health: Expanding the Research Base (pp. 281-286). Tampa, FL: University of South Florida, The Louis de la Parte Florida Mental Health Institute, Research and Training Center for Children’s Mental Health.
Cronbach, L.J., 1980, Toward reform of program evaluation
de Vries, K., 2005, Academy of Management Review, 19, 61
Fixsen, D.L., Blase, K.A., Timbers, G.D. & Wolf, M.M. ( 2001). In search of program implementation: 792 replications of the Teaching-Family Model. In G. A. Bernfeld , D. P. Farrington, & A. W. Leschied (Eds.), Offender rehabilitation in practice: Implementing and evaluating effective programs (pp. 149-166). London: Wiley.
Fixsen, D.L., 2005, Implementation Research: A synthesis of the literature (FMHI #231)
Fixsen, D.L., Phillips, E.L. & Wolf, M.M. ( 1978). Mission-oriented behavior research: The Teaching-Family Model. In A. C. Catania & T. A. Brigham (Eds.), Handbook of applied behavior analysis: Social and instructional processes (pp. 603-628). New York: Irvington Publishers.
Havelock, R.G., 1973, Training for change agents
Horner, R.H., 2000, The School Administrator, 57, 20
Hough, G.W., 1975, Technology diffusion
Institute of Medicine-Committee on Quality of Health Care in America., 2001, Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century
Joyce, B., 2002, Student achievement through staff development, 3
Khatri, G.R., 2002, Bulletin of the World Health Organization, 80, 457
Kraft, J.M., 2000, AIDS Education and Prevention, 12, 7
Leschied, A.W., 2002, Seeking effective interventions for serious young offenders: Interim results of a four-year randomized study of Multisystemic Therapy in Ontario, Canada
Maloney, D.M., 1975, Journal of Criminal Justice and Behavior, 2, 195
Maxfield, M., 2003, The quantum opportunity program demonstration: Implementation and short-term impacts (No. MPR 8279-093)
New Freedom Commission on Mental Health., 2003, Achieving the promise: Transforming mental health care in America. Final Report
Oxman, A.D., 1995, Canadian Medical Association Journal, 153, 1423
Paine, S. C., 1984, Human services that work: From innovation to standard practice
Phillips, E.L., 1974, The Teaching-family handbook, 2
Pressman, J.L., 1973, Implementation
Reiter-Lavery, L., Paper presented at the Third International MST Conference
Rogers, E.M., 1995, Diffusion of innovations, 4
Rogers, R.W., 2002, White Paper-The power of realization
Sexton, T.L., 2000, Juvenile Justice Bulletin, 1
Slavin, R.E., 1999, Disseminating success for all: Lessons for policy and practice (No. 30)
U.S. Department of Health and Human Services., 1999, Mental health: A report of the Surgeon General
Washington State Institute for Public Policy., 2002, Washington State’s implementation of functional family therapy for juvenile offenders: Preliminary findings (No. 02-08-1201)