Các Thành Phần Cốt Lõi của Thực Thi

Research on Social Work Practice - Tập 19 Số 5 - Trang 531-540 - 2009
Dean L. Fixsen1, Karen A. Blasé1, Sandra F. Naoom1, Frances Wallace1
1National Implementation Research Network, University of North Carolina-Chapel Hill,

Tóm tắt

Sự thất bại của khoa học tốt hơn trong việc nhanh chóng tạo ra những dịch vụ tốt hơn đã dẫn đến sự quan tâm ngày càng tăng đối với khoa học và thực hành của việc thực thi. Các kết quả từ những bài đánh giá gần đây về tài liệu thực thi và các thực hành tốt nhất được tóm tắt trong bài viết này. Hai khung khái niệm liên quan đến các giai đoạn thực thi và các thành phần cốt lõi của thực thi được mô tả và trình bày như những liên kết quan trọng trong chuỗi khoa học đến dịch vụ. Được suy luận rằng việc chú ý cẩn thận đến những khung khái niệm này có thể thúc đẩy nhanh chóng nghiên cứu và thực hành trong lĩnh vực phức tạp và hấp dẫn này.

Từ khóa

#Thực thi #thành phần cốt lõi #nghiên cứu #dịch vụ #thực hành tốt nhất

Tài liệu tham khảo

10.1007/BF02287816

10.1598/RRQ.35.4.3

10.1177/0093854888015003007

Bernfeld, G.A. ( 2001). The struggle for treatment integrity in a ‘‘disintegrated’’ service delivery system. In G. A. Bernfeld , D. P. Farrington, & A. W. Leschied (Eds.), Offender rehabilitation in practice: Implementing and evaluating effective programs (pp. 167-188). London: Wiley.

10.1023/A:1014292830216

Blase, K.A., 2003, Evidence-based programs and cultural competence

Blase, K.A., 2005, Operationalizing implementation: Strategies and methods

Blase, K.A., Fixsen, D.L. & Phillips, E.L. (1984). Residential treatment for troubled children: Developing service delivery systems. In S. C. Paine, G. T. Bellamy , & B. Wilcox (Eds.), Human services that work: From innovation to standard practice (pp. 149-165). Baltimore: Paul H. Brookes Publishing.

Bruns, E.J., Suter, J.C., Leverentz-Brady, K. & Burchard, J.D. (2004). A national portrait of wraparound implementation. In C. Newman, C. Liberton, K. Kutash, & R. M. Friedman (Eds.), The 16th Annual Research Conference Proceedings, A System of Care for Children’s Mental Health: Expanding the Research Base (pp. 281-286). Tampa, FL: University of South Florida, The Louis de la Parte Florida Mental Health Institute, Research and Training Center for Children’s Mental Health.

10.1093/acprof:oso/9780195134575.003.0004

10.1016/S1077-7229(03)80048-2

Cronbach, L.J., 1980, Toward reform of program evaluation

de Vries, K., 2005, Academy of Management Review, 19, 61

10.1176/appi.ps.52.4.469

10.1093/her/18.2.237

10.1023/A:1008285516978

10.1023/B:PREV.0000013981.28071.52

10.1002/jcop.20020

10.2105/AJPH.84.9.1394

10.1016/B978-0-08-017833-2.50011-X

10.1901/jaba.1993.26-597

Fixsen, D.L., Blase, K.A., Timbers, G.D. & Wolf, M.M. ( 2001). In search of program implementation: 792 replications of the Teaching-Family Model. In G. A. Bernfeld , D. P. Farrington, & A. W. Leschied (Eds.), Offender rehabilitation in practice: Implementing and evaluating effective programs (pp. 149-166). London: Wiley.

Fixsen, D.L., 2005, Implementation Research: A synthesis of the literature (FMHI #231)

Fixsen, D.L., Phillips, E.L. & Wolf, M.M. ( 1978). Mission-oriented behavior research: The Teaching-Family Model. In A. C. Catania & T. A. Brigham (Eds.), Handbook of applied behavior analysis: Social and instructional processes (pp. 603-628). New York: Irvington Publishers.

10.1177/0306624X99432005

10.1111/j.0887-378X.2004.00325.x

10.5694/j.1326-5377.2004.tb05945.x

10.1093/intqhc/12.6.455

Havelock, R.G., 1973, Training for change agents

10.1176/appi.ps.55.4.396

Horner, R.H., 2000, The School Administrator, 57, 20

10.1177/10983007040060010201

Hough, G.W., 1975, Technology diffusion

10.1016/S1549-3741(03)29061-4

Institute of Medicine-Committee on Quality of Health Care in America., 2001, Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century

Joyce, B., 2002, Student achievement through staff development, 3

10.1108/02635579710191707

10.2105/AJPH.90.7.1082

Khatri, G.R., 2002, Bulletin of the World Health Organization, 80, 457

10.1177/001440290306900402

Kraft, J.M., 2000, AIDS Education and Prevention, 12, 7

10.1007/s11292-005-3541-7

Leschied, A.W., 2002, Seeking effective interventions for serious young offenders: Interim results of a four-year randomized study of Multisystemic Therapy in Ontario, Canada

10.1207/s15374424jccp2702_1

Maloney, D.M., 1975, Journal of Criminal Justice and Behavior, 2, 195

Maxfield, M., 2003, The quantum opportunity program demonstration: Implementation and short-term impacts (No. MPR 8279-093)

10.1177/1541204003255841

10.1177/0895904801015004002

10.1177/109821400302400303

New Freedom Commission on Mental Health., 2003, Achieving the promise: Transforming mental health care in America. Final Report

10.1023/B:APIH.0000042744.48923.8c

Oxman, A.D., 1995, Canadian Medical Association Journal, 153, 1423

Paine, S. C., 1984, Human services that work: From innovation to standard practice

10.1176/ps.2006.57.8.1153

Phillips, E.L., 1974, The Teaching-family handbook, 2

10.1176/appi.ps.52.6.771

Pressman, J.L., 1973, Implementation

10.1037/h0088437

Reiter-Lavery, L., Paper presented at the Third International MST Conference

10.1037/0021-9010.78.1.151

Rogers, E.M., 1995, Diffusion of innovations, 4

Rogers, R.W., 2002, White Paper-The power of realization

10.1136/bmj.312.7023.71

10.1046/j.1525-1497.2003.10205.x

10.1177/106342660000800207

10.1207/S15374424JCCP3301_10

10.1111/j.0033-3298.2004.00395.x

Sexton, T.L., 2000, Juvenile Justice Bulletin, 1

Sheldon, T.A., 2004, British Medical Journal (BMJ.com), 329, 1, 10.1136/bmj.329.7456.1

10.1037/0022-006X.73.1.106

10.1016/S0740-5472(02)00231-3

Slavin, R.E., 1999, Disseminating success for all: Lessons for policy and practice (No. 30)

10.1016/S1549-3741(04)30002-X

10.1186/1748-5908-1-23

10.1901/jaba.1977.10-349

U.S. Department of Health and Human Services., 1999, Mental health: A report of the Surgeon General

10.1111/1467-8535.00332

Washington State Institute for Public Policy., 2002, Washington State’s implementation of functional family therapy for juvenile offenders: Preliminary findings (No. 02-08-1201)

10.1287/orsc.12.6.730.10084

10.1300/J075v15n01_04

10.1370/afm.406