Bình Luận Về Khoa Học và Thực Hành Bài Tập Về Nhà Trong Liệu Pháp Hành Vi Nhận Thức

Cognitive Therapy and Research - Tập 45 - Trang 303-309 - 2021
Keith S. Dobson1
1Department of Psychology, University of Calgary, Calgary, Canada

Tóm tắt

Bài viết này thảo luận về khái niệm bài tập về nhà trong liệu pháp hành vi nhận thức (CBT) và tổng quan các bài viết trong số đặc biệt này của Tạp chí Liệu Pháp Nhận Thức và Nghiên Cứu. Bài viết nhấn mạnh vai trò thiết yếu của các hoạt động giữa các buổi điều trị và chứng minh rằng vai trò này đã được công nhận trong nhiều năm. Bài viết xem xét các bài viết từ số đặc biệt này và sử dụng chúng như một bước đệm để xem xét các nghiên cứu khác và sau đó thảo luận về những hướng đi tiềm năng cho lý thuyết và nghiên cứu trong tương lai. Nghiên cứu ban đầu trong lĩnh vực này tập trung vào việc ghi chép độ lớn của mối quan hệ giữa việc tuân thủ bài tập về nhà và kết quả trong CBT. Nghiên cứu hiện nay đã tiến triển để kết hợp các nghiên cứu xem xét các vấn đề như năng lực thực hiện bài tập về nhà, mối quan hệ phức tạp giữa bài tập về nhà và các khía cạnh khác của CBT như mối quan hệ trị liệu, và việc sử dụng công nghệ nhằm nâng cao việc hoàn thành bài tập về nhà và kết quả lâm sàng. Việc sử dụng các bài tập về nhà trong CBT vẫn là một vấn đề quan trọng cần phát triển. Các hạn chế của tài liệu được đề cập, và những hướng đi cho nghiên cứu trong tương lai trong lĩnh vực này được cung cấp.

Từ khóa

#liệu pháp hành vi nhận thức #bài tập về nhà #tuân thủ #mối quan hệ trị liệu #công nghệ trong điều trị

Tài liệu tham khảo

Bakker, D., Kazantzis, N., Rickwood, D., & Rickard, N. (2016). Mental health smartphone apps: Review and evidence-based recommendations for future developments. JMIR Mental Health, 3(1), e7. https://doi.org/10.2196/mental.4984 Barlow, D. H., Craske, M. G., Cerny, J. A., & Klosko, J. S. (1989). Behavioral treatment of panic disorder. Behavior Therapy, 20(2), 261–282. https://doi.org/10.1016/S0005-7894(89)80073-5 Beck, A. T., Rush, A. J., Shaw, B., & Emery, G. (1979). Cognitive therapy of depression. Guilford Press. Beck, J. (2020). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (3rd ed.). Guilford Press. Boschen, M. J., & Casey, L. M. (2008). The use of mobile telephones as adjuncts to cognitive behavioral psychotherapy. Professional Psychology Research and Practice, 39(5), 546. https://doi.org/10.1037/0735-7028.39.5.546 Bryant, M. J., Simons, A. D., & Thase, M. E. (1999). Therapist skill and patient variables in homework compliance: Controlling an uncontrolled variable in cognitive therapy outcome research. Cognitive Therapy and Research, 23(4), 381–399. https://doi.org/10.1023/A:1018703901116 Bunnell, B. E., Nemeth, L. S., Lenert, L. A., Kazantzis, N., Deblinger, E., Higgins, K. A., & Ruggiero, K. J. (2021). Barriers associated with the implementation of homework in youth mental health treatment and potential mobile health solutions. Cognitive Therapy and Research. https://doi.org/10.1007/s10608-020-10090-8 Callan, J. A., Sigle, G. J., Day, A., Thase, M. E., Kazantzis, N., Devito Dabbs, A. D., Rotondi, A., Sereika, S., & Dunbar Jacob, J. (2021). CBT Mobile Work: Development and testing of a mobile mental health application using patient-centered design. Cognitive Therapy and Research. https://doi.org/10.1007/s10608-020-10159-4 Conklin, L. R., Strunk, D. R., & Cooper, A. A. (2017). Therapist behaviors as predictors of immediate homework engagement in cognitive therapy for depression. Cognitive Therapy and Research. https://doi.org/10.1007/s10608-017-9873-6 Dobson, D. J. G., & Dobson, K. S. (2017). Evidence- based practice of cognitive- behavioral therapy (2nd ed.). Guilford Press. Dobson, D. J. G., & Dobson, K. S. (2018). Avoidance in the clinic: Strategies to conceptualize and reduce avoidant thoughts, emotions, and behaviors with cognitive-behavioral therapy. Practice Innovations, 3(1), 32–42. https://doi.org/10.1037/pri0000061 Donker, T., Petrie, K., Proudfoot, J., Clarke, J., Birch, M. R., & Christensen, H. (2013). Smartphones for smarter delivery of mental health programs: A systematic review. Journal of Medical Internet Research, 15(11), e247. https://doi.org/10.2196/jmir.2791 Dozois, D. J. A. (2010). Understanding and enhancing the effects of homework in cognitive-behavioral therapy. Clinical Psychology Science and Practice, 17(2), 157–161. https://doi.org/10.1111/j.1468-2850.2010.01205.x Falloon, I. R., Lindley, P., McDonald, R., & Marks, I. M. (1977). Social skills training of out-patient groups. A controlled study of rehearsal and homework. The British Journal of Psychiatry, 131(6), 599–609. Haller, E., & Watzke, B. (2021). The role of homework engagement, homework-related therapist behaviors, and their association with depressive symptoms in telephone-based CBT for depression. Cognitive Therapy and Research, this issue. Hamilton, M. (1960). A rating scale for depression. Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry, 12, 52–62. https://doi.org/10.1136/jnnp.23.1.56 Hofmann, S. G., & Hayes, S. C. (2018). The future of intervention science: Process-based therapy. Clinical Psychological Science, 7(1), 37–50. https://doi.org/10.1177/2167702618772296 Jungbluth, N. J., & Shirk, S. R. (2013). Promoting homework adherence in cognitive-behavioral therapy for adolescent depression. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 42(4), 545–553. https://doi.org/10.1080/15374416.2012.743105 Kazantzis, N., Dattilio, F. M., & Dobson, K. S. (2017). The therapeutic relationship in cognitive-behavioral therapy: A clinician’s guide. Guilford Press. Kazantzis, N., Deane, F. P., & Ronan, K. R. (2000). Homework assignments in cognitive and behavioral therapy: A meta-analysis. Clinical Psychology Science and Practice, 7, 189–202. https://doi.org/10.1093/clipsy.7.2.189 Kazantzis, N., Deane, F. P., Ronan, K. R., & L’Abate, L. (Eds.). (2005). Using homework assignments in cognitive behavioral therapy. Routledge. Kazantzis, N., & Shinkfield, G. (2007). Conceptualizing patient barriers to nonadherence with homework assignments. Cognitive and Behavioral Practice, 14, 317–324. https://doi.org/10.1016/j.cbpra.2006.08.003 Kazantzis, N., Wedge, P., & Dobson, K. S. (2005). Homework adherence and competence scale (HAACS). Massey University. Kazantzis, N., Whittington, C. J., & Dattilio, F. M. (2010). Meta-analysis of homework effects in cognitive and behavioral therapy: A replication and extension. Clinical Psychology Science and Practice, 17, 144–156. Kazantzis, N., Whittington, C. J., Zelencich, L., Norton, P. J., Kyrios, M., & Hofmann, S. G. (2016). Quantity and quality of homework compliance: A meta-analysis of relations with outcome in cognitive behavior therapy. Behavior Therapy, 47, 755–772. https://doi.org/10.1016/j.beth.2016.05.002 Kraepelien, M., Blom, K., Jernelöv, S., & Kaldo, V. (2021). Weekly self-ratings of treatment involvement and their relation to symptom reduction in internet cognitive behavioral therapy for insomnia. Cognitive Therapy and Research, this issue. LaMonica, H. M., Davenport, T. A., Braunstein, K., Ottavio, A., Piper, S., Martin, C., et al. (2019). Technology-enabled person-centered mental health services reform: Strategy for implementation science. Journal of Medical Internet Research Mental Health, 6(9), 14719. https://doi.org/10.2196/14719 Lotte, H. J. M., Lemmens, V., Müller, N. L. S., Arntz, A., & Huibers, M. J. H. (2016). Mechanisms of change in psychotherapy for depression: An empirical update and evaluation of research aimed at identifying psychological mediators. Clinical Psychology Review, 50, 95–107. https://doi.org/10.1016/j.cpr.2016.09.004 Mausbach, B. T., Moore, R., Roesch, S., Cardenas, V., & Patterson, T. L. (2010). The relationship between homework compliance and therapy outcomes: An updated meta-analysis. Cognitive Therapy and Research, 34, 429–438. https://doi.org/10.1007/s10608-010-9297-z Ruggiero, K. J., Saunders, B. E., Davidson, T. M., Cook, D. L., & Hanson, R. (2017). Leveraging technology to address the quality chasm in children’s evidence-based psychotherapy. Psychiatric Services, 68, 650–652. Sanbonmatsu, D. M., Posavac, S. S., Behrends, A. A., Moore, S. M., & Uchino, B. N. (2015). Why a confirmation strategy dominates psychological science. PLoS ONE, 10(9), e0138197. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0138197 Startup, M., & Edmonds, J. (1994). Compliance with homework assignments in cognitive-behavioral psychotherapy for depression: Relation to outcome and methods of enhancement. Cognitive Therapy and Research, 18, 567–579. Strunk, D. R., Brotman, M. A., & DeRubeis, R. J. (2010). The process of change in cognitive therapy for depression: Predictors of early inter-session symptom gains. Behaviour Research and Therapy, 48(7), 599–606. https://doi.org/10.1016/j.brat.2010.03.011 Tang, W., & Kreindler, D. (2017). Supporting homework compliance in cognitive behavioural therapy: Essential features of mobile apps. Journal of Medical Internet Research Mental Health, 4(2), 20. https://doi.org/10.2196/mental.5283 Ter Avest, M., Greven, C. U., Huijbers, M. J., Wilderjans, T. F., Speckens, A. E. M., & Spinhoven, P. (2021). Prospective associations between home practice and depressive symptoms in mindfulness-based cognitive therapy for recurrent depression: A 15 months follow-up study. Cognitive Therapy and Research, this issue. Tompkins, M. A. (2002). Guidelines for enhancing homework compliance. Journal of Clinical Psychology, 58(5), 565–576. https://doi.org/10.1002/jclp.10033 Wheaton, M. G., & Chen, S. C. (2021). Homework completion in treating obsessive-compulsive disorder with exposure and ritual prevention: A review of the empirical literature. Cognitive Therapy and Research, this issue. Yew, R. Y., Dobson, K. S., Zypher, M., & Kazantzis, N. (2021). Mediators and moderators of homework-outcome relations in CBT for depression: A study of engagement, therapist skill, and client factors. Cognitive Therapy and Research, this issue.